Seks, nasilje i videovrpce: etika filmskog iskazivanja u filmovima Michaela Hanekea

Rad obrazlaže specifičan odnos etike i filma na primjerima filmova Michaela Hanekea koji se bave tematskim (ne)prikazivanjem etički spornih i tabuiziranih ili, pak, medijski spektakulariziranih socijalnih ponašanja: seksa, nasilja i drugih formi djelovanja. To složeno međudjelovanje socijalnih normi...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309264/Details
Matična publikacija: Hrvatski filmski ljetopis
17 (2011), 65-66 ; str. 116-128
Glavni autor: Lučić, Krunoslav (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02861naa a2200229uu 4500
008 131105s2011 xx hrv|d
022 |a 1330-7665 
035 |a (CROSBI)539613 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 686  |a Lučić, Krunoslav 
245 1 0 |a Seks, nasilje i videovrpce: etika filmskog iskazivanja u filmovima Michaela Hanekea /  |c Lučić, Krunoslav. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Sex, violence and videotapes: ethics of film expression in Michael Haneke's films 
300 |a 116-128  |f str. 
363 |a 17  |b 65-66  |i 2011 
520 |a Rad obrazlaže specifičan odnos etike i filma na primjerima filmova Michaela Hanekea koji se bave tematskim (ne)prikazivanjem etički spornih i tabuiziranih ili, pak, medijski spektakulariziranih socijalnih ponašanja: seksa, nasilja i drugih formi djelovanja. To složeno međudjelovanje socijalnih normi ponašanja, etičkih kodova koji bi „trebali biti“, ali često nisu primijenjeni ni u konkretnoj socijalnoj interakciji, ali ni u prikazivačkom obliku predstavljanja te socijalne interakcije, kao i sadržaja filma, načina njegova prikazivanja i djelovanja na empirijskog gledatelja, nije svodiv na jednostranu analizu sadržaja pojedinog filma ili skupine filmova, sadržaja koji bi bio ili etički intrigantan za reduktivnu etičku analizu djelovanja fikcionalnih figura u njemu na način kao da se radi o fingiranoj mogućoj situaciji stvarnog intersubjektivnog iskustva svijeta, ili pak etički sporan s obzirom na postojeće etičke kôdove uspostavljene u konkretnoj sociokulturnoj situaciji. Suprotno tome, rad naglašava načine na koje filmski sadržaji, shvaćeni semiotički kao filmski iskazi, obvezuju potencijalno stvarne gledatelje da ih “čitaju” na određen način i time postanu sudionici narativne situacije koja je možebitno etički sporna ili pak afirmativna s obzirom na gledateljeve kognitivne, socijalne, kulturne, općevrijednosne ili općemoralne dispozicije. Na taj se način omogućava interpretacija filmskih iskaza u kontekstu kritičkoideološkog pojma interpelacije, tj. načina na koji film priziva gledatelja da na temelju iskaznih formi koje mu on daje nad sadržajem izvrši niz kognitivnih operacija na temelju kojih će se proizvesti određena emocija korespondentna sa samom iskaznom intencijom filmskog sadržaja određenog kadra, dijela kadra, šire vremenske ili narativne jedinice filma, ili cjeline dojma filmskog djela. 
546 |a HRV 
690 |a 6.06 
693 |a prikazivanje nasilja, etika reprezentacije, Michael Haneke, gledatelj, emocije  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a representation of violence, ethics of representation, Michael Haneke, film viewer, emotions  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Hrvatski filmski ljetopis  |x 1330-7665  |g 17 (2011), 65-66 ; str. 116-128 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 309264  |d 309262