Uvijeni prijekor učitelju: Halerov kročeanizam u radu o Leopardiju
Po mišljenju hrvatske književne kritike, Halerov pristup hrvatskim piscima što ih je proučavao dosljedno primjenjuje temeljne postavke Croceove estetike izraza ili intuicije. Ta se dosljednost podjednako očituje u Halerovim studijama o Vittoriji Aganoor, Pascoliju i D'Annunziju. Međutim, u H...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:310943/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Hrvatsko-talijanski književni odnosi. Knjiga VIII Knjiga VIII. projekta Zavoda za znanost o književnosti: Hrvatsko-talijanski književni odnosi |
Glavni autor: | Čale, Morana (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02856naa a2200241uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131111s2002 xx hrv|d | ||
020 | |a 953175-171-4 | ||
035 | |a (CROSBI)117474 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Čale, Morana | |
245 | 1 | 0 | |a Uvijeni prijekor učitelju: Halerov kročeanizam u radu o Leopardiju / |c Čale, Morana. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a An Oblique Reproach to the Master: Haler's Croceanism in his essay on Leopardi | |
300 | |a 567 |f str. | ||
520 | |a Po mišljenju hrvatske književne kritike, Halerov pristup hrvatskim piscima što ih je proučavao dosljedno primjenjuje temeljne postavke Croceove estetike izraza ili intuicije. Ta se dosljednost podjednako očituje u Halerovim studijama o Vittoriji Aganoor, Pascoliju i D'Annunziju. Međutim, u Halerovu članku o poeziji Giacoma Leopardija Croceovo se ime ne spominje, premda se modaliteti argumentacije, analize i vrednovanja načelno ne razlikuju od tipičnoga Croceova obrasca, koji uključuje niz navoda pojedinih dijelova proučavanoga teksta odnosno njihovih parafraza, kojima kritičar pokazuje empatiju između vlastite i pjesnikove subjektivnosti, te, kao što su zapazili već i Croceu suvremeni kritičari, ushićene usklike kojima se izdvojene sintagmatske ili metričke čestice teksta vrednuju poglavito na temelju osobitosti slika koje prevode dotične sadržaje, što ih Croce i njegovi sljedb enici određuju epitetima kao što su "univerzalno", "kozmičko", "uzvišeno", "lirsko", "plastično prikazano" i sl. Kako Halerov napis o Leopardiju potječe iz 1924, godine koja slijedi nakon objavljivanja Croceova eseja o Leopardiju u slavnoj knjizi Poesia e non Poesia (Bari, 1923), koji se prethodno pojavio i u časopisu Critica (1922), pa ga je Haler zacijelo morao poznavati, činjenica da se sudovi talijanskoga i hrvatskoga kritičara stubokom razlikuju nagoviješta Halerovu potrebu da se distancira od Učiteljeva stava i da Leopardijevo pjesništvo procjenjuje samostalno, s prešutnim osporavanjem prema Croceovu postupku, koji grubim biologizmom i biografizmom krši vlastite proklamirane zasade svoje estetičke koncepcije. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 0130408 | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 0130998 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.03 | ||
693 | |a polemika protiv dogmatizma Croceove estetike izraza |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a polemical discussion of the dogmatism of Croce's aesthetics of expression |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Hrvatsko-talijanski književni odnosi. Knjiga VIII, |d Zagreb : Zavod za znanost o književnosti Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2002. |k Knjiga VIII. projekta Zavoda za znanost o književnosti: Hrvatsko-talijanski književni odnosi |n Zorić, Mate |z 953-175-171-4 |g str. 567 | |
942 | |c POG |t 1.16.1 |u 1 |z Znanstveni | ||
999 | |c 310943 |d 310941 |