Radne vrijednosti, profesionalne namjere i školski uspjeh učenika u završnom razredu osnovne škole

V-upitnikom ispitane su radne vrijednosti 472 učenika osmog razreda osnovne škole, a intervjuom su prikupljene njihove školske, odnosno profesionalne preferencije. Dvosmjernim analizama varijance provjereno je razlikuju li se vrijednosti učenika koji namjeravaju upisati tzv. atraktivna i neatraktivn...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309569/Details
Matična publikacija: Revija za psihologiju
19 (1989), 1-2 ; str. 17-23
Glavni autori: Šarić, Jandre (-), Raboteg-Šarić, Zora (Author), Vlahović-Štetić, Vesna
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02300naa a2200253uu 4500
008 131105s1989 xx hrv|d
022 |a 0352-1605 
035 |a (CROSBI)565047 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Šarić, Jandre 
245 1 0 |a Radne vrijednosti, profesionalne namjere i školski uspjeh učenika u završnom razredu osnovne škole /  |c Šarić, Jandre ; Raboteg-Šarić, Zora ; Vlahović-Štetić, Vesna. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Work values, vocational choice and academic achievement of students in the final grade of primary school 
300 |a 17-23  |f str. 
363 |a 19  |b 1-2  |i 1989 
520 |a V-upitnikom ispitane su radne vrijednosti 472 učenika osmog razreda osnovne škole, a intervjuom su prikupljene njihove školske, odnosno profesionalne preferencije. Dvosmjernim analizama varijance provjereno je razlikuju li se vrijednosti učenika koji namjeravaju upisati tzv. atraktivna i neatraktivna zanimanja, uz kontrolu faktora spola. Učenici koji žele upisati atraktivne struke procjenjuju važnijima korištenje sposobnosti, postignuće, stvaralaštvo i razvoj ličnosti, dok oni koji namjeravaju upisati neatraktivne struke daju veću važnost vrijednostima: raznolikost, socijalna interakcija, autoritet, fizička aktivnost i rizik. Nisu dobivene interakcije faktora atraktivnosti zanimanja i faktora spola. Provjereno je razlikuju li se vrijednosti "dobrih" i "loših" učenika, uz kontrolu spola. "Dobri" učenici više vrednuju korištenje sposobnosti, postignuće, stvaralaštvo, razvoj ličnosti i samostalnost, a "loši" učenici altruizam, socijalnu interakciju, autoritet, fizičku aktivnost i rizik. Dobiveni rezultati su diskutirani s obzirom na do sada poznate nalaze i s obzirom na njihovo značenje u profesionalnoj orijentaciji i svajetovanju. 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a radne vrijednosti, struktura vrijednosti, izbor zanimanja, učenici osnovne škole  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a work values, structure of values, vocational choice, primary school pupils  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Raboteg-Šarić, Zora  |4 aut 
700 1 |a Vlahović-Štetić, Vesna  |4 aut 
773 0 |t Revija za psihologiju  |x 0352-1605  |g 19 (1989), 1-2 ; str. 17-23 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 1  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 309569  |d 309567