Dubrovnik kao izazov hrvatskim liricima 20. stoljeća

U članku se ispituje odnos trojice hrvatskih lirika 20. stoljeća – Miroslava Krleže, Ivana Slamniga i Luke Paljetka – prema Dubrovniku kao mitskom, emblematskom gradu nacionalne povijesti i visoke kulture, posebice odnos prema Ivanu Gunduliću. Nakon uvoda, u kojem se kratko, na p...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:311697/Details
Matična publikacija: Dani hvarskog kazališta ; Prešućeno, zabranjeno, izazovno u hrvatskoj književnosti i kazalištu
Dani hvarskog kazališta, sv. 33
Glavni autor: Fališevac, Dunja (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02454naa a2200241uu 4500
003 HR-ZaFF
008 131111s2007 xx hrv|d
999 |c 311697  |d 311695 
020 |a 978953-163-286-7 
035 |a (CROSBI)334198 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Fališevac, Dunja  |9 556 
245 1 0 |a Dubrovnik kao izazov hrvatskim liricima 20. stoljeća /  |c Fališevac, Dunja. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Dubrovnik as a Challenge to 20th Century Croatian Lyricists 
300 |a 69-94  |f str. 
520 |a U članku se ispituje odnos trojice hrvatskih lirika 20. stoljeća – Miroslava Krleže, Ivana Slamniga i Luke Paljetka – prema Dubrovniku kao mitskom, emblematskom gradu nacionalne povijesti i visoke kulture, posebice odnos prema Ivanu Gunduliću. Nakon uvoda, u kojem se kratko, na primjeru Augusta Šenoe, opisuje glorikifatorski i panegirički odnos hrvatskih pjesnika 19. stoljeća prema Gradu i njegovoj književnosti, analiziraju se lirski tekstovi Miroslava Krleže (Balade Petrice Kerempuha), Ivana Slamniga (Dronta i Sed scholae) i Luke Paljetka (Pjesni na dubrovačku) koji tematiziraju grad Dubrovnik, njegov kulturu i kanonskog baroknog pjesnika, te se nastoji pokazati da je svaki od ta tri pjesnika s dubrovačkim ranonovovjekoljem uspostavio specifičan odnos: dok M. Krleža vodi osporavateljski, ironički dijalog, potaknut vlastitim ljevičarskim koncepcijama, I. Slamnig vodi eliotovski dijalog kroz stoljeća, ozbiljan ali i ludički dijalog u kojem prošlost, uz relativizirajuću skepsku lirskog subjekta, isto toliko osvjetljava sadašnjost kao i sadašnjost prošlost, a Luko Paljetak s dubrovačkom prošlošću „ vodi“ suvremeni, postmodernistički monolog obilježen banalizacijom i trivijalizacijom mitske prošlosti, a istodobno prožet čežnjom i nostalgijom. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301070-1057 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
693 |a dubrovačka književna kultura, ideologija, estetika, M. Krleža, I. Slamnig, L. Paljetak  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a Dubrovnik’ s literary culture, ideology, aesthetics, M. Krleža, I. Slamnig, L. Paljetak  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Dani hvarskog kazališta ; Prešućeno, zabranjeno, izazovno u hrvatskoj književnosti i kazalištu  |d Zagreb, Split : Književni krug Split, HAZU, 2007  |k Dani hvarskog kazališta, sv. 33  |n Batušić, Nikola i dr.  |z 9789531632867  |g str. 69-94 
942 |c POG  |t 1.16.1  |u 1  |z Znanstveni