Multimedij i multimedijska instruktivna poruka
U članku su objašnjena različita tumačenja multimedija i njegov razvoj. Također se uvodi pojam multimedijske instruktivne poruke (MIP), koju nećemo pronaći ni u jednoj tipologiji znanja, a važna je zbog svoje svrhe namjernog utjecanja na zapamćivanje i razumijevanje sadržaja. MIP je ona poruka koja...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:311267/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Informacijske znanosti u procesu promjena Radovi Zavoda za informacijske studije ; knj. 15 |
Glavni autori: | Lauc, Tomislava (-), Mikelić, Nives (Author) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
Online pristup: |
http://bib.irb.hr/datoteka/205754.tomislava-nives.doc |
LEADER | 02721naa a2200253uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131111s2005 xx hrv|d | ||
020 | |a 953175-221-4 | ||
035 | |a (CROSBI)205754 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Lauc, Tomislava | |
245 | 1 | 0 | |a Multimedij i multimedijska instruktivna poruka / |c Lauc, Tomislava ; Mikelić, Nives. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Multimedia and multimedia instructional message | |
300 | |a 95-115 |f str. | ||
520 | |a U članku su objašnjena različita tumačenja multimedija i njegov razvoj. Također se uvodi pojam multimedijske instruktivne poruke (MIP), koju nećemo pronaći ni u jednoj tipologiji znanja, a važna je zbog svoje svrhe namjernog utjecanja na zapamćivanje i razumijevanje sadržaja. MIP je ona poruka koja se izmjenjuje između pošiljatelja i primatelja s ciljem poticanja procesa usvajanja znanja i boljeg razumijevanja sadržaja, a obavezno sadrži i tekst i sliku. Oblikovanje MIP-e na računalu mora biti u skladu s načinom na koji ljudi obrađuju informacije. Kod oblikovanja poruke potrebno je iskoristiti prednosti vizualnog i slušnog kanala i pripaziti da primatelja ne opteretimo neograničenom količinom sadržaja. Informacijski stručnjaci koji sudjeluju u oblikovanju MIP-e moraju osvijestiti postojanje dva kanala za obradu informacija, ne smiju zaboraviti da primatelji imaju ograničen kapacitet radne memorije te svakako moraju misliti na to da ljudi aktivno obrađuju informacije. Modeli koji prikazuju način na koji primatelji obrađuju pisanu riječ, govor i slike pretpostavka su za uspostavu pravila oblikovanja MIP-e, a njihovo razumijevanje dat će smjernice svakom informacijskom stručnjaku u oblikovanju poruke. Još jedan od ključnih pojmova koji se javlja uz multimedij je interaktivnost. Iako se s njom susrećemo svaki dan, ono što je kod računala jedinstveno i revolucionarno je da ta interaktivnost svakom korisniku pruža mogućnost izbora svog vlastitog puta kroz informacije, navigaciju i oblikovanje vlastitog iskustva. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 0130443 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.04 | ||
693 | |a multimedij, hipermedij, multimedijska instruktivna poruka, interaktivnost, usvajanje znanja |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a multimedia, hypermedia, multimedia instructional message, interactivity, learning |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Mikelić, Nives |4 aut | |
773 | 0 | |t Informacijske znanosti u procesu promjena |d Zagreb : Zavod za informacijske studije, 2005 |k Radovi Zavoda za informacijske studije ; knj. 15 |h 179 |n Lasić-Lazić, Jadranka |z 953-175-221-4 |g str. 95-115 | |
856 | |u http://bib.irb.hr/datoteka/205754.tomislava-nives.doc | ||
942 | |c POG |t 1.16.1 |u 1 |z Znanstveni | ||
999 | |c 311267 |d 311265 |