Razvoj i potrebe djeteta u kontekstu udomiteljstva

Kvalitetna udomiteljska skrb neostvariva je bez poznavanja uobičajenog načina ponašanja i doživljavanja djece određene dobi te očekivanih promjena do kojih dolazi u pojedinim razdobljima razvoja, ali isto tako i bez uvažavanja individualnih razlika u razvoju i specifičnih potreba svakog djeteta. U o...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:311293/Details
Matična publikacija: Udomiteljstvo: skrb o djeci izvan vlastite obitelji : priručnik za edukaciju stručnjaka
Brajša-Žganec, Andreja ; Keresteš, Gordana ; Kuterovac Jagodić, Gordana
Glavni autori: Keresteš, Gordana (-), Brajša-Žganec, Andreja (Author), Žic Grgat, Blanka
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 03284naa a2200253uu 4500
008 131111s2005 ci hrv|d
035 |a (CROSBI)213432 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Keresteš, Gordana  |9 720 
245 1 0 |a Razvoj i potrebe djeteta u kontekstu udomiteljstva /  |c Keresteš, Gordana ; Brajša-Žganec, Andreja ; Žic Grgat, Blanka. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Development and the needs of a child in the context of foster care 
300 |a 43-72  |f str. 
520 |a Kvalitetna udomiteljska skrb neostvariva je bez poznavanja uobičajenog načina ponašanja i doživljavanja djece određene dobi te očekivanih promjena do kojih dolazi u pojedinim razdobljima razvoja, ali isto tako i bez uvažavanja individualnih razlika u razvoju i specifičnih potreba svakog djeteta. U ovom poglavlju prikazan je razvoj djeteta od začeća do adolescencije, s posebnim naglaskom na onim područjima razvoja koja su u kontekstu udomiteljstva od najveće važnosti: razvoj privrženosti djeteta osobama koje o njemu brinu, reakcije na odvajanje od bliskih osoba te razvoj pojma o sebi i izgradnja vlastitog identiteta. Na početku poglavlja određena su razdoblja razvoja u djetinjstvu i adolescenciji te su objašnjena temeljna načela razvoja, čije poznavanje omogućuje potpunije razumijevanje razvojnih promjena čijem je opisu posvećen najveći dio poglavlja. Prikaz promjena u ponašanju, doživljavanju i sposobnostima do kojih dolazi s porastom djetetove dobi organiziran je kronološki, odnosno podijeljen u pet razdoblja definiranih na početku poglavlja: prenatalno, dojenačku dob, rano djetinjstvo, srednje djetinjstvo i adolescenciju. Najprije je kratko opisana prenatalna faza, pri čemu su najviše istaknuti mogući rizici u tom osjetljivom razdoblju, kao i njihov utjecaj na razvoj nakon rođenja. Za kasnije razvojne faze prikazane su najznačajnije promjene u području tjelesnog, motoričkog, perceptivnog, intelektualnog, jezičnog, emocionalnog i socijalnog razvoja. Nakon opisa razvojnih promjena navedeni su razvojni zadaci za koje se očekuje da ih dijete određene dobi ostvari. Poglavlje završava razmatranjem specifičnih potreba djece u svakom razdoblju razvoja, kao i onih koje su prisutne u svim fazama razvoja. Zadovoljavanje djetetovih temeljnih potreba nužan je uvjet zdravog i skladnog razvoja, a njihovo nezadovoljavanje, koje je često prisutno kod djece koja dolaze u udomiteljsku skrb, taj razvoj ozbiljno ugrožava. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130469 
536 |a Projekt MZOS  |f 0194102 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a razvoj u djetinjstvu i adolescenciji, fizički razvoj, intelektualni razvoj, socioemocionalni razvoj  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a development in childhood and adolescence, physical development, intellectual development, socio- emotional development  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Brajša-Žganec, Andreja  |4 aut 
700 1 |a Žic Grgat, Blanka  |4 aut 
773 0 |t Udomiteljstvo: skrb o djeci izvan vlastite obitelji : priručnik za edukaciju stručnjaka  |d Zagreb : Udruga za inicijative u socijalnoj politici, 2005  |n Brajša-Žganec, Andreja ; Keresteš, Gordana ; Kuterovac Jagodić, Gordana  |z 953-6917-05-X  |g str. 43-72 
942 |c POG  |t 1.17  |u 4  |z Pregledni 
999 |c 311293  |d 311291