Povezanost ispitne anksioznosti s perfekcionizmom

Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi povezanost ispitne anksioznosti, pozitivnog i negativnog perfekcionizma te nekoliko mjera akademskog postignuća. Također su se željele provjeriti razlike u izraženosti ispitne anksioznosti između adaptivnih i neadaptivnih perfekcionista i neperfekcionista. U is...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309844/Details
Matična publikacija: Psihologijske teme
21 (2012), 2 ; str. 299-316
Glavni autori: Erceg, Inja (-), Lauri Korajlija, Anita (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: Elektronička verzija članka
LEADER 02746naa a2200289uu 4500
005 20170116114550.0
008 131105s2012 xx hrv|d
035 |a (CROSBI)600866 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 699  |a Erceg, Inja 
245 1 0 |a Povezanost ispitne anksioznosti s perfekcionizmom /  |c Erceg Jugović, Inja ; Lauri Korajlija, Anita. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a The Relationship between Test Anxiety and Perfectionism 
300 |a 299-316  |f str. 
363 |a 21  |b 2  |i 2012 
520 |a Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi povezanost ispitne anksioznosti, pozitivnog i negativnog perfekcionizma te nekoliko mjera akademskog postignuća. Također su se željele provjeriti razlike u izraženosti ispitne anksioznosti između adaptivnih i neadaptivnih perfekcionista i neperfekcionista. U istraživanju je sudjelovao 331 student Sveučilišta u Zagrebu. Sudionici su ispunili Upitnik ispitne anksioznosti (TAI ; Spielberger, Gonzalez, Taylor, Algaze i Anton, 1978) i Ljestvicu pozitivnog i negativnog perfekcionizma (PNPS ; Terry-Short, Owens, Slade i Dewey, 1995) te odgovorili na pitanja o akademskom postignuću (prosječna ocjena na studiju, prolaznost na ispitima, zadovoljstvo sobom kao studentom) i važnosti ocjene. Utvrđena je pozitivna povezanost ispitne anksioznosti s negativnim perfekcionizmom, dok s pozitivnim perfekcionizmom povezanost nije utvrđena. Pozitivan perfekcionizam nisko je pozitivno povezan s važnošću ocjene i zadovoljstvom sobom kao studentom, a negativan perfekcionizam nisko pozitivno povezan s važnošću ocjene te nisko negativno sa zadovoljstvom sobom kao studentom. Ispitna anksioznost je nisko negativno povezana sa svim ispitivanim mjerama akademskog postignuća što može upućivati na nepovoljne posljedice njene pojave na akademsko postignuće. Izraženost ispitne anksioznosti statistički je značajno viša kod neadaptivnih perfekcionista u odnosu na adaptivne perfekcioniste i neperfekcioniste između kojih razlika nije utvrđena. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301675-1389 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301683-1400 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a ispitna anksioznost, pozitivan perfekcionizam, negativan perfekcionizam, akademsko postignuće  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a test anxiety, positive perfectionism, negative perfectionism, academic achievement  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |9 729  |a Lauri Korajlija, Anita  |4 aut 
773 0 |t Psihologijske teme  |x 1332-0742  |g 21 (2012), 2 ; str. 299-316  |w ffzg.(HR-ZaFF)282106 
856 4 |u http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=132552  |y Elektronička verzija članka 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - clanak 
962 |s 2-s2.0-84869113683 
999 |c 309844  |d 309842