Nasljedni govornici i njihova motivacija za učenje hrvatskoga jezika
U području ovladavanja inim jezikom u posljednje se vrijeme nasljedni govornici izdvajaju u posebnu skupinu jezičnih učenika te se njihovo ovladavanje jezikom posebno istražuje. Ta su istraživanja pokazala da se ovladavanje nasljednim jezikom prema glavnini svojih obilježja razlikuje i od ovladavanj...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:308876/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Croatian Studies Review 6 (2010.), str. 113-127 |
Glavni autori: | Cvikić, Lidija (-), Kanajet Šimić, Lada (Author), Jelaska, Zrinka |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02211naa a2200277uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20131205151139.0 | ||
008 | 131105s2010 xx hrv|d | ||
022 | |a 1440-0448 | ||
035 | |a (CROSBI)496848 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Cvikić, Lidija | |
245 | 1 | 0 | |a Nasljedni govornici i njihova motivacija za učenje hrvatskoga jezika / |c Cvikić, Lidija ; Jelaska, Zrinka ; Kanajet Šimić, Lada. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Heritage speakers and their motivation for learning Croatian | |
300 | |a 113-127 |f str. | ||
363 | |a 6 |i 2010. | ||
520 | |a U području ovladavanja inim jezikom u posljednje se vrijeme nasljedni govornici izdvajaju u posebnu skupinu jezičnih učenika te se njihovo ovladavanje jezikom posebno istražuje. Ta su istraživanja pokazala da se ovladavanje nasljednim jezikom prema glavnini svojih obilježja razlikuje i od ovladavanja drugim i od ovladavanja stranim jezikom. Osim obilježjima međujezika, ova se skupina učenika razlikuje i prema motivaciji za učenjem jezika jer je nasljedni jezik kojim ovladavaju važan dio njihova identiteta. Kako među učenicima i govornicima inojezičnoga hrvatskoga veliku većinu čine upravo nasljedni govornici, iznimno je važno razumjeti sve posebnosti njihova ovladavanja hrvatskim, uključujući i motivaciju kao važan čimbenik za ovladavanje jezikom. U ovome će se radu na temelju građe prikupljene u ispitivanju potreba i stavova o e-tečajevima hrvatskoga pokazati kako iseljenici i njihovi potomci smatraju vladanje hrvatskim jezikom bitnim dijelom svojega obiteljskoga identiteta. Posebno su ga spremni učiti kako ga njihovi potomci ne bi posve izgubili. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301001-0991 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.03 | ||
693 | |a nasljedni govornici, hrvatski jezik, cjelosna motivacija, naraštajna motivacija |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a heritage speakers, Croatian language, identificational motivation, generational motivation, |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Kanajet Šimić, Lada |4 aut | |
700 | 1 | |9 573 |a Jelaska, Zrinka |4 aut | |
773 | 0 | |t Croatian Studies Review |x 1440-0448 |g 6 (2010.), str. 113-127 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 |z Znanstveni - clanak | ||
999 | |c 308876 |d 308874 |