Intertekstualnost i interdiskurzivnost. Komparativizam između filologije i etičke teorije subjekta

U radu se komentiraju neki aspekti filozofske relevancije Bhagavadgîte povodom novog izdanja u hrvatskom prijevodu Gorana Kardaša s kritičkim aparatom i intertekstualnom studijom: s jedne strane, intertekstualnost se, kao imanentnije načelo analize, prikazuje kao legitimni nastavak logike komparativ...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:308925/Details
Matična publikacija: Filozofska istraživanja
27 (2007.), 4 ; str. 975-984
Glavni autor: Mikulić, Borislav (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: http://bib.irb.hr/datoteka/504056.Bhagavadgita_FI_104.pdf
LEADER 02372naa a2200253uu 4500
008 131105s2007 xx hrv|d
022 |a 0351-4706 
035 |a (CROSBI)504056 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Mikulić, Borislav 
245 1 0 |a Intertekstualnost i interdiskurzivnost. Komparativizam između filologije i etičke teorije subjekta /  |c Mikulić, Borislav. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Intertextuality and Interdiscursivity. Comparativism between Philology and the Ethical Theory of Subject 
300 |a 975-984  |f str. 
363 |a 27  |b 4  |i 2007. 
520 |a U radu se komentiraju neki aspekti filozofske relevancije Bhagavadgîte povodom novog izdanja u hrvatskom prijevodu Gorana Kardaša s kritičkim aparatom i intertekstualnom studijom: s jedne strane, intertekstualnost se, kao imanentnije načelo analize, prikazuje kao legitimni nastavak logike komparativizma u historijama ideja i ujedno kao nužni supstitut komparativne metode ; s druge strane, intertekstualnost se kao načelo analize prevodi sa filološke i sadržajno-historijske razine analize u model sinkronijskog poretka različitih dis­ kursâ. Takva zamjena filološke razine konceptualnom i diskurzivnom omogućuje da se na Bhagavadgîti uoče kako »postmoderne« forme iskaza (citativnost, eklekticizam) tako i neki temeljni sadržajni koncepti (subjekt, sloboda, dužnost, odgovornost) koji se tradicionalno pripisuju »modernosti« od Kantove ideje »moralnosti« i njezine kritike u Hegelovoj ideji »običajnosti« ; završno se komentiraju još jednom razlozi poznatog zaokreta u Hegelovu stavu prema »isključenju filozofije Istočnjaka« iz povijesti filozofije nakon pojave Gîte u prijevodu Wilhelma von Humboldta, čiji jezično-teorijski rad predstavlja ishodište suprot­ ne, nietzscheovske linije suvremene filozofije 
546 |a HRV 
690 |a 6.01 
690 |a 6.03 
693 |a filozofska književnost, intertekstualnost, indijska filozofija, Bhagavadgita, etika dužnosti  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a philosophical literature, indian philosophy, intertextuality, Bhagavadgita, ethics of duty  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Filozofska istraživanja  |x 0351-4706  |g 27 (2007.), 4 ; str. 975-984 
856 |u http://bib.irb.hr/datoteka/504056.Bhagavadgita_FI_104.pdf 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 1  |z Znanstveni - pregledni rad 
999 |c 308925  |d 308923