Ovladavanje imanentnom i normativnom gramatikom hrvatskoga jezika

U radu će biti objašnjene sličnosti i razlike između dvaju bitnih jezičnih sustava materinskoga jezika: imanentne gramatike, odnosno primarne jezične kompetencije (materinskoga jezika u užem smislu) i normativne gramatike, odnosno sekundardne jezične kompetencije (materinskoga jezika u širem smislu)...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309714/Details
Matična publikacija: Bjelovarski učitelj, časopis za odgoj i obrazovanje
XVII (2012), 1-2 ; str. 10-19
Glavni autori: Gazdić-Alerić, Tamara (-), Alerić, Marko (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02882naa a2200241uu 4500
008 131105s2012 xx hrv|d
022 |a 1330-0954 
035 |a (CROSBI)582584 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Gazdić-Alerić, Tamara 
245 1 0 |a Ovladavanje imanentnom i normativnom gramatikom hrvatskoga jezika /  |c Gazdić-Alerić, Tamara ; Alerić, Marko. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Mastery of inherent and normative Croatian language Grammar 
300 |a 10-19  |f str. 
363 |a XVII  |b 1-2  |i 2012 
520 |a U radu će biti objašnjene sličnosti i razlike između dvaju bitnih jezičnih sustava materinskoga jezika: imanentne gramatike, odnosno primarne jezične kompetencije (materinskoga jezika u užem smislu) i normativne gramatike, odnosno sekundardne jezične kompetencije (materinskoga jezika u širem smislu). Europska je komuniciranje na materinskome jeziku 2004. u dokumentu Ključne kompetencije za cjeloživotno učenje - europski referentni okvir (The European Framework of References for Lifetime Learning) istaknula kao najvažniju kompetenciju koja je preduvjet za razvoj ostalih kompetencija. Komunikacija na materinskome jeziku jest sposobnost izražavanja pojmova, različitih misli, osjećaja, činjenica i mišljenja u govorenome i u pisanome obliku te uključuje i kreativnu jezičnu interakciju u cijelome nizu društvenih i kulturnih okruženja: u odgoju i obrazovanju, radu, privatnome okruženju i dr. Zato je njezinu razvoju iznimno važno posvetiti osobitu pozornost u predškolskome i osnovnoškolskome obrazovanju. Prema tome, u radu će biti navedene i objašnjene osobine imanentne gramatike kao jezičnoga sustava čiji stupanj ovladanosti pridonosi uspješnoj komunikaciji na širem jezičnom planu, u situacijama koje izlaze iz okvira spontane uporabe jezika u vlastitoj jezičnoj (obiteljskoj/lokalnoj) zajednici, a kojima se bolje ovladava što se duže uči i što pojedinac ima pozitivniji stav o njemu. U vezi s tim u radu će biti utvrđeno u kojoj mjeri na pozitivan stav o standardnome jeziku utječu različite vrste čimbenika. 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
693 |a primarna jezična kompetencija/imanentna gramatika, sekundarna jezična kompetencija/normativna gramatika, stav o standardnome jeziku, čimbenici koji utječu na stav o standardnome jeziku, stvaranje međujezičnog polja  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a primary linguistic competence/immanent grammar, secondary linguistic competence/normative grammar, attitude to a standard language, factors that influence the attitudes to a standard language, interlinguistic field creation  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Bjelovarski učitelj, časopis za odgoj i obrazovanje  |x 1330-0954  |g XVII (2012), 1-2 ; str. 10-19 
700 1 |9 481  |a Alerić, Marko  |4 aut 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - izvorni znanstveni rad 
999 |c 309714  |d 309712