Nasljedni govornici i njihova motivacija za učenje hrvatskoga jezika

U području ovladavanja inim jezikom u posljednje se vrijeme nasljedni govornici izdvajaju u posebnu skupinu jezičnih učenika te se njihovo ovladavanje jezikom posebno istražuje. Ta su istraživanja pokazala da se ovladavanje nasljednim jezikom prema glavnini svojih obilježja razlikuje i od ovladavanj...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:308876/Details
Matična publikacija: Croatian Studies Review
6 (2010.), str. 113-127
Glavni autori: Cvikić, Lidija (-), Kanajet Šimić, Lada (Author), Jelaska, Zrinka
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02211naa a2200277uu 4500
005 20131205151139.0
008 131105s2010 xx hrv|d
022 |a 1440-0448 
035 |a (CROSBI)496848 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Cvikić, Lidija 
245 1 0 |a Nasljedni govornici i njihova motivacija za učenje hrvatskoga jezika /  |c Cvikić, Lidija ; Jelaska, Zrinka ; Kanajet Šimić, Lada. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Heritage speakers and their motivation for learning Croatian 
300 |a 113-127  |f str. 
363 |a 6  |i 2010. 
520 |a U području ovladavanja inim jezikom u posljednje se vrijeme nasljedni govornici izdvajaju u posebnu skupinu jezičnih učenika te se njihovo ovladavanje jezikom posebno istražuje. Ta su istraživanja pokazala da se ovladavanje nasljednim jezikom prema glavnini svojih obilježja razlikuje i od ovladavanja drugim i od ovladavanja stranim jezikom. Osim obilježjima međujezika, ova se skupina učenika razlikuje i prema motivaciji za učenjem jezika jer je nasljedni jezik kojim ovladavaju važan dio njihova identiteta. Kako među učenicima i govornicima inojezičnoga hrvatskoga veliku većinu čine upravo nasljedni govornici, iznimno je važno razumjeti sve posebnosti njihova ovladavanja hrvatskim, uključujući i motivaciju kao važan čimbenik za ovladavanje jezikom. U ovome će se radu na temelju građe prikupljene u ispitivanju potreba i stavova o e-tečajevima hrvatskoga pokazati kako iseljenici i njihovi potomci smatraju vladanje hrvatskim jezikom bitnim dijelom svojega obiteljskoga identiteta. Posebno su ga spremni učiti kako ga njihovi potomci ne bi posve izgubili. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301001-0991 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
693 |a nasljedni govornici, hrvatski jezik, cjelosna motivacija, naraštajna motivacija  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a heritage speakers, Croatian language, identificational motivation, generational motivation,  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Kanajet Šimić, Lada  |4 aut 
700 1 |9 573  |a Jelaska, Zrinka  |4 aut 
773 0 |t Croatian Studies Review  |x 1440-0448  |g 6 (2010.), str. 113-127 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 308876  |d 308874