Kad u matematici "više" zapravo znači "manje": Analiza uspješnosti u rješavanju problemskih zadataka usporedbe

Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati kako se u nižim razredima osnovne škole mijenja uspješnost u rješavanju usklađenih i neusklađenih zadataka usporedbe, koje se kategorije pogrešaka javljaju pri rješavanju ovih zadataka te utvrditi jesu li dobiveni rezultati u skladu s hipotezom usklađenosti Le...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309074/Details
Matična publikacija: Psihologijske teme
20 (2011), 1 ; str. 115-130
Glavni autori: Pavlin-Bernardić, Nina (-), Vlahović-Štetić, Vesna (Author), Rovan, Daria
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: Elektronička verzija članka
LEADER 02849naa a2200289uu 4500
005 20160815233617.0
008 131105s2011 xx hrv|d
035 |a (CROSBI)516635 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 753  |a Pavlin-Bernardić, Nina 
245 1 0 |a Kad u matematici "više" zapravo znači "manje": Analiza uspješnosti u rješavanju problemskih zadataka usporedbe /  |c Pavlin-Bernardić, Nina ; Rovan Daria ; Vlahović-Štetić, Vesna. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a When in Math "More" Really Means "Less": Analysis of Children's Achievement in Solving Compare Word Problems 
300 |a 115-130  |f str. 
363 |a 20  |b 1  |i 2011 
520 |a Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati kako se u nižim razredima osnovne škole mijenja uspješnost u rješavanju usklađenih i neusklađenih zadataka usporedbe, koje se kategorije pogrešaka javljaju pri rješavanju ovih zadataka te utvrditi jesu li dobiveni rezultati u skladu s hipotezom usklađenosti Lewisa i Mayera (1987). U istraživanju je sudjelovalo 285 učenika od 1. do 4. razreda osnovne škole. Oni su ispitani individualno usklađenim i neusklađenim zadacima usporedbe. Pokazalo se da postoje razlike u uratku i s obzirom na vrstu zadatka i s obzirom na razred, kao i interakcija ovih dviju varijabli. Učenici su uspješnije rješavali usklađene zadatke od neusklađenih. Ta je razlika bila najveća za učenike 1. razreda, a u svakom je sljedećem razredu bila manja, iako su i učenici 4. razreda bili uspješniji u usklađenim zadacima. Jasniji je uvid u razloge ovakvih razlika pružila analiza pogrešaka koje su učenici činili pri rješavanju zadataka. Pokazalo se da je, za razliku od usklađenih zadataka, dominantna pogreška pri rješavanju neusklađenih zadataka bila pogreška suprotne računske operacije. Ovi su nalazi u skladu s hipotezom usklađenosti Lewisa i Mayera (1987), prema kojoj rješavači zadataka usporedbe obično koriste shemu za rješavanje usklađenih zadataka, zbog čega će u neusklađenim zadacima primijeniti računsku operaciju koja je suprotna od potrebne. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301676-1357 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a problemski matematički zadaci, zadaci usporedbe, neusklađeni zadaci, usklađeni zadaci ; pogreške  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a mathematical word problems, compare problems, inconsistent language problems, consistent language problems, errors  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |9 791  |a Vlahović-Štetić, Vesna  |4 aut 
700 1 |9 771  |a Rovan, Daria  |4 aut 
773 0 |t Psihologijske teme  |x 1332-0742  |g 20 (2011), 1 ; str. 115-130  |w ffzg.(HR-ZaFF)282106 
856 4 |u http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=102606  |y Elektronička verzija članka 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - clanak 
962 |s 2-s2.0-83755185729 
999 |c 309074  |d 309072