Odgojna nastava

Kriza odgoja jest ponajprije kriza razdvajanja nastave i odgoja. Odgoj u krizi je istodobno kriza teorijskih objašnjenja pojma „odgojna nastava“. To pregnantno pokazuje kratki povijesni i suvremeni pristup tematiziranja fenomena „odgojne nastave. Učenje je povezano s izmjenom faza udubljivanja i osv...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:308769/Details
Matična publikacija: Školske novine : tjednik za odgoj, obrazovanje, znanost i kulturu
61 (2010), 20 ; str. 12-12
Glavni autor: Palekčić, Marko (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02125naa a2200265uu 4500
005 20131205155548.0
008 131105s2010 xx hrv|d
022 |a 0037-6531 
035 |a (CROSBI)471711 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 605  |a Palekčić, Marko 
245 1 0 |a Odgojna nastava /  |c Marko Palekčić. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Educational teaching 
300 |a 12-12  |f str. 
363 |a 61  |b 20  |i 2010 
520 |a Kriza odgoja jest ponajprije kriza razdvajanja nastave i odgoja. Odgoj u krizi je istodobno kriza teorijskih objašnjenja pojma „odgojna nastava“. To pregnantno pokazuje kratki povijesni i suvremeni pristup tematiziranja fenomena „odgojne nastave. Učenje je povezano s izmjenom faza udubljivanja i osvješćivanja (Herbart). Uravnoteženo izmjenjivanje tih faza pridonosi razvoju višestranosti interesa kod učenika (“odgojna nastava”). Ispravno znanje i dobro držanje su strukturalno različite dimenzije, ali su upućene jedna na drugu. Svrha nastavnog djelovanja nastavnika jest vođenje učenika od pukog mnijenja do obrazloženog znanja, od nezainteresiranog držanja do aktivne i reflektirane predanosti (Petzelt). Nastava odgaja i obrazuje jer poticanje razumijevanja, shvaćanja, uvida i razlikovosti (Koch). Cilj odgojne nastave jest poticanje svestranih interesa, razvoj samostalnog mišljenja i samostalne djelatnosti učenika. Uravnoteženo (ne jednostrano)shvaćanje didaktičkih fenomena i uravnoteženo (taktično) djelovanje nastavnika pretpostavka su i rezultat „odgojne nastave“. 
536 |a Projekt MZOS  |f 269-2692634-2441 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a odgojna nastava, raznolikost interesa, faza udubljivanja, faza osvješćivanja, samostalnost učenika  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a Educational teaching, versatile interests, absorption phase, awareness phase, pupils' autonomy  |l eng  |2 crosbi 
700 |4 aut 
773 0 |t Školske novine : tjednik za odgoj, obrazovanje, znanost i kulturu  |x 0037-6531  |g 61 (2010), 20 ; str. 12-12 
942 |c CLA  |u 2  |z Ostalo - prethodno priopcenje  |t 1.03 
999 |c 308769  |d 308767