Stavovi o cjelovitoj seksualnoj edukaciji u hrvatskim školama

Cilj ovoga rada bio je ispitati stavove mladih o potrebi uvođenja seksualne edukacije u hrvatske škole, profilu osoba koje bi trebale izvoditi takav program te stupanj prihvaćanja 11 tema karakterističnih za tzv. cjelovitu seksualnu edukaciju. Istraživanje, izvorno posvećeno rizicima HIV-a, proveden...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309219/Details
Matična publikacija: Revija za sociologiju
41 (2011), str. 77-97
Glavni autori: Modrić, Jegor (-), Šoh, Damir (Author), Štulhofer, Aleksandar
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: http://bib.irb.hr/datoteka/530221.Rev_za_soc_2011_1_Modric_et_al_.pdf
LEADER 02967naa a2200313uu 4500
005 20131205145701.0
008 131105s2011 xx hrv|d
022 |a 0350-154X 
024 |2 doi  |a 10.5613/rzs.41.1.5 
035 |a (CROSBI)530221 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Modrić, Jegor 
245 1 0 |a Stavovi o cjelovitoj seksualnoj edukaciji u hrvatskim školama :   |b rezultati nacionalnog istraživanja mladih /   |c Modrić, Jegor ; Šoh, Damir ; Štulhofer, Aleksandar. 
246 3 |i Naslov na engleskom:   |a Attitudes towards Comprehensive School-based Sex Education in Croatian Schools: Results from a National Study of Youth 
300 |a 77-97  |f str. 
363 |a 41  |i 2011 
520 |a Cilj ovoga rada bio je ispitati stavove mladih o potrebi uvođenja seksualne edukacije u hrvatske škole, profilu osoba koje bi trebale izvoditi takav program te stupanj prihvaćanja 11 tema karakterističnih za tzv. cjelovitu seksualnu edukaciju. Istraživanje, izvorno posvećeno rizicima HIV-a, provedeno je metodom ankete u veljači 2010. godine na stratificiranom nacionalnom uzorku osoba u dobi od 18 do 25 godina (N = 1005). Većina sudionika (83, 8%) je bila mišljenja kako bi »seksualni odgoj i edukaciju« trebalo uvesti u hrvatske škole. Kao idealnu osobu za izvođenje programa naveli su liječnika/cu (36, 9%), odnosno vršnjake edukatore (23%). Niti jedna od 11 ponuđenih tema cjelovite seksualne edukacije, izvedenih iz nedavno objavljenih UNESCO-vih Međunarodnih smjernica za seksualnu edukaciju, nije ocijenjena nevažnom. Najvažnijima su procijenjene teme Spolno prenosive bolesti i zaštita, Seksualno uznemiravanje i zlostavljanje te Trudnoća i roditeljstvo. Ukupna prosječna ocjena za svih 11 tema iznosila je 3, 26 (SD = 0, 46 ; teorijski raspon = 1–4). Premda su utvrđene spolne razlike u prihvaćanju nekih tema, rangiranje tri najprihvaćenije, odnosno najmanje prihvaćene tematske jedinice nije se pokazalo spolno specifičnim. Izrazito religiozni i nereligiozni sudionici vrlo malo su se razlikovali u ocjeni važnosti i rangiranju ponuđenih tema. U cjelini, nalazi upućuju na to da bi većina mladih u Hrvatskoj mogla biti sklona istoj ili vrlo sličnoj koncepciji seksualne edukacije u školama. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1080116-0911 
546 |a HRV 
690 |a 3.03 
690 |a 5.05 
693 |a seksualna edukacija, cjelovita seksualna edukacija, mladi, škola, UNESCO-ve smjernice za seksualnu edukaciju, religioznost  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a sex education, comprehensive sex education, youth, schools, UNESCO guidelines for sex education, religiosity  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Šoh, Damir  |4 aut 
700 1 |9 622  |a Štulhofer, Aleksandar  |4 aut 
773 0 |t Revija za sociologiju  |x 0350-154X  |g 41 (2011), str. 77-97 
856 |u http://bib.irb.hr/datoteka/530221.Rev_za_soc_2011_1_Modric_et_al_.pdf 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - prethodno priopcenje 
999 |c 309219  |d 309217