Što ispitujemo testovima pamćenja? : Odnos metamemorije i objektivnih mjera pamćenja

Metamemorija se odnosi na naše znanje o pamćenju općenito, poznavanje vlastitih procesa i pamćenja te zadovoljstvo svojim pamćenjem. Područje mjerenja metamemorije relativno je novo, a ovaj je rad prilog raspravi o važnosti uključivanja metamemorije u procjenu nečijeg pamćenja, te nedostacima zaklju...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309666/Details
Matična publikacija: Suvremena psihologija
14 (2011), 2 ; str. 201-211
Glavni autori: Vranić, Andrea (-), Tonković, Mirjana psihologinja (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: Elektronička verzija članka
LEADER 02898naa a2200289uu 4500
005 20150617163317.0
008 131105s2011 xx hrv|d
035 |a (CROSBI)574193 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 1013  |a Vranić, Andrea 
245 1 0 |a Što ispitujemo testovima pamćenja? : Odnos metamemorije i objektivnih mjera pamćenja /  |c Vranić, Andrea ; Tonković, Mirjana. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a What do we test with memory tests? : The relation of metamemory and objective measures of memory 
300 |a 201-211  |f str. 
363 |a 14  |b 2  |i 2011 
520 |a Metamemorija se odnosi na naše znanje o pamćenju općenito, poznavanje vlastitih procesa i pamćenja te zadovoljstvo svojim pamćenjem. Područje mjerenja metamemorije relativno je novo, a ovaj je rad prilog raspravi o važnosti uključivanja metamemorije u procjenu nečijeg pamćenja, te nedostacima zaključivanja o kvaliteti ili poteškoćama nečijeg pamćenja isključivo na osnovi uratka u objektivnim zadacima pamćenja. Na uzorku od 247 sudionika, raspona dobi od 13-78 godina, ispitivali smo odnos metamemorije te nekih objektivnih i subjektivnih mjera pamćenja. Korišteni su Upitnik sustava pamćenja (SMSq – Tonković i Vranić, 2004 ; 2011), Upitnik sklonosti prisjećanju (Cornoldi, De Beni i Helstrup, 2007) te 4 zadatka pamćenja kojima su ispitani sljedeći sustavi pamćenja: semantičko pamćenje, epizodičko pamćenje, pamćenje brojeva, pamćenje vidno-prostornih informacija. U skladu s nalazima iz literature nisu utvrđene visoke povezanosti faktora SMSq-a s odgovarajućim objektivnim zadacima, izuzev za faktor pamćenja brojeva koji značajno povezan s uratkom u zadatku pamćenja brojeva. Također, utvrđena je povezanost faktora epizodičkog pamćenja sa Sklonosti prisjećanju, konstruktom koji ispituju metamemorijske karakteristike epizodičkog pamćenja. Rezultati su interpretirani pod vidom potrebe za validacijom upitničkih mjera pamćenja s objektivnim mjerama temeljenim na odgođenom dosjećanju. Time bi objektivni zadaci, kao i procjena metamemorije, dobili snažniju zajedničku osnovu – protok vremena koji utječe na sposobnost upamćivanja, a time i na formiranje stava o vlastitom pamćenju. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-0000000-3295 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301683-1417 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a metamemorija ; sustavi pamćenja ; procjenjivanje  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a metamemory ; memory systems ; assessment  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |9 788  |a Tonković, Mirjana  |c psihologinja  |4 aut 
773 0 |t Suvremena psihologija  |x 1331-9264  |g 14 (2011), 2 ; str. 201-211  |w ffzg.(HR-ZaFF)238399 
856 4 |u http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=123736  |y Elektronička verzija članka 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - clanak 
962 |w WOS:000299361600006 
999 |c 309666  |d 309664