Izvori stresa u radu nastavnika u visokom obrazovanju
Cilj je istraživanja bio utvrditi izvore stresa u radu sveučilišnih nastavnika zaposlenih u Hrvatskoj te konstruirati upitnik koji bi omogućio kvantitativne studije u ovom području. Kvalitativno je istraživanje čiji je cilj bio utvrditi izvore stresa u radu provedeno na prigodnom uzorku 34 visokoško...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309791/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Psihologijske teme 21 (2012), 1 ; str. 83-103 |
Glavni autori: | Slišković, Ana (-), Burić, Irena (Author), Maslić Seršić, Darja |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
Online pristup: |
Elektronička verzija članka |
LEADER | 02498naa a22003137i 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | HR-ZaFF | ||
005 | 20170710110131.0 | ||
008 | 131105s2012 xx hrv|d | ||
999 | |c 309791 |d 309789 | ||
022 | |a 1332-0742 | ||
035 | |a (CROSBI)593318 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Slišković, Ana | |
245 | 1 | 0 | |a Izvori stresa u radu nastavnika u visokom obrazovanju / |c Ana Slišković, Darja Maslić Seršić, Irena Burić. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Sources of Stress in the Work of Teachers in Higher Education | |
300 | |a 83-103 |f str. | ||
363 | |a 21 |b 1 |i 2012 | ||
520 | 3 | |a Cilj je istraživanja bio utvrditi izvore stresa u radu sveučilišnih nastavnika zaposlenih u Hrvatskoj te konstruirati upitnik koji bi omogućio kvantitativne studije u ovom području. Kvalitativno je istraživanje čiji je cilj bio utvrditi izvore stresa u radu provedeno na prigodnom uzorku 34 visokoškolska nastavnika u različitim zvanjima (suradničkim i znanstveno-nastavnim) zaposlenima na dvanaest fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Splitu. Metodom smo vođenih grupnih diskusija identificirale 125 karakterističnih izvora stresa u radu koji su logično kategorizirani u devet sadržajnih skupina. Na temelju smo kvalitativne studije konstruirale Upitnik izloženosti stresu u radu za sveučilišne nastavnike (ISR-SN) te ga primijenile na uzorku nastavnika (N=388) triju hrvatskih sveučilišta. Nakon provedenih postupaka konfirmatorne faktorske analize konačna verzija upitnika sadrži 68 čestica koje definiraju sedam latentnih dimenzija izvora stresa: Nastava i studenti, Posljedice provedbe Bolonjske reforme, Znanstveno-istraživački rad, Konflikt uloga, Uvjeti rada, Primanja i priznanja te Međuljudski odnosi. U radu iznosimo podatke o metrijskim značajkama konstruiranog upitnika te deskriptivne rezultate pilot–primjene. | |
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301422-1421 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.06 | ||
693 | |a stres u radu, izvori stresa, nastavnici u visokom obrazovanju |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a stress at work, sources of stress, teachers in higher education |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Burić, Irena |4 aut | |
700 | 1 | |9 738 |a Maslić Seršić, Darja |4 aut | |
773 | 0 | |t Psihologijske teme |x 1332-0742 |g 21 (2012), 1 ; str. 83-103 |w ffzg.(HR-ZaFF)282106 | |
856 | 4 | |u http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=121677 |y Elektronička verzija članka | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 |z Znanstveni - clanak | ||
962 | |s 2-s2.0-84861621500 |