Kakvom jeziku poučavati neizvorne govornike? Viši i niži varijetet u poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika
Vjerojatno bi se svi lektori hrvatskoga kao inoga jezika (HIJ) lako i bez premišljanja mogli složiti s tezom da se neizvorne govornike treba poučavati standardnomu varijetetu. Međutim, premda standardni varijetet teži neutralnosti i ujednačenosti, on je ipak vrlo raslojen, između ostaloga i na viši...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309753/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Nova Croatica: časopis za hrvatski jezik, književnost i kulturu 5 (2011.), 5 ; str. 329-349 |
Glavni autori: | Sanda Lucija Udier (-), Milvia Gulešić Machata (Author) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
Online pristup: |
http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=115865 |
LEADER | 02415naa a2200277uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20131122114346.0 | ||
008 | 131105s2011 xx hrv|d | ||
022 | |a 1846-8292 | ||
035 | |a (CROSBI)587449 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Sanda Lucija Udier | |
245 | 1 | 0 | |a Kakvom jeziku poučavati neizvorne govornike? Viši i niži varijetet u poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika / |c Sanda Lucija Udier ; Milvia Gulešić Machata. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a What kind of language variety non-native speakers should be taught? Higher and a lower variety in teaching Croatian as J2 | |
300 | |a 329-349 |f str. | ||
363 | |a 5 |b 5 |i 2011. | ||
520 | |a Vjerojatno bi se svi lektori hrvatskoga kao inoga jezika (HIJ) lako i bez premišljanja mogli složiti s tezom da se neizvorne govornike treba poučavati standardnomu varijetetu. Međutim, premda standardni varijetet teži neutralnosti i ujednačenosti, on je ipak vrlo raslojen, između ostaloga i na viši i niži varijetet. Ako se nastava HIJ-a usmjeri na stjecanje komunikacijske kompetencije na višem varijetetu, može se lako dogoditi da se učenik koji je njime ovladao nedovoljno dobro snađe u svakodnevnim i jednostavnim komunikacijskim situacijama s izvornim govornicima koji govore nižim varijetetom. Postavlja se pitanje ima li smisla neizvornoga govornika poučavati višem standardnom varijetetu s obzirom na činjenicu da ni najveći broj izvornih govornika hrvatskoga jezika njime ionako ne vlada. U radu se problematizira to pitanje, kao i pitanje kakav je varijetet potrebno poučavati u nastavi HIJ-a s nastojanjem da se što više prevlada taj jaz kako bi jezik koji učenici usvajaju bio što prikladniji za svakodnevnu komunikaciju s izvornim govornicima hrvatskoga jezika. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-0000000-3623 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.03 | ||
693 | |a standardni jezik, viši varijetet, niži varijetet, poučavanje hrvatskoga kao inoga jezika |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a standard language, higher variety, lower variety, teaching Croatian as foreign and second |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Milvia Gulešić Machata |4 aut | |
773 | 0 | |t Nova Croatica: časopis za hrvatski jezik, književnost i kulturu |x 1846-8292 |g 5 (2011.), 5 ; str. 329-349 | |
856 | |u http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=115865 | ||
942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 |z Znanstveni - clanak | ||
999 | |c 309753 |d 309751 |