Disleksija- nezaobilazna tema u edukaciji odgojitelja, učitelja i predmetnih nastavnika

Rad polazi od ideje da je disleksija kompleksna kognitivno utemeljena poteškoća koja se, osim u samom čitanju, može manifestirati u različitim sferama ljudskih aktivnosti pa u tom smislu predstavlja ozbiljnu prepreku u ostvarivanju očekivanoga učenikova uspjeha prije svega u obrazovanju. Bez adekvat...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:310442/Details
Matična publikacija: Znanstveno-sručna konferencija s međunarodnim učešćem "Teorija i praksa ranog odgoja" : Suvremeni tokovi u ranom odgoju : zbornik radova = Research/expert conference with international partipation "Theory and practice of early education" : Contemporary trends in early education : proceedings
Zenica : Islamski pedagoški fakultet, 2012.
Glavni autori: Erdeljac, Vlasta (-), Franc, Vendi (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02719naa a2200265uu 4500
005 20140120130830.0
008 131105s2012 xx hrv|d
035 |a (CROSBI)596526 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 846  |a Erdeljac, Vlasta 
245 1 0 |a Disleksija- nezaobilazna tema u edukaciji odgojitelja, učitelja i predmetnih nastavnika /  |c Erdeljac, Vlasta ; Franc, Vendi. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Dyslexia - the unavoidable topic in the education of kindergarten, class and subject teachers 
300 |f 637-649 str. 
363 |i 2012 
500 |a izvorni znanstveni rad 
520 |a Rad polazi od ideje da je disleksija kompleksna kognitivno utemeljena poteškoća koja se, osim u samom čitanju, može manifestirati u različitim sferama ljudskih aktivnosti pa u tom smislu predstavlja ozbiljnu prepreku u ostvarivanju očekivanoga učenikova uspjeha prije svega u obrazovanju. Bez adekvatnog tretmana disleksija može imati kumulativan negativan efekt, ne samo za pojedinca, već i za širu društvenu zajednicu. Zbog toga je potrebno prepoznati rizičnu djecu već u vrtićkoj i osnovnoškolskoj dobi. Da bi rano otkrivanje simptoma disleksije bilo moguće, treba dodatno obrazovati one koji se po prirodi svojega posla s djecom susreću u njihovoj ranoj dobi – odgojitelje, učitelje i predmetne nastavnike. Kako bi rehabilitacija dislektične djece bila što uspješnija, u taj proces treba uključiti (uz roditelje) i interdisciplinarni tim stručnjaka – ponajprije logopede, psihologe, neuro- i psiholingviste. Provedeno pilot-istraživanje obuhvatilo je podatke o postojećim studijskim programima i pružilo uvid u stečene kompetencije današnjih odgojitelja/učitelja/predmetnih nastavnika te ukazalo na problem nesustavne i nedovoljne edukacije o disleksiji i metodama rada s rizičnom skupinom djece. Rezultati su pokazali da je promjena tih studijskih programa ili pedagoških modula nužna, s posebnim obzirom na kompleksan problem disleksije. 
536 |a Projekt MZOS  |f 227-2270674-0724 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
693 |a disleksija, edukacija nastavnika, interdisciplinarni pristup  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a dyslexia, teacher education  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Franc, Vendi  |4 aut 
773 0 |t Znanstveno-sručna konferencija s međunarodnim učešćem "Teorija i praksa ranog odgoja" : Suvremeni tokovi u ranom odgoju : zbornik radova = Research/expert conference with international partipation "Theory and practice of early education" : Contemporary trends in early education : proceedings  |g (2012) ; str. 637-649  |d Zenica : Islamski pedagoški fakultet, 2012.  |z 9789958697203 
942 |c RZB  |t 1.08  |u 2  |z Znanstveni 
999 |c 310442  |d 310440