Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima

Znanstveni projekt „Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima“ (2007.-2011.) obuhvatio je tri temeljna dijela istraživanja: interkulturalne dimenzije nacionalnog kurikuluma (obilježja nacionalne kulture prema Hofstedeovom modelu), odgoj i obrazovanje pripadnika nacionalnih manji...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309157/Details
Matična publikacija: Pedagogijska istraživanja
8 (2011.), 1 ; str. 7-18
Glavni autor: Hrvatić, Neven (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02660naa a2200265uu 4500
005 20131205155122.0
008 131105s2011 xx hrv|d
022 |a 1334-7888 
035 |a (CROSBI)524351 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 589  |a Hrvatić, Neven 
245 1 0 |a Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima /  |c Neven Hrvatić. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Intercultural Curriculum and Education in the Languages of Minorities 
300 |a 7-18  |f str. 
363 |a 8  |b 1  |i 2011. 
520 |a Znanstveni projekt „Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima“ (2007.-2011.) obuhvatio je tri temeljna dijela istraživanja: interkulturalne dimenzije nacionalnog kurikuluma (obilježja nacionalne kulture prema Hofstedeovom modelu), odgoj i obrazovanje pripadnika nacionalnih manjina u Hrvatskoj (socijalna distantaca i interkulturalni odnosi, kao i specifičnosti odgoja i obrazovanja Roma) i interkulturalne kompetencije pedagoga (učitelja).. Interkulturalni odgoj i obrazovanje su nezaobilazani činitelji u procesu međusobnog upoznavanja, razumijevanja različitih kultura i uspostavljanja pozitivnih relacija, a temeljna pitanja interkulturalnoga i obrazovanja na manjinskim jezicima proizlaze iz prihvaćenoga odnosa, stava prema multikulturalnom društvu. Koncepcija interkulturalnoga odgoja i obrazovanja ovisit će, u velikoj mjeri, od nastavnih sadržaja, modela, strategija...- interkulturalnog kurikuluma, a prema kulturnoj integraciji, implementaciji u odgojno-obrazovnoj praksi i interkulturalnoj zajednici. U strukturi nacionalnog kurikuluma i (su)konstrukciji školskog kurikuluma interkulturalni odnosi i obrazovanje na manjinskim jezicima predstavljaju jednu od temeljenih odrednica. Važno je da preobrazba obrazovnog sustava, pored niza demokratsko pluralnih zahtjeva, poklanja mnogo veću pozornost upravo kulturalnoj osjetljivosti koja će zadovoljavati odgojne potrebe svakog pojedinca, a kao odgojni efekt, kod mladih, razvijati poštovanje, uvažavanje i pozitivan stav prema ostalim etnicitetima, njihovim obilježjima i kulturama. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301761-1769 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a interkulturalni odgoj i obrazovanje, interkulturalni kurikulum, obrazovanje na manjinskim jezicima, kulturna raznolikost  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a intercultural education, intercultural curriculum, education in minority languages, cultural diversity  |l eng  |2 crosbi 
700 |4 aut 
773 0 |t Pedagogijska istraživanja  |x 1334-7888  |g 8 (2011.), 1 ; str. 7-18 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 309157  |d 309155