Što utječe na sliku Hrvatske u inozemstvu? Mišljenja građana Republike Hrvatske

U istraživanju provedenom 2004. godine u sklopu projekta „Modernizacija i identitet hrvatskog društva” mjerena su mišljenja građana RH o tome koji sadržaji utječu na sliku koju u drugim zemljama imaju o Hrvatskoj. Šest godina kasnije, ponovno na reprezentativnom uzorku građana RH, primijenjen je ist...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309154/Details
Matična publikacija: Socijalna ekologija
20 (2011), 2 ; str. 131-145
Glavni autori: Klasnić, Ksenija, sociologinja (-), Rukavina, Izvor, sociolog (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=105385
LEADER 02964naa a2200277uu 4500
005 20131205145514.0
008 131105s2011 xx hrv|d
022 |a 1330-0113 
035 |a (CROSBI)523955 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 569  |a Klasnić, Ksenija,   |c sociologinja 
245 1 0 |a Što utječe na sliku Hrvatske u inozemstvu? Mišljenja građana Republike Hrvatske /   |c Ksenija Klasnić ; Izvor Rukavina. 
246 3 |i Naslov na engleskom:   |a What affects the image of Croatia abroad? Opinions of Croatian citizens 
300 |a 131-145  |f str. 
363 |a 20  |b 2  |i 2011 
520 |a U istraživanju provedenom 2004. godine u sklopu projekta „Modernizacija i identitet hrvatskog društva” mjerena su mišljenja građana RH o tome koji sadržaji utječu na sliku koju u drugim zemljama imaju o Hrvatskoj. Šest godina kasnije, ponovno na reprezentativnom uzorku građana RH, primijenjen je isti instrument. U ovom radu iznosimo rezultate istraživanja provedenog 2010. godine te njihovu komparaciju s onima iz 2004. god. Prema mišljenjima najvećeg broja građana RH, na sliku koju u drugim zemljama imaju o Hrvatskoj najviše utječu tri sadržaja: turizam, prirodne ljepote i hrvatski sportaši, dok su sloboda medija i političke ideologije (komunističko naslijeđe, antifašizam i ustaštvo) procijenjeni kao sadržaji s najmanjim utjecajem. Analizom latentnog prostora procjena utvrđeno je 5 dimenzija slike o Hrvatskoj: turistička, balkanska, moderna, domovinska i inovativna. Svaka od ovih dimenzija može se (samo) djelomično protumačiti nekim od socio-demografskih karakteristika ispitanika. S obzirom na distribucije varijabli koje ih čine, može se zaključiti kako je percepcija turističke i balkanske slike Hrvatske najzastupljenija. Komparativnom analizom podataka iz 2004. i 2010. godine utvrđeno je da se najveće promjene u procjenama odnose na haške optužnice čiji se utjecaj smanjio te na ponašanje navijača čiji se utjecaj na formiranje slike o Hrvatskoj povećao. Povećani utjecaj, u odnosu na 2004. godinu, također se odnosi i na prirodne ljepote, izume te korupciju i organizirani kriminal. Došlo je također i do promjene latentne strukture procjena na način da se broj latentnih dimenzija smanjio, a pojedini sadržaji više se ne grupiraju na isti način. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301180-0915 
546 |a HRV 
690 |a 5.05 
693 |a imidž Hrvatske u svijetu ; identitet ; prirodne ljepote ; slika o Hrvatskoj ; turizam ; latentne strukture procjena  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a image of Croatia abroad ; identity ; areas of natural beauty ; tourism ; latent structure analysis  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Socijalna ekologija  |x 1330-0113  |g 20 (2011), 2 ; str. 131-145 
700 1 |9 599  |a Rukavina, Izvor,   |c sociolog  |4 aut 
856 |u http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=105385 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 309154  |d 309152