Prikaz knjige: Manfred Prisching: Bildungsideologien: Ein zeitdiagnostischer Essay an der Schwelle zur Wissengesellschaft (VS Verlag für Sozialwissenschaften, Wiesbaden, 2008.)
U svojoj knjizi Ideologije obrazovanja: Dijagnostički esej na pragu društva znanja Prisching sustavno, filozofijski promišlja aktualne pristupe obrazovanju iz očišta svrhe obrazovanja i njegova društvenog konteksta. Zahvaljujući bogatoj sociokulturnoj kontekstualizaciji, postavljena dijagnoza nije t...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:308684/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Socijalna ekologija: Časopis za ekološku misao i sociologijska istraživanja okoline 18 (2009), 3-4 ; str. 356-363 |
Glavni autor: | Božić, Jasmina (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 03171naa a2200253uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20131205144212.0 | ||
008 | 131105s2009 xx hrv|d | ||
022 | |a 1330-0113 | ||
035 | |a (CROSBI)459128 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 551 |a Božić, Jasmina | |
245 | 1 | 4 | |a Prikaz knjige: Manfred Prisching: Bildungsideologien: Ein zeitdiagnostischer Essay an der Schwelle zur Wissengesellschaft (VS Verlag für Sozialwissenschaften, Wiesbaden, 2008.) / |c Božić, Jasmina. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Book Review: Manfred Prisching: Ideologies of Education: Diagnostic Essay on the Threshold of Knowledge Society (VS Verlag für Sozialwissenschaften, Wiesbaden, 2008) | |
300 | |a 356-363 |f str. | ||
363 | |a 18 |b 3-4 |i 2009 | ||
520 | |a U svojoj knjizi Ideologije obrazovanja: Dijagnostički esej na pragu društva znanja Prisching sustavno, filozofijski promišlja aktualne pristupe obrazovanju iz očišta svrhe obrazovanja i njegova društvenog konteksta. Zahvaljujući bogatoj sociokulturnoj kontekstualizaciji, postavljena dijagnoza nije tek dijagnoza obrazovanja, nego dijagnoza suvremenog društva razvijenih zemalja. Autor drži da u tim društvima valja uvijek iznova postavljati fundamentalna pitanja kao što su pitanja što obrazovanje zapravo jest, kakvo obrazovanje škole i sveučilišta daju, ostvaruju li se postavljeni ciljevi, kako se to provjerava i osobito, kako si predstavljamo obrazovanje i obrazovne institucije od predškolskog odgoja do postdoktorskih studijskih programa. Prikazuje one obrazovne pristupe ili modele obrazovanja za koje smatra da vode u stranputicu, pa ih naziva obrazovnim ideologijama. Opisuje sljedećih devet pristupa, kojima nadijeva prikladne nazive modificirajući tehničke pojmove iz raznih diskursa: model skladišta, model upravljanja bazama podataka, model pragmatične svakodnevice, iskustveni model, model ubrzanja, model tržišta rada, model certifikata, model upravljanja i građansko-okcidentalni model. Svi navedeni obrazovni pristupi posttradicionalne su, postmoderne provenijencije, proizlaze jedni iz drugih, predstavljaju varijacije iste teme i u praksi se često preklapaju. Obrazovne perspektive koje opisuje autor naziva ideologijama u pežorativnom smislu onda kad u praksi pojedine perspektive funkcioniraju jednostrano, isključuju drugačija motrišta i uzurpiraju svekoliki obrazovni prostor. Istodobno, autor ističe da svaki od njih ima i dobrih strana, od blagodati novih tehnologija do usmjerenosti na zapošljavanje i provedbu. Svaki od njih sadrži djelić istine, a cjelovito je obrazovanje multidimenzionalno i različite dimenzije trebaju se uzajamno nadopunjavati. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-0000000-3280 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.05 | ||
693 | |a obrazovni pristupi, društvo znanja, obrazovna politika, ishodi učenja |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a education models, knowledge society, education policy, learning outcomes |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Socijalna ekologija: Časopis za ekološku misao i sociologijska istraživanja okoline |x 1330-0113 |g 18 (2009), 3-4 ; str. 356-363 | |
942 | |c CLA |t 1.19 |u 2 |z Strucni - prikaz | ||
999 | |c 308684 |d 308682 |