Slobodno vrijeme kao vrijeme istinskog obrazovanja

Izvorni pojam (općeg) obrazovanja kao centralni pojam pedagogije ne (samo)razumijeva se kao znanje o nekom biću, ili pak o nekom procesu ili činjenju, već kao sebeznanje ovog bića ili činjenja u slobodnom subjektu. Tek refleksija znanja u sebe samo jest ono što može istinski obrazovati, za razliku o...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:308236/Details
Matična publikacija: Filozofska istraživanja
2 (2009), str. 297-302
Glavni autor: Komar, Zvonimir (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: https://hrcak.srce.hr/41408
LEADER 02070naa a2200313uu 4500
003 HR-ZaFF
005 20190626095816.0
008 131105s2009 xx hrv|d
999 |c 308236  |d 308234 
022 |a 0351-4706 
035 |a (CROSBI)427025 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
080 |a 378 
100 1 |9 597  |a Komar, Zvonimir 
245 1 0 |a Slobodno vrijeme kao vrijeme istinskog obrazovanja /  |c Zvonimir Komar. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Free time as time of true education 
300 |a 297-302  |f str. 
363 |a 2  |i 2009 
520 |a Izvorni pojam (općeg) obrazovanja kao centralni pojam pedagogije ne (samo)razumijeva se kao znanje o nekom biću, ili pak o nekom procesu ili činjenju, već kao sebeznanje ovog bića ili činjenja u slobodnom subjektu. Tek refleksija znanja u sebe samo jest ono što može istinski obrazovati, za razliku od svakog funkcionalnog, heteronomnog ?obrazovanja? za izvanjske svrhe. Slobodan subjekt jest tek onaj subjekt koji je u punom smislu autonoman, tj. u mogućnosti samoodređivanja iz slobode. Rad će pokušati razmotriti odnos pojma obrazovanja spram pojma ?slobodnog vremena? kao vremenovanja istinskog subjekta, te razvidjeti mogućnosti sprege i razilaženja ovih pojmova u njihovoj biti, te na fenomenalnoj razini u području sustava odgoja i obrazovanja. Namjeravano izlazište rada utoliko nije ?obrazovanje u slobodnom vremenu? u kontekstu pretpostavljene dihotomije slobodno-radno vrijeme, kao niti ?obrazovanje za slobodno vrijeme?, već ?obrazovanje kao obrazovanje slobodnog subjekta u za taj proces primjerenim ustanovama?. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301761-1765 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
690 |a 6.01 
693 |a obrazovanje, pedagogija, sloboda, vrijeme, obrazovni sustav  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a education, pedagogy, freedom, time, educational system  |l eng  |2 crosbi 
700 |4 aut 
773 0 |t Filozofska istraživanja  |x 0351-4706  |g 2 (2009), str. 297-302 
856 0 |u https://hrcak.srce.hr/41408 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - pregledni rad