Hofstedeova dimenzija muževnosti kao analitički okvir rodne jednakosti i seksualne različitosti
Hofstedeov model “nacionalne kulture” posljednjih nekoliko desetljeća ima značajno mjesto među kroskulturnim istraživačkim pristupima čiji je cilj doprinos razumijevanju odnosa između kulture i identiteta. Dimenzija muževnosti u radu je primijenjena kao analitički okvir spolne/rodne diskriminacije i...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309161/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Pedagogijska istraživanja 8 (2011) (2011), 1 ; str. 171-183 |
Glavni autor: | Bartulović, Marija pedagoginja (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02569naa a2200277uu 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | HR-ZaFF | ||
005 | 20170703141041.0 | ||
008 | 131105s2011 xx hrv|d | ||
999 | |c 309161 |d 309159 | ||
022 | |a 1334-7888 | ||
035 | |a (CROSBI)524450 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 577 |a Bartulović, Marija |c pedagoginja | |
245 | 1 | 0 | |a Hofstedeova dimenzija muževnosti kao analitički okvir rodne jednakosti i seksualne različitosti / |c Marija Bartulović. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Hofstede's Dimension of Masculinity as an Analytical Framework for Gender Equality and Sexual Difference | |
300 | |a 171-183 |f str. | ||
363 | |a 8 (2011) |b 1 |i 2011 | ||
520 | |a Hofstedeov model “nacionalne kulture” posljednjih nekoliko desetljeća ima značajno mjesto među kroskulturnim istraživačkim pristupima čiji je cilj doprinos razumijevanju odnosa između kulture i identiteta. Dimenzija muževnosti u radu je primijenjena kao analitički okvir spolne/rodne diskriminacije iz kritičke perspektive, s ciljem afirmiranja rodne osviještenosti kao dimenzije interkulturnog kurikuluma. Nakon promišljanja o diskriminaciji kao nerecipročnom odnosu utemeljenom u neosviještenosti, spolna/rodna diskriminacija je povezana s muževnošću nacionalne kulture i problematizirana na razini spolne strukture obrazovnih djelatnika u Hrvatskoj te reprodukcije spolnih/rodnih sterotipa u interakcijsko-komunikacijskom aspektu obrazovanja. Drugi dio rada posvećen je problemu neosjetljivosti hrvatskog obrazovnog sustava za pitanja seksualnih različitosti. Hofstedeovi nalazi o međupovezanosti muževnosti nacionalne kulture, stavova o seksualnosti i kulturne konstrukcije seksualnog ponašanja iskorišteni su kao okvir za interpretaciju neuspjelog pokušaja uvođenja seksualnog obrazovanja u hrvatski odgojno-obrazovni sustav. Završni dio rada doprinosi razumijevanju sustavnog seksualnog obrazovanja kao integralne sastavnice interkulturnog kurikuluma te nužnog koraka za implementaciju rodne perspektive u obrazovanju. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301761-1769 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a Hofstede, muževnost, spolna/rodna diskriminacija, seksualna različitost, interkulturno obrazovanje, rodna perspektiva |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a Hofstede, masculinity, sex/gender discrimination, sexual diversity, intercultural education, gender perspective |l eng |2 crosbi | ||
700 | |4 aut | ||
773 | 0 | |t Pedagogijska istraživanja |x 1334-7888 |g 8 (2011) (2011), 1 ; str. 171-183 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 |z Znanstveni - clanak |