Stavovi o cjelovitoj seksualnoj edukaciji u hrvatskim školama
Cilj ovoga rada bio je ispitati stavove mladih o potrebi uvođenja seksualne edukacije u hrvatske škole, profilu osoba koje bi trebale izvoditi takav program te stupanj prihvaćanja 11 tema karakterističnih za tzv. cjelovitu seksualnu edukaciju. Istraživanje, izvorno posvećeno rizicima HIV-a, proveden...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309219/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Revija za sociologiju 41 (2011), str. 77-97 |
Glavni autori: | Modrić, Jegor (-), Šoh, Damir (Author), Štulhofer, Aleksandar |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
Online pristup: |
http://bib.irb.hr/datoteka/530221.Rev_za_soc_2011_1_Modric_et_al_.pdf |
LEADER | 02967naa a2200313uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20131205145701.0 | ||
008 | 131105s2011 xx hrv|d | ||
022 | |a 0350-154X | ||
024 | |2 doi |a 10.5613/rzs.41.1.5 | ||
035 | |a (CROSBI)530221 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Modrić, Jegor | |
245 | 1 | 0 | |a Stavovi o cjelovitoj seksualnoj edukaciji u hrvatskim školama : |b rezultati nacionalnog istraživanja mladih / |c Modrić, Jegor ; Šoh, Damir ; Štulhofer, Aleksandar. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Attitudes towards Comprehensive School-based Sex Education in Croatian Schools: Results from a National Study of Youth | |
300 | |a 77-97 |f str. | ||
363 | |a 41 |i 2011 | ||
520 | |a Cilj ovoga rada bio je ispitati stavove mladih o potrebi uvođenja seksualne edukacije u hrvatske škole, profilu osoba koje bi trebale izvoditi takav program te stupanj prihvaćanja 11 tema karakterističnih za tzv. cjelovitu seksualnu edukaciju. Istraživanje, izvorno posvećeno rizicima HIV-a, provedeno je metodom ankete u veljači 2010. godine na stratificiranom nacionalnom uzorku osoba u dobi od 18 do 25 godina (N = 1005). Većina sudionika (83, 8%) je bila mišljenja kako bi »seksualni odgoj i edukaciju« trebalo uvesti u hrvatske škole. Kao idealnu osobu za izvođenje programa naveli su liječnika/cu (36, 9%), odnosno vršnjake edukatore (23%). Niti jedna od 11 ponuđenih tema cjelovite seksualne edukacije, izvedenih iz nedavno objavljenih UNESCO-vih Međunarodnih smjernica za seksualnu edukaciju, nije ocijenjena nevažnom. Najvažnijima su procijenjene teme Spolno prenosive bolesti i zaštita, Seksualno uznemiravanje i zlostavljanje te Trudnoća i roditeljstvo. Ukupna prosječna ocjena za svih 11 tema iznosila je 3, 26 (SD = 0, 46 ; teorijski raspon = 1–4). Premda su utvrđene spolne razlike u prihvaćanju nekih tema, rangiranje tri najprihvaćenije, odnosno najmanje prihvaćene tematske jedinice nije se pokazalo spolno specifičnim. Izrazito religiozni i nereligiozni sudionici vrlo malo su se razlikovali u ocjeni važnosti i rangiranju ponuđenih tema. U cjelini, nalazi upućuju na to da bi većina mladih u Hrvatskoj mogla biti sklona istoj ili vrlo sličnoj koncepciji seksualne edukacije u školama. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1080116-0911 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 3.03 | ||
690 | |a 5.05 | ||
693 | |a seksualna edukacija, cjelovita seksualna edukacija, mladi, škola, UNESCO-ve smjernice za seksualnu edukaciju, religioznost |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a sex education, comprehensive sex education, youth, schools, UNESCO guidelines for sex education, religiosity |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Šoh, Damir |4 aut | |
700 | 1 | |9 622 |a Štulhofer, Aleksandar |4 aut | |
773 | 0 | |t Revija za sociologiju |x 0350-154X |g 41 (2011), str. 77-97 | |
856 | |u http://bib.irb.hr/datoteka/530221.Rev_za_soc_2011_1_Modric_et_al_.pdf | ||
942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 |z Znanstveni - prethodno priopcenje | ||
999 | |c 309219 |d 309217 |