Povezanost opće inteligencije i dimenzija ličnosti sa školskim postignućem

Ispitana je povezanost inteligencije i dimenzija ličnosti sa školskim uspjehom na učenicima III. razreda različitih srednjih škola. Upotrijebili smo NEOFFI instrument koji mjeri pet dimenzija ličnosti (Neuroticizam, Ekstraverzija, Otvorenost prema iskustvu, Ugodnost i Savjesnost) te D-48, test intel...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309586/Details
Matična publikacija: Metodika
9 (2008), 17 ; str. 260-270
Glavni autori: Matešić, Krunoslav ml (-), Zarevski, Predrag (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: Elektronička verzija članka
LEADER 02939naa a2200277uu 4500
005 20150617170833.0
008 131105s2008 xx hrv|d
022 |a 1332-7879 
035 |a (CROSBI)567124 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Matešić, Krunoslav ml. 
245 1 0 |a Povezanost opće inteligencije i dimenzija ličnosti sa školskim postignućem /  |c Matešić, Krunoslav ml. ; Zarevski, Predrag. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Correlation between intelligence and dimensions of personality and school success 
300 |a 260-270  |f str. 
363 |a 9  |b 17  |i 2008 
520 |a Ispitana je povezanost inteligencije i dimenzija ličnosti sa školskim uspjehom na učenicima III. razreda različitih srednjih škola. Upotrijebili smo NEOFFI instrument koji mjeri pet dimenzija ličnosti (Neuroticizam, Ekstraverzija, Otvorenost prema iskustvu, Ugodnost i Savjesnost) te D-48, test inteligencije visoko zasićen g faktorom. Školski uspjeh smo defi nirali ocjenama iz matematike, hrvatskog te prosjekom ocjena na polugodištu. Inteligencija je statistički značajno, ali razmjerno nisko, povezana s tri najrelevantnije mjere školskog postignuća. Moguće objašnjenje jest da nominalno iste ocjene koje dobivaju učenici iz različitih škola ne postižu učenici iste inteligencije. Savjesnost je najjači pojedinačni prediktor za sva tri kriterija školskog postignuća. Ovaj rezultat ne iznenađuje s obzirom na to da se Savjesnost povezuje s radnom etikom, potrebom za uspjehom i organiziranošću. Struktura predikorskih varijabli za kriterije općeg uspjeha i hrvatskog jezika je praktično identična. Za predikciju tih kriterija iza Savjesnosti po značajnosti slijedi inteligencija, pa introvertiranost. Kriterij matematike ima različitu strukturu povezanosti s mjerama inteligencije i ličnosti. Znatno je porastao udio prediktivne snage inteligencije i tek je nešto niži od onog za Savjesnost. Za uspjeh u matematici je značajan prediktor snižena ugodnost, dok dimenzija ekstraverzije nema značajnu ulogu. Moguće objašnjenje može biti to što su manje ugodniji ljudi skloni kritičkom mišljenju koje pridonosi točnosti analize u znanosti i matematici. Rezultati ovog istraživanja su u skladu s podatkom da mjere ličnosti u kasnijim fazama školovanja preuzimaju značajniju ulogu u odnosu na inteligenciju, koja je na razini osnovne škole jači prediktor školskog postignuća. 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
690 |a 5.07 
693 |a inteligencija, ličnost, škoslki uspjeh  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a intelligence, personality, school success  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |9 1006  |a Zarevski, Predrag  |4 aut 
773 0 |t Metodika  |x 1332-7879  |g 9 (2008), 17 ; str. 260-270  |w ffzg.(HR-ZaFF)238530 
856 |u http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=55059  |y Elektronička verzija članka 
942 |c CLA  |u 2  |z Ostalo - clanak  |t 1.01 
999 |c 309586  |d 309584