Radne vrijednosti, profesionalne namjere i školski uspjeh učenika u završnom razredu osnovne škole
V-upitnikom ispitane su radne vrijednosti 472 učenika osmog razreda osnovne škole, a intervjuom su prikupljene njihove školske, odnosno profesionalne preferencije. Dvosmjernim analizama varijance provjereno je razlikuju li se vrijednosti učenika koji namjeravaju upisati tzv. atraktivna i neatraktivn...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309569/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Revija za psihologiju 19 (1989), 1-2 ; str. 17-23 |
Glavni autori: | Šarić, Jandre (-), Raboteg-Šarić, Zora (Author), Vlahović-Štetić, Vesna |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02300naa a2200253uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131105s1989 xx hrv|d | ||
022 | |a 0352-1605 | ||
035 | |a (CROSBI)565047 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Šarić, Jandre | |
245 | 1 | 0 | |a Radne vrijednosti, profesionalne namjere i školski uspjeh učenika u završnom razredu osnovne škole / |c Šarić, Jandre ; Raboteg-Šarić, Zora ; Vlahović-Štetić, Vesna. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Work values, vocational choice and academic achievement of students in the final grade of primary school | |
300 | |a 17-23 |f str. | ||
363 | |a 19 |b 1-2 |i 1989 | ||
520 | |a V-upitnikom ispitane su radne vrijednosti 472 učenika osmog razreda osnovne škole, a intervjuom su prikupljene njihove školske, odnosno profesionalne preferencije. Dvosmjernim analizama varijance provjereno je razlikuju li se vrijednosti učenika koji namjeravaju upisati tzv. atraktivna i neatraktivna zanimanja, uz kontrolu faktora spola. Učenici koji žele upisati atraktivne struke procjenjuju važnijima korištenje sposobnosti, postignuće, stvaralaštvo i razvoj ličnosti, dok oni koji namjeravaju upisati neatraktivne struke daju veću važnost vrijednostima: raznolikost, socijalna interakcija, autoritet, fizička aktivnost i rizik. Nisu dobivene interakcije faktora atraktivnosti zanimanja i faktora spola. Provjereno je razlikuju li se vrijednosti "dobrih" i "loših" učenika, uz kontrolu spola. "Dobri" učenici više vrednuju korištenje sposobnosti, postignuće, stvaralaštvo, razvoj ličnosti i samostalnost, a "loši" učenici altruizam, socijalnu interakciju, autoritet, fizičku aktivnost i rizik. Dobiveni rezultati su diskutirani s obzirom na do sada poznate nalaze i s obzirom na njihovo značenje u profesionalnoj orijentaciji i svajetovanju. | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.06 | ||
693 | |a radne vrijednosti, struktura vrijednosti, izbor zanimanja, učenici osnovne škole |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a work values, structure of values, vocational choice, primary school pupils |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Raboteg-Šarić, Zora |4 aut | |
700 | 1 | |a Vlahović-Štetić, Vesna |4 aut | |
773 | 0 | |t Revija za psihologiju |x 0352-1605 |g 19 (1989), 1-2 ; str. 17-23 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 1 |z Znanstveni - clanak | ||
999 | |c 309569 |d 309567 |