Odgojna nastava
Kriza odgoja jest ponajprije kriza razdvajanja nastave i odgoja. Odgoj u krizi je istodobno kriza teorijskih objašnjenja pojma „odgojna nastava“. To pregnantno pokazuje kratki povijesni i suvremeni pristup tematiziranja fenomena „odgojne nastave. Učenje je povezano s izmjenom faza udubljivanja i osv...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:308769/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Školske novine : tjednik za odgoj, obrazovanje, znanost i kulturu 61 (2010), 20 ; str. 12-12 |
Glavni autor: | Palekčić, Marko (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02125naa a2200265uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20131205155548.0 | ||
008 | 131105s2010 xx hrv|d | ||
022 | |a 0037-6531 | ||
035 | |a (CROSBI)471711 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 605 |a Palekčić, Marko | |
245 | 1 | 0 | |a Odgojna nastava / |c Marko Palekčić. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Educational teaching | |
300 | |a 12-12 |f str. | ||
363 | |a 61 |b 20 |i 2010 | ||
520 | |a Kriza odgoja jest ponajprije kriza razdvajanja nastave i odgoja. Odgoj u krizi je istodobno kriza teorijskih objašnjenja pojma „odgojna nastava“. To pregnantno pokazuje kratki povijesni i suvremeni pristup tematiziranja fenomena „odgojne nastave. Učenje je povezano s izmjenom faza udubljivanja i osvješćivanja (Herbart). Uravnoteženo izmjenjivanje tih faza pridonosi razvoju višestranosti interesa kod učenika (“odgojna nastava”). Ispravno znanje i dobro držanje su strukturalno različite dimenzije, ali su upućene jedna na drugu. Svrha nastavnog djelovanja nastavnika jest vođenje učenika od pukog mnijenja do obrazloženog znanja, od nezainteresiranog držanja do aktivne i reflektirane predanosti (Petzelt). Nastava odgaja i obrazuje jer poticanje razumijevanja, shvaćanja, uvida i razlikovosti (Koch). Cilj odgojne nastave jest poticanje svestranih interesa, razvoj samostalnog mišljenja i samostalne djelatnosti učenika. Uravnoteženo (ne jednostrano)shvaćanje didaktičkih fenomena i uravnoteženo (taktično) djelovanje nastavnika pretpostavka su i rezultat „odgojne nastave“. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 269-2692634-2441 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a odgojna nastava, raznolikost interesa, faza udubljivanja, faza osvješćivanja, samostalnost učenika |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a Educational teaching, versatile interests, absorption phase, awareness phase, pupils' autonomy |l eng |2 crosbi | ||
700 | |4 aut | ||
773 | 0 | |t Školske novine : tjednik za odgoj, obrazovanje, znanost i kulturu |x 0037-6531 |g 61 (2010), 20 ; str. 12-12 | |
942 | |c CLA |u 2 |z Ostalo - prethodno priopcenje |t 1.03 | ||
999 | |c 308769 |d 308767 |