Disleksija- nezaobilazna tema u edukaciji odgojitelja, učitelja i predmetnih nastavnika
Rad polazi od ideje da je disleksija kompleksna kognitivno utemeljena poteškoća koja se, osim u samom čitanju, može manifestirati u različitim sferama ljudskih aktivnosti pa u tom smislu predstavlja ozbiljnu prepreku u ostvarivanju očekivanoga učenikova uspjeha prije svega u obrazovanju. Bez adekvat...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:310442/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Znanstveno-sručna konferencija s međunarodnim učešćem "Teorija i praksa ranog odgoja" : Suvremeni tokovi u ranom odgoju : zbornik radova = Research/expert conference with international partipation "Theory and practice of early education" : Contemporary trends in early education : proceedings Zenica : Islamski pedagoški fakultet, 2012. |
Glavni autori: | Erdeljac, Vlasta (-), Franc, Vendi (Author) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02719naa a2200265uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20140120130830.0 | ||
008 | 131105s2012 xx hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)596526 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 846 |a Erdeljac, Vlasta | |
245 | 1 | 0 | |a Disleksija- nezaobilazna tema u edukaciji odgojitelja, učitelja i predmetnih nastavnika / |c Erdeljac, Vlasta ; Franc, Vendi. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Dyslexia - the unavoidable topic in the education of kindergarten, class and subject teachers | |
300 | |f 637-649 str. | ||
363 | |i 2012 | ||
500 | |a izvorni znanstveni rad | ||
520 | |a Rad polazi od ideje da je disleksija kompleksna kognitivno utemeljena poteškoća koja se, osim u samom čitanju, može manifestirati u različitim sferama ljudskih aktivnosti pa u tom smislu predstavlja ozbiljnu prepreku u ostvarivanju očekivanoga učenikova uspjeha prije svega u obrazovanju. Bez adekvatnog tretmana disleksija može imati kumulativan negativan efekt, ne samo za pojedinca, već i za širu društvenu zajednicu. Zbog toga je potrebno prepoznati rizičnu djecu već u vrtićkoj i osnovnoškolskoj dobi. Da bi rano otkrivanje simptoma disleksije bilo moguće, treba dodatno obrazovati one koji se po prirodi svojega posla s djecom susreću u njihovoj ranoj dobi – odgojitelje, učitelje i predmetne nastavnike. Kako bi rehabilitacija dislektične djece bila što uspješnija, u taj proces treba uključiti (uz roditelje) i interdisciplinarni tim stručnjaka – ponajprije logopede, psihologe, neuro- i psiholingviste. Provedeno pilot-istraživanje obuhvatilo je podatke o postojećim studijskim programima i pružilo uvid u stečene kompetencije današnjih odgojitelja/učitelja/predmetnih nastavnika te ukazalo na problem nesustavne i nedovoljne edukacije o disleksiji i metodama rada s rizičnom skupinom djece. Rezultati su pokazali da je promjena tih studijskih programa ili pedagoških modula nužna, s posebnim obzirom na kompleksan problem disleksije. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 227-2270674-0724 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.03 | ||
693 | |a disleksija, edukacija nastavnika, interdisciplinarni pristup |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a dyslexia, teacher education |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Franc, Vendi |4 aut | |
773 | 0 | |t Znanstveno-sručna konferencija s međunarodnim učešćem "Teorija i praksa ranog odgoja" : Suvremeni tokovi u ranom odgoju : zbornik radova = Research/expert conference with international partipation "Theory and practice of early education" : Contemporary trends in early education : proceedings |g (2012) ; str. 637-649 |d Zenica : Islamski pedagoški fakultet, 2012. |z 9789958697203 | |
942 | |c RZB |t 1.08 |u 2 |z Znanstveni | ||
999 | |c 310442 |d 310440 |