Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela "Velikih pet" sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole

Cilj istraživanja je bio utvrditi odnos između nekih osobina ličnosti, inteligencije i školskog uspjeha. U istraživanju je sudjelovalo 178 učenika 3. i 4. razreda gimnazije u dobi od 17 do 19 godina. Za ispitivanje osobina ličnosti primijenjen je Big Five upitnik (Big Five Questionnaire). Inteligenc...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:308757/Details
Matična publikacija: Pedagogijska istraživanja
6 (2009.), 1-2 ; str. 91-100
Glavni autori: Ivić, Josipa (-), Matešić, Krunoslav (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02154naa a2200241uu 4500
008 131105s2009 xx hrv|d
022 |a 1334-7888 
035 |a (CROSBI)470589 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Ivić, Josipa 
245 1 0 |a Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela "Velikih pet" sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole /  |c Ivić, Josipa ; Matešić, Krunoslav. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Relationship between intelligence and certain personality traits from the "Big Five" model with success in final high school grades 
300 |a 91-100  |f str. 
363 |a 6  |b 1-2  |i 2009. 
520 |a Cilj istraživanja je bio utvrditi odnos između nekih osobina ličnosti, inteligencije i školskog uspjeha. U istraživanju je sudjelovalo 178 učenika 3. i 4. razreda gimnazije u dobi od 17 do 19 godina. Za ispitivanje osobina ličnosti primijenjen je Big Five upitnik (Big Five Questionnaire). Inteligencija je mjerena testom Domino 2000 (D-2000). Kao mjera školskog uspjeha korišten je opći uspjeh učenika (prosjek ocjena) na kraju školske godine te ocjene iz grupe društvenih i prirodnih predmeta. Analiza korelacija je pokazala da je dimenzija "savjesnost", uključujući i obje njezine poddimenzije ("temeljitost" i "ustrajnost"), statistički značajno povezana sa školskim uspjehom. Regresijskom je analizom utvrđeno da glavne dimenuzije ličnosti i inteligencija zajedno objašnjavaju 17, 9% varijance općeg školskog uspjeha pri čemu od varijabli ličnosti osobina "savjesnost" ima najveći doprinos. Ovi rezultati upućuju na to da određene osobine ličnosti iz modela "Velikih pet" mogu pridonijeti objašnjenju varijacije školskog uspjeha. 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a inteligencija, osobine ličnosti, školski uspjeh, Domino 2000, BFQ  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a intelligence, personality traits, school success, Domino 2000, BFQ  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Matešić, Krunoslav  |4 aut 
773 0 |t Pedagogijska istraživanja  |x 1334-7888  |g 6 (2009.), 1-2 ; str. 91-100 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 1  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 308757  |d 308755