Slobodno vrijeme kao vrijeme istinskog obrazovanja
Izvorni pojam (općeg) obrazovanja kao centralni pojam pedagogije ne (samo)razumijeva se kao znanje o nekom biću, ili pak o nekom procesu ili činjenju, već kao sebeznanje ovog bića ili činjenja u slobodnom subjektu. Tek refleksija znanja u sebe samo jest ono što može istinski obrazovati, za razliku o...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:308236/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Filozofska istraživanja 2 (2009), str. 297-302 |
Glavni autor: | Komar, Zvonimir (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
Online pristup: |
https://hrcak.srce.hr/41408 |
LEADER | 02070naa a2200313uu 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | HR-ZaFF | ||
005 | 20190626095816.0 | ||
008 | 131105s2009 xx hrv|d | ||
999 | |c 308236 |d 308234 | ||
022 | |a 0351-4706 | ||
035 | |a (CROSBI)427025 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
080 | |a 378 | ||
100 | 1 | |9 597 |a Komar, Zvonimir | |
245 | 1 | 0 | |a Slobodno vrijeme kao vrijeme istinskog obrazovanja / |c Zvonimir Komar. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Free time as time of true education | |
300 | |a 297-302 |f str. | ||
363 | |a 2 |i 2009 | ||
520 | |a Izvorni pojam (općeg) obrazovanja kao centralni pojam pedagogije ne (samo)razumijeva se kao znanje o nekom biću, ili pak o nekom procesu ili činjenju, već kao sebeznanje ovog bića ili činjenja u slobodnom subjektu. Tek refleksija znanja u sebe samo jest ono što može istinski obrazovati, za razliku od svakog funkcionalnog, heteronomnog ?obrazovanja? za izvanjske svrhe. Slobodan subjekt jest tek onaj subjekt koji je u punom smislu autonoman, tj. u mogućnosti samoodređivanja iz slobode. Rad će pokušati razmotriti odnos pojma obrazovanja spram pojma ?slobodnog vremena? kao vremenovanja istinskog subjekta, te razvidjeti mogućnosti sprege i razilaženja ovih pojmova u njihovoj biti, te na fenomenalnoj razini u području sustava odgoja i obrazovanja. Namjeravano izlazište rada utoliko nije ?obrazovanje u slobodnom vremenu? u kontekstu pretpostavljene dihotomije slobodno-radno vrijeme, kao niti ?obrazovanje za slobodno vrijeme?, već ?obrazovanje kao obrazovanje slobodnog subjekta u za taj proces primjerenim ustanovama?. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301761-1765 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
690 | |a 6.01 | ||
693 | |a obrazovanje, pedagogija, sloboda, vrijeme, obrazovni sustav |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a education, pedagogy, freedom, time, educational system |l eng |2 crosbi | ||
700 | |4 aut | ||
773 | 0 | |t Filozofska istraživanja |x 0351-4706 |g 2 (2009), str. 297-302 | |
856 | 0 | |u https://hrcak.srce.hr/41408 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 |z Znanstveni - pregledni rad |