Teorijski okviri jezikoslovnomu znanju u novome nastavnome programu hrvatskoga jezika za osnovnu školu

U radu se najprije raspravlja o jezikoslovnome znanju u dosadašnjim programima nastave hrvatskoga jezika u osnovnoj školi i jednom vidu njegova utjecaja na obrazovn uokomicu. Iznose se osnovna obilježja teorijskoga pogleda na jezik koji zastupa urođenost kao temelj usvajanja jezika i posljedice koji...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:311590/Details
Matična publikacija: Komunikacija u nastavi hrvatskoga jezika: Suvremeni pristupi poučavanju u osnovnim i srednjim školama
235
Glavni autor: Jelaska, Zrinka (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02010naa a2200241uu 4500
008 131111s2007 xx hrv|d
020 |a 978953-191-344-7 
035 |a (CROSBI)295325 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Jelaska, Zrinka 
245 1 0 |a Teorijski okviri jezikoslovnomu znanju u novome nastavnome programu hrvatskoga jezika za osnovnu školu /  |c Jelaska, Zrinka. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Theoretical framework for linguistic knowledge in new school program for Croatian 
300 |a 9-33  |f str. 
520 |a U radu se najprije raspravlja o jezikoslovnome znanju u dosadašnjim programima nastave hrvatskoga jezika u osnovnoj školi i jednom vidu njegova utjecaja na obrazovn uokomicu. Iznose se osnovna obilježja teorijskoga pogleda na jezik koji zastupa urođenost kao temelj usvajanja jezika i posljedice koji takav, makar i nesvjestan pristup, ima na ulogu i način poučavanja jeziku u školi. Potom ga se suprotstavlja teorijskim pristupima koji zastupaju jezično iskustvo kao temelj usvajanja materinskoga jezika, posebno postavkama spoznajne ili kognitivne lingvistike. Potom se pomoću nekoliko tema, njihovih ključnih pojmova i obrazovnih postignuća pokazuju novosti u nastavi hrvatskoga jezika prema Hnosu, tj. Pipu nastalome 2006. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301001-0991 
536 |a Projekt MZOS  |f 227-2270729-0725 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
693 |a znanje o jeziku, jezično znanje, jezična komunikacijska kompetencija, konstruktivističke teorije, generativna teorija  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a knowledge of language & language knowedge, communicative linguistic commpetence, school program  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Komunikacija u nastavi hrvatskoga jezika: Suvremeni pristupi poučavanju u osnovnim i srednjim školama  |d Zagreb : Naklada Slap i Agencija za odgoj i obrazovanje, 2007  |h 235  |n Češi, Marijana ; Barbaroša-Šikić, Mirela  |z 978-953-191-344-7  |g str. 9-33 
942 |c POG  |t 1.16.1  |u 1  |z Znanstveni 
999 |c 311590  |d 311588