Školovanje bibliotekara u Hrvatskoj: strukturne i sadržajne odrednice

Obrazovanje knjižničara glavni je čimbenik koji utječe na status i prepoznatljivost bibliotekarske struke, njen imidž, profesionalnu vjerodostojnost i ugled. No obrazovanje knjižničara oduvijek je bilo praćeno različitim motrištima koja su vodila potpuno suprotnim pristupima i potaklo dileme koje do...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309113/Details
Matična publikacija: Pančevačko čitalište
IX (2010), 17 ; str. 6-10
Glavni autori: Lasić-Lazić, Jadranka (-), Banek Zorica, Mihaela (Author), Špiranec, Sonja
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: http://www.citaliste.com/casopis/br17/3.pdf
LEADER 02461naa a2200277uu 4500
008 131105s2010 xx hrv|d
022 |a 1451-3048 
035 |a (CROSBI)520945 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 412  |a Lasić-Lazić, Jadranka 
245 1 0 |a Školovanje bibliotekara u Hrvatskoj: strukturne i sadržajne odrednice /  |c Lasic-Lazic, Jadranka ; Banek Zorica, Mihaela ; Špiranec, Sonja. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Education of librarians in Croatia: structural and conceptual determinants 
300 |a 6-10  |f str. 
363 |a IX  |b 17  |i 2010 
520 |a Obrazovanje knjižničara glavni je čimbenik koji utječe na status i prepoznatljivost bibliotekarske struke, njen imidž, profesionalnu vjerodostojnost i ugled. No obrazovanje knjižničara oduvijek je bilo praćeno različitim motrištima koja su vodila potpuno suprotnim pristupima i potaklo dileme koje do danas nisu jednoznačno razriješene poput dileme između generalizacije i specijalizacije (usmjerenost na vrstu institucije ili sadržajno područje djelovanja), dileme između prakse i teorije, dileme u odabiru same terminologije i smještaja u šire područje (knjižničarstvo, informacijske znanosti, knjižničari ili informacijski stručnjaci) pa sve do pitanja je li uopće potrebno obrazovanje bibliotekara na akademskoj razini. U radu se stoga analiziraju strukturne i sadržajne odrednice studija bibliotekarstva u Hrvatskoj s naglaskom na programe studija informacijskih znanosti Filozofskoga fakulteta (posebno bibliotekarstva) u Zagrebu te prikazuje razvoj i koncept ishoda učenja i kompetencija u programima. Autori smatraju da ovakav pristup oblikovanju programa osigurava dvojaku prednost: s jedne strane pridonosi zapošljivosti studenata i uvećava njihovu konkurentnost na tržištu rada uz istovremeno jačanje statusa i ugleda struke. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301799-1755 
546 |a HRV 
690 |a 5.04 
693 |a obrazovanje knjižničara, kurikulum, bolonjski proces, ishodi učenja, kompetencije  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a education of librarians, curriculum, bologna process, learning outcomes, competencies  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Pančevačko čitalište  |x 1451-3048  |g IX (2010), 17 ; str. 6-10 
700 1 |9 442  |a Banek Zorica, Mihaela  |4 aut 
700 1 |9 451  |a Špiranec, Sonja  |4 aut 
856 |u http://www.citaliste.com/casopis/br17/3.pdf 
942 |c CLA  |u 2  |z Ostalo - clanak  |t 1.04 
999 |c 309113  |d 309111