Jan Mukařovský i strukturalistička teorija filma u kontekstu filmološke tradicije
Studija ukratko obrazlaže filozofsko- esencijalistički pristup kao glavno obilježje klasične teorije filma, usmjerene na lociranje esencije filma kao medija - neki su teoretičari naglašavali zasebnost filma, dok su ga drugi pokušavali objasniti s pomoću svojstva prožetosti elementima starijih grana...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309265/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Hrvatski filmski ljetopis 13 (2007), 49 ; str. 48-58 |
Glavni autor: | Lučić, Krunoslav (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02430naa a2200241uu 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | HR-ZaFF | ||
008 | 131105s2007 xx hrv|d | ||
999 | |c 309265 |d 309263 | ||
022 | |a 1330-7665 | ||
035 | |a (CROSBI)539628 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Lučić, Krunoslav |9 686 | |
245 | 1 | 0 | |a Jan Mukařovský i strukturalistička teorija filma u kontekstu filmološke tradicije / |c Lučić, Krunoslav. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Jan Mukařovský and Structuralist Film Theory in Context of Film Tradition | |
300 | |a 48-58 |f str. | ||
363 | |a 13 |b 49 |i 2007 | ||
520 | |a Studija ukratko obrazlaže filozofsko- esencijalistički pristup kao glavno obilježje klasične teorije filma, usmjerene na lociranje esencije filma kao medija - neki su teoretičari naglašavali zasebnost filma, dok su ga drugi pokušavali objasniti s pomoću svojstva prožetosti elementima starijih grana umjetnosti. Klasični formativni teoretičari filma smatrali su da većina estetski bitnih odlika filmskog medija leži u njegovoj sposobnosti izrazite manipulacije realnošću, npr. putem montaže, dok su realistički orijentirani klasični teoretičari prihvatili upravo ono što formativni odbacuju (R. Arnheim i A. Bazin, dakako, predstavnici su ovih dviju suprotstavljenih tendencija). Ruski formalisti (B. Ejhenbaum, J. Tinjanov, R. Jakobson) također su se posvetili formalističkom, čak "predstrukturalističkom" sagledavanju sintaktičko- semantičkih aspekata filmskog jezika, pa studija uspoređuje njihova razmatranja s nešto kasnijim radom praškog strukturalista Mukarovskog. Srodnost među njima se pritom može lakše razumjeti poznaje li se životna i teorijska putanja Romana Jakobsona. Primjere iz citiranih tekstova autor ove studije dopunjuje vlastitim filmskim primjerima iz razdoblja klasičnog Hollywooda (Imitacija života - Imitation of Life Douglasa Sirka!) i klasičnog europskog autorskog filma. Najvažniji dio studije, međutim, sačinjava analiza u novijoj filmologiji slabo poznatih razmatranja Jana Mukarovskog, izrazito primjenjivih i na analizu filmova. | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.06 | ||
693 | |a Jan Mukařovský, klasična teorija filma, semiotika filma |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a Jan Mukařovský, classical film theory, film semiology |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Hrvatski filmski ljetopis |x 1330-7665 |g 13 (2007), 49 ; str. 48-58 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 |z Znanstveni - clanak |