Stilizacijske funkcije u hrvatskom dokumentarnom i eksperimentalnom filmu: dva primjera nenarativnih tipova filmskog izlaganja

Radom se pokušavaju kritički sagledati i primijeniti spoznaje koje je filmolog Hrvoje Turković razrađivao u sklopu istraživanja općeg koncepta stila, stilskih otklona i stilskih funkcija u filmu te tipova filmskog izlaganja. Kao polazišna točka rada uzima se niz Turkovićevih eseja objavljenih i sabr...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:310174/Details
Matična publikacija: Hrvatski filmski ljetopis
19 (2013), 73-74 ; str. 109-125
Glavni autor: Lučić, Krunoslav (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02538naa a2200241uu 4500
008 131105s2013 xx hrv|d
022 |a 1330-7665 
035 |a (CROSBI)637519 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 686  |a Lučić, Krunoslav 
245 1 0 |a Stilizacijske funkcije u hrvatskom dokumentarnom i eksperimentalnom filmu: dva primjera nenarativnih tipova filmskog izlaganja /  |c Lučić, Krunoslav. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Stylization functions in Croatian documentary and experimental film: two examples of non-narrative types of film discourse 
300 |a 109-125  |f str. 
363 |a 19  |b 73-74  |i 2013 
520 |a Radom se pokušavaju kritički sagledati i primijeniti spoznaje koje je filmolog Hrvoje Turković razrađivao u sklopu istraživanja općeg koncepta stila, stilskih otklona i stilskih funkcija u filmu te tipova filmskog izlaganja. Kao polazišna točka rada uzima se niz Turkovićevih eseja objavljenih i sabranih u knjizi Retoričke regulacije: stilizacije, stilske figure i regulacija filmskog i književnog izlaganja (2008). Na početku rada pokušava se ocrtati važnost metakomunikacijskog i komunikacijskog razumijevanja filma te signala koji reguliraju tijek filmskoga izlaganja, ali i gledateljevu percepciju i interpretaciju filma. Ističe se važnost funkcionalnog, a ne topološkog razumijevanja metaizlagačkih/metadiskurznih signala u filmu koji upravljaju gledateljevom pozornošću i organizacijom filmskoga djela. Također se ističu tipovi stilizacija/stilskih otklona na temelju kojih je moguće prepoznati izmicanje pojedinih filmova određenom filmskom rodu kojemu pripadaju i tipu filmskog izlaganja koje dominantno koriste. U drugoj se polovici rada funkcionalno razumijevanje stilskih otklona pokušava primijeniti na dva genološki različita hrvatska filma, organiziranA drukčijim tipovima filmskoga izlaganja: Od 3 do 22 (1966) Kreše Golika i Chanoyu (1983) Sanje Iveković i Dalibora Martinisa. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-2641300-1032 
546 |a HRV 
690 |a 6.06 
693 |a opisno izlaganje, poetsko izlaganje, stilizacija/stilski otklon, funkcija stilizacija, Hrvoje Turković, Od 3 do 22, Chanoyu  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a descriptive discourse, poetic discourse, stylization/stylistic variances, function of stylizations, Hrvoje Turković, From 3 A.M. to 10 P.M., Chanoyu  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Hrvatski filmski ljetopis  |x 1330-7665  |g 19 (2013), 73-74 ; str. 109-125 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 310174  |d 310172