Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima
Znanstveni projekt „Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima“ (2007.-2011.) obuhvatio je tri temeljna dijela istraživanja: interkulturalne dimenzije nacionalnog kurikuluma (obilježja nacionalne kulture prema Hofstedeovom modelu), odgoj i obrazovanje pripadnika nacionalnih manji...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309157/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Pedagogijska istraživanja 8 (2011.), 1 ; str. 7-18 |
Glavni autor: | Hrvatić, Neven (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02660naa a2200265uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20131205155122.0 | ||
008 | 131105s2011 xx hrv|d | ||
022 | |a 1334-7888 | ||
035 | |a (CROSBI)524351 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 589 |a Hrvatić, Neven | |
245 | 1 | 0 | |a Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima / |c Neven Hrvatić. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Intercultural Curriculum and Education in the Languages of Minorities | |
300 | |a 7-18 |f str. | ||
363 | |a 8 |b 1 |i 2011. | ||
520 | |a Znanstveni projekt „Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima“ (2007.-2011.) obuhvatio je tri temeljna dijela istraživanja: interkulturalne dimenzije nacionalnog kurikuluma (obilježja nacionalne kulture prema Hofstedeovom modelu), odgoj i obrazovanje pripadnika nacionalnih manjina u Hrvatskoj (socijalna distantaca i interkulturalni odnosi, kao i specifičnosti odgoja i obrazovanja Roma) i interkulturalne kompetencije pedagoga (učitelja).. Interkulturalni odgoj i obrazovanje su nezaobilazani činitelji u procesu međusobnog upoznavanja, razumijevanja različitih kultura i uspostavljanja pozitivnih relacija, a temeljna pitanja interkulturalnoga i obrazovanja na manjinskim jezicima proizlaze iz prihvaćenoga odnosa, stava prema multikulturalnom društvu. Koncepcija interkulturalnoga odgoja i obrazovanja ovisit će, u velikoj mjeri, od nastavnih sadržaja, modela, strategija...- interkulturalnog kurikuluma, a prema kulturnoj integraciji, implementaciji u odgojno-obrazovnoj praksi i interkulturalnoj zajednici. U strukturi nacionalnog kurikuluma i (su)konstrukciji školskog kurikuluma interkulturalni odnosi i obrazovanje na manjinskim jezicima predstavljaju jednu od temeljenih odrednica. Važno je da preobrazba obrazovnog sustava, pored niza demokratsko pluralnih zahtjeva, poklanja mnogo veću pozornost upravo kulturalnoj osjetljivosti koja će zadovoljavati odgojne potrebe svakog pojedinca, a kao odgojni efekt, kod mladih, razvijati poštovanje, uvažavanje i pozitivan stav prema ostalim etnicitetima, njihovim obilježjima i kulturama. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301761-1769 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a interkulturalni odgoj i obrazovanje, interkulturalni kurikulum, obrazovanje na manjinskim jezicima, kulturna raznolikost |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a intercultural education, intercultural curriculum, education in minority languages, cultural diversity |l eng |2 crosbi | ||
700 | |4 aut | ||
773 | 0 | |t Pedagogijska istraživanja |x 1334-7888 |g 8 (2011.), 1 ; str. 7-18 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 |z Znanstveni - clanak | ||
999 | |c 309157 |d 309155 |