Teorijski okviri jezikoslovnomu znanju u novome nastavnome programu hrvatskoga jezika za osnovnu školu
U radu se najprije raspravlja o jezikoslovnome znanju u dosadašnjim programima nastave hrvatskoga jezika u osnovnoj školi i jednom vidu njegova utjecaja na obrazovn uokomicu. Iznose se osnovna obilježja teorijskoga pogleda na jezik koji zastupa urođenost kao temelj usvajanja jezika i posljedice koji...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:311590/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Komunikacija u nastavi hrvatskoga jezika: Suvremeni pristupi poučavanju u osnovnim i srednjim školama 235 |
Glavni autor: | Jelaska, Zrinka (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02010naa a2200241uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131111s2007 xx hrv|d | ||
020 | |a 978953-191-344-7 | ||
035 | |a (CROSBI)295325 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Jelaska, Zrinka | |
245 | 1 | 0 | |a Teorijski okviri jezikoslovnomu znanju u novome nastavnome programu hrvatskoga jezika za osnovnu školu / |c Jelaska, Zrinka. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Theoretical framework for linguistic knowledge in new school program for Croatian | |
300 | |a 9-33 |f str. | ||
520 | |a U radu se najprije raspravlja o jezikoslovnome znanju u dosadašnjim programima nastave hrvatskoga jezika u osnovnoj školi i jednom vidu njegova utjecaja na obrazovn uokomicu. Iznose se osnovna obilježja teorijskoga pogleda na jezik koji zastupa urođenost kao temelj usvajanja jezika i posljedice koji takav, makar i nesvjestan pristup, ima na ulogu i način poučavanja jeziku u školi. Potom ga se suprotstavlja teorijskim pristupima koji zastupaju jezično iskustvo kao temelj usvajanja materinskoga jezika, posebno postavkama spoznajne ili kognitivne lingvistike. Potom se pomoću nekoliko tema, njihovih ključnih pojmova i obrazovnih postignuća pokazuju novosti u nastavi hrvatskoga jezika prema Hnosu, tj. Pipu nastalome 2006. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301001-0991 | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 227-2270729-0725 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.03 | ||
693 | |a znanje o jeziku, jezično znanje, jezična komunikacijska kompetencija, konstruktivističke teorije, generativna teorija |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a knowledge of language & language knowedge, communicative linguistic commpetence, school program |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Komunikacija u nastavi hrvatskoga jezika: Suvremeni pristupi poučavanju u osnovnim i srednjim školama |d Zagreb : Naklada Slap i Agencija za odgoj i obrazovanje, 2007 |h 235 |n Češi, Marijana ; Barbaroša-Šikić, Mirela |z 978-953-191-344-7 |g str. 9-33 | |
942 | |c POG |t 1.16.1 |u 1 |z Znanstveni | ||
999 | |c 311590 |d 311588 |