Školovanje bibliotekara u Hrvatskoj: strukturne i sadržajne odrednice
Obrazovanje knjižničara glavni je čimbenik koji utječe na status i prepoznatljivost bibliotekarske struke, njen imidž, profesionalnu vjerodostojnost i ugled. No obrazovanje knjižničara oduvijek je bilo praćeno različitim motrištima koja su vodila potpuno suprotnim pristupima i potaklo dileme koje do...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309113/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Pančevačko čitalište IX (2010), 17 ; str. 6-10 |
Glavni autori: | Lasić-Lazić, Jadranka (-), Banek Zorica, Mihaela (Author), Špiranec, Sonja |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
Online pristup: |
http://www.citaliste.com/casopis/br17/3.pdf |
LEADER | 02461naa a2200277uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131105s2010 xx hrv|d | ||
022 | |a 1451-3048 | ||
035 | |a (CROSBI)520945 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 412 |a Lasić-Lazić, Jadranka | |
245 | 1 | 0 | |a Školovanje bibliotekara u Hrvatskoj: strukturne i sadržajne odrednice / |c Lasic-Lazic, Jadranka ; Banek Zorica, Mihaela ; Špiranec, Sonja. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Education of librarians in Croatia: structural and conceptual determinants | |
300 | |a 6-10 |f str. | ||
363 | |a IX |b 17 |i 2010 | ||
520 | |a Obrazovanje knjižničara glavni je čimbenik koji utječe na status i prepoznatljivost bibliotekarske struke, njen imidž, profesionalnu vjerodostojnost i ugled. No obrazovanje knjižničara oduvijek je bilo praćeno različitim motrištima koja su vodila potpuno suprotnim pristupima i potaklo dileme koje do danas nisu jednoznačno razriješene poput dileme između generalizacije i specijalizacije (usmjerenost na vrstu institucije ili sadržajno područje djelovanja), dileme između prakse i teorije, dileme u odabiru same terminologije i smještaja u šire područje (knjižničarstvo, informacijske znanosti, knjižničari ili informacijski stručnjaci) pa sve do pitanja je li uopće potrebno obrazovanje bibliotekara na akademskoj razini. U radu se stoga analiziraju strukturne i sadržajne odrednice studija bibliotekarstva u Hrvatskoj s naglaskom na programe studija informacijskih znanosti Filozofskoga fakulteta (posebno bibliotekarstva) u Zagrebu te prikazuje razvoj i koncept ishoda učenja i kompetencija u programima. Autori smatraju da ovakav pristup oblikovanju programa osigurava dvojaku prednost: s jedne strane pridonosi zapošljivosti studenata i uvećava njihovu konkurentnost na tržištu rada uz istovremeno jačanje statusa i ugleda struke. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301799-1755 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.04 | ||
693 | |a obrazovanje knjižničara, kurikulum, bolonjski proces, ishodi učenja, kompetencije |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a education of librarians, curriculum, bologna process, learning outcomes, competencies |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Pančevačko čitalište |x 1451-3048 |g IX (2010), 17 ; str. 6-10 | |
700 | 1 | |9 442 |a Banek Zorica, Mihaela |4 aut | |
700 | 1 | |9 451 |a Špiranec, Sonja |4 aut | |
856 | |u http://www.citaliste.com/casopis/br17/3.pdf | ||
942 | |c CLA |u 2 |z Ostalo - clanak |t 1.04 | ||
999 | |c 309113 |d 309111 |