Stilizacijske funkcije u hrvatskom dokumentarnom i eksperimentalnom filmu: dva primjera nenarativnih tipova filmskog izlaganja
Radom se pokušavaju kritički sagledati i primijeniti spoznaje koje je filmolog Hrvoje Turković razrađivao u sklopu istraživanja općeg koncepta stila, stilskih otklona i stilskih funkcija u filmu te tipova filmskog izlaganja. Kao polazišna točka rada uzima se niz Turkovićevih eseja objavljenih i sabr...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:310174/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Hrvatski filmski ljetopis 19 (2013), 73-74 ; str. 109-125 |
Glavni autor: | Lučić, Krunoslav (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02538naa a2200241uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131105s2013 xx hrv|d | ||
022 | |a 1330-7665 | ||
035 | |a (CROSBI)637519 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 686 |a Lučić, Krunoslav | |
245 | 1 | 0 | |a Stilizacijske funkcije u hrvatskom dokumentarnom i eksperimentalnom filmu: dva primjera nenarativnih tipova filmskog izlaganja / |c Lučić, Krunoslav. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Stylization functions in Croatian documentary and experimental film: two examples of non-narrative types of film discourse | |
300 | |a 109-125 |f str. | ||
363 | |a 19 |b 73-74 |i 2013 | ||
520 | |a Radom se pokušavaju kritički sagledati i primijeniti spoznaje koje je filmolog Hrvoje Turković razrađivao u sklopu istraživanja općeg koncepta stila, stilskih otklona i stilskih funkcija u filmu te tipova filmskog izlaganja. Kao polazišna točka rada uzima se niz Turkovićevih eseja objavljenih i sabranih u knjizi Retoričke regulacije: stilizacije, stilske figure i regulacija filmskog i književnog izlaganja (2008). Na početku rada pokušava se ocrtati važnost metakomunikacijskog i komunikacijskog razumijevanja filma te signala koji reguliraju tijek filmskoga izlaganja, ali i gledateljevu percepciju i interpretaciju filma. Ističe se važnost funkcionalnog, a ne topološkog razumijevanja metaizlagačkih/metadiskurznih signala u filmu koji upravljaju gledateljevom pozornošću i organizacijom filmskoga djela. Također se ističu tipovi stilizacija/stilskih otklona na temelju kojih je moguće prepoznati izmicanje pojedinih filmova određenom filmskom rodu kojemu pripadaju i tipu filmskog izlaganja koje dominantno koriste. U drugoj se polovici rada funkcionalno razumijevanje stilskih otklona pokušava primijeniti na dva genološki različita hrvatska filma, organiziranA drukčijim tipovima filmskoga izlaganja: Od 3 do 22 (1966) Kreše Golika i Chanoyu (1983) Sanje Iveković i Dalibora Martinisa. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-2641300-1032 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.06 | ||
693 | |a opisno izlaganje, poetsko izlaganje, stilizacija/stilski otklon, funkcija stilizacija, Hrvoje Turković, Od 3 do 22, Chanoyu |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a descriptive discourse, poetic discourse, stylization/stylistic variances, function of stylizations, Hrvoje Turković, From 3 A.M. to 10 P.M., Chanoyu |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Hrvatski filmski ljetopis |x 1330-7665 |g 19 (2013), 73-74 ; str. 109-125 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 |z Znanstveni - clanak | ||
999 | |c 310174 |d 310172 |