Intertekstualnost i interdiskurzivnost. Komparativizam između filologije i etičke teorije subjekta
U radu se komentiraju neki aspekti filozofske relevancije Bhagavadgîte povodom novog izdanja u hrvatskom prijevodu Gorana Kardaša s kritičkim aparatom i intertekstualnom studijom: s jedne strane, intertekstualnost se, kao imanentnije načelo analize, prikazuje kao legitimni nastavak logike komparativ...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:308925/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Filozofska istraživanja 27 (2007.), 4 ; str. 975-984 |
Glavni autor: | Mikulić, Borislav (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
Online pristup: |
http://bib.irb.hr/datoteka/504056.Bhagavadgita_FI_104.pdf |
LEADER | 02372naa a2200253uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131105s2007 xx hrv|d | ||
022 | |a 0351-4706 | ||
035 | |a (CROSBI)504056 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Mikulić, Borislav | |
245 | 1 | 0 | |a Intertekstualnost i interdiskurzivnost. Komparativizam između filologije i etičke teorije subjekta / |c Mikulić, Borislav. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Intertextuality and Interdiscursivity. Comparativism between Philology and the Ethical Theory of Subject | |
300 | |a 975-984 |f str. | ||
363 | |a 27 |b 4 |i 2007. | ||
520 | |a U radu se komentiraju neki aspekti filozofske relevancije Bhagavadgîte povodom novog izdanja u hrvatskom prijevodu Gorana Kardaša s kritičkim aparatom i intertekstualnom studijom: s jedne strane, intertekstualnost se, kao imanentnije načelo analize, prikazuje kao legitimni nastavak logike komparativizma u historijama ideja i ujedno kao nužni supstitut komparativne metode ; s druge strane, intertekstualnost se kao načelo analize prevodi sa filološke i sadržajno-historijske razine analize u model sinkronijskog poretka različitih dis kursâ. Takva zamjena filološke razine konceptualnom i diskurzivnom omogućuje da se na Bhagavadgîti uoče kako »postmoderne« forme iskaza (citativnost, eklekticizam) tako i neki temeljni sadržajni koncepti (subjekt, sloboda, dužnost, odgovornost) koji se tradicionalno pripisuju »modernosti« od Kantove ideje »moralnosti« i njezine kritike u Hegelovoj ideji »običajnosti« ; završno se komentiraju još jednom razlozi poznatog zaokreta u Hegelovu stavu prema »isključenju filozofije Istočnjaka« iz povijesti filozofije nakon pojave Gîte u prijevodu Wilhelma von Humboldta, čiji jezično-teorijski rad predstavlja ishodište suprot ne, nietzscheovske linije suvremene filozofije | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.01 | ||
690 | |a 6.03 | ||
693 | |a filozofska književnost, intertekstualnost, indijska filozofija, Bhagavadgita, etika dužnosti |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a philosophical literature, indian philosophy, intertextuality, Bhagavadgita, ethics of duty |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Filozofska istraživanja |x 0351-4706 |g 27 (2007.), 4 ; str. 975-984 | |
856 | |u http://bib.irb.hr/datoteka/504056.Bhagavadgita_FI_104.pdf | ||
942 | |c CLA |t 1.01 |u 1 |z Znanstveni - pregledni rad | ||
999 | |c 308925 |d 308923 |