Motivacijska uvjerenja u učenju materinskoga jezika i stranih jezika

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati motivacijska uvjerenja vezana za učenje materinskoga jezika (hrvatski), prvoga stranog (engleski) te drugoga stranog jezika (francuski). Pritom smo htjeli utvrditi razlikuje li se razina motivacijskih uvjerenja u ovim predmetima te u kolikoj su mjeri motivacijs...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:308910/Details
Matična publikacija: Društvena istraživanja
19 (2010), 4/5 ; str. 873-894
Glavni autori: Rovan, Daria (-), Jelić, Andrea-Beata (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=90566
LEADER 02363naa a2200277uu 4500
005 20160815232245.0
008 131105s2010 xx hrv|d
035 |a (CROSBI)501710 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 771  |a Rovan, Daria 
245 1 0 |a Motivacijska uvjerenja u učenju materinskoga jezika i stranih jezika /  |c Rovan, Daria ; Jelić, Andrea-Beata. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Motivational beliefs in mother tongue and foreign language learning 
300 |a 873-894  |f str. 
363 |a 19  |b 4/5  |i 2010 
520 |a Cilj ovog istraživanja bio je ispitati motivacijska uvjerenja vezana za učenje materinskoga jezika (hrvatski), prvoga stranog (engleski) te drugoga stranog jezika (francuski). Pritom smo htjeli utvrditi razlikuje li se razina motivacijskih uvjerenja u ovim predmetima te u kolikoj su mjeri motivacijska uvjerenja povezana s uspjehom u pojedinim predmetima. U istraživanju je sudjelovalo 98 gimnazijalaca ; oni su ispunjavali upitnik koji se sastojao od skala kojima su ispitivani samodjelotvornost, percepcija vrijednosti te ciljevi dostignuća, a prikupljene su i njihove ocjene. Rezultati istraživanja pokazuju da među pojedinim predmetima postoje značajne razlike za procjenu korisnosti i samodjelotvornosti, kao i za cilj ovladavanja izbjegavanjem. Najnepovoljniji sklop motivacijskih uvjerenja vezuje se uz francuski, a najpovoljniji uz engleski jezik. Obrasci povezanosti motivacijskih uvjerenja s uspjehom vrlo su slični za sve proučavane jezike, pri čemu se kao ključni prediktor uspjeha pokazala procjena samodjelotvornosti. Dobiveni rezultati mogu biti vrlo korisni za planiranje poučavanja, koje pozitivno pridonosi učeničkoj motivaciji za učenje jezika. 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
690 |a 6.03 
693 |a motivacija, učenje jezika, ciljevi postignuća, samodjelotvornost, percepcija vrijednosti  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a motivation, language learning, achievement goals, self-efficacy, perceived value  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Jelić, Andrea-Beata  |4 aut 
773 0 |t Društvena istraživanja  |x 1330-0288  |g 19 (2010), 4/5 ; str. 873-894  |w ffzg.(HR-ZaFF)239131 
856 |u http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=90566 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - clanak 
962 |w WOS:000284516000014  |s 2-s2.0-78649403827 
999 |c 308910  |d 308908