Pokušaj redefiniranja naobrazbe elita i modernizacije školovanja u kontekstu europskih integracija

Promatrajući pojmove "elita" i "modernizacija" kao dio "kolonijalnog mentaliteta" bitno povezanog s mehanizmima reprodukcije društvene nejednakosti, među kojima naobrazba ima važno mjesto, u tekstu se daje pregled teorija kojima se pokušava objasniti k...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:310902/Details
Matična publikacija: Upravljačke elite i modernizacija
Zbornici, knjiga 12
Glavni autor: Spajić-Vrkaš, Vedrana (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02660naa a2200229uu 4500
008 131111s2001 xx hrv|d
020 |a 9536666-16-2 
035 |a (CROSBI)102173 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Spajić-Vrkaš, Vedrana 
245 1 0 |a Pokušaj redefiniranja naobrazbe elita i modernizacije školovanja u kontekstu europskih integracija /  |c Spajić-Vrkaš, Vedrana. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a An attempt at redefining the education of elites and the modernisation of schooling in the context of European integration 
300 |a 167-194  |f str. 
520 |a Promatrajući pojmove "elita" i "modernizacija" kao dio "kolonijalnog mentaliteta" bitno povezanog s mehanizmima reprodukcije društvene nejednakosti, među kojima naobrazba ima važno mjesto, u tekstu se daje pregled teorija kojima se pokušava objasniti kako je modernizacija preokrenula prosvjetiteljske vizije i naobrazbu podredila interesima dominantnih društvenih grupa. U tom kontekstu razmatraju se najnovije promjene u europskom prostoru i pokušava naznačiti kako one redefiniraju ulogu naobrazbe u razvoju pojedinca i društva. Pozornost se posvećuje nastavnim promjenama koje proizlaze iz potrebe za osiguranjem konkurentnosti na svjetskom tržištu, s jedne strane, te prihvaćanja ideja održivog razvoja i društvene kohezije, uključujući pitanja zaštite ljudskih prava i sloboda, jednakosti, pluralizma i solidarnosti, globalne međuovisnosti i razvoja civilnog društva, s druge strane. Uvođenje perspektive kontinuirane i koordinirane cjeloživotne naobrazbe za sve, kojim gospodarski najrazvijenije zemlje svijeta nastoje učinkovito iskoristiti sve svoje ljudske resurse u kontekstu društva znanja temeljenog na novim informacijsko-komunikacijskim tehnologijama, predstavlja iznimno velik problem onoj "drugoj" Europi, tj. osiromašenim tranzicijskim zemljama koje s pravom izlaz iz teškog stanja vide u što bržem priključenju onoj "prvoj" Europi. U zaključku se sugerira da njihov položaj u izgradnji zajedničke Europe bitno ovisi o što bržem i učinkovitijem osiguranju održivih uvjeta za razvoj i primjereno korištenje svih njihovih ljudskih potencijala, tj. o promicanju ideje elitne naobrazbe za sve. 
536 |a Projekt MZOS  |f 01940110 
546 |a HRV 
690 |a 5.05 
693 |l hrv  |2 crosbi 
693 |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Upravljačke elite i modernizacija  |d Zagreb : Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2001  |k Zbornici, knjiga 12  |n Čengić, Drago ; Rogić, Ivan  |z 953-6666-16-2  |g str. 167-194 
942 |c POG  |t 1.16.1  |u 1  |z Znanstveni 
999 |c 310902  |d 310900