Izvori stresa u radu nastavnika u visokom obrazovanju

Cilj je istraživanja bio utvrditi izvore stresa u radu sveučilišnih nastavnika zaposlenih u Hrvatskoj te konstruirati upitnik koji bi omogućio kvantitativne studije u ovom području. Kvalitativno je istraživanje čiji je cilj bio utvrditi izvore stresa u radu provedeno na prigodnom uzorku 34 visokoško...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309791/Details
Matična publikacija: Psihologijske teme
21 (2012), 1 ; str. 83-103
Glavni autori: Slišković, Ana (-), Burić, Irena (Author), Maslić Seršić, Darja
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: Elektronička verzija članka
LEADER 02498naa a22003137i 4500
003 HR-ZaFF
005 20170710110131.0
008 131105s2012 xx hrv|d
999 |c 309791  |d 309789 
022 |a 1332-0742 
035 |a (CROSBI)593318 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Slišković, Ana 
245 1 0 |a Izvori stresa u radu nastavnika u visokom obrazovanju /  |c Ana Slišković, Darja Maslić Seršić, Irena Burić. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Sources of Stress in the Work of Teachers in Higher Education 
300 |a 83-103  |f str. 
363 |a 21  |b 1  |i 2012 
520 3 |a Cilj je istraživanja bio utvrditi izvore stresa u radu sveučilišnih nastavnika zaposlenih u Hrvatskoj te konstruirati upitnik koji bi omogućio kvantitativne studije u ovom području. Kvalitativno je istraživanje čiji je cilj bio utvrditi izvore stresa u radu provedeno na prigodnom uzorku 34 visokoškolska nastavnika u različitim zvanjima (suradničkim i znanstveno-nastavnim) zaposlenima na dvanaest fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Splitu. Metodom smo vođenih grupnih diskusija identificirale 125 karakterističnih izvora stresa u radu koji su logično kategorizirani u devet sadržajnih skupina. Na temelju smo kvalitativne studije konstruirale Upitnik izloženosti stresu u radu za sveučilišne nastavnike (ISR-SN) te ga primijenile na uzorku nastavnika (N=388) triju hrvatskih sveučilišta. Nakon provedenih postupaka konfirmatorne faktorske analize konačna verzija upitnika sadrži 68 čestica koje definiraju sedam latentnih dimenzija izvora stresa: Nastava i studenti, Posljedice provedbe Bolonjske reforme, Znanstveno-istraživački rad, Konflikt uloga, Uvjeti rada, Primanja i priznanja te Međuljudski odnosi. U radu iznosimo podatke o metrijskim značajkama konstruiranog upitnika te deskriptivne rezultate pilot–primjene. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301422-1421 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a stres u radu, izvori stresa, nastavnici u visokom obrazovanju  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a stress at work, sources of stress, teachers in higher education  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Burić, Irena  |4 aut 
700 1 |9 738  |a Maslić Seršić, Darja  |4 aut 
773 0 |t Psihologijske teme  |x 1332-0742  |g 21 (2012), 1 ; str. 83-103  |w ffzg.(HR-ZaFF)282106 
856 4 |u http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=121677  |y Elektronička verzija članka 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - clanak 
962 |s 2-s2.0-84861621500