Kriteriji procjene govornoga izražavanja u nastavi hrvatskoga jezika

Pomicanjem težišta s jezične normativnosti na komunikacijsku kompetenciju u nastavi hrvatskoga jezika otvara se potreba izdvajanja i razrađivanja govorne komunikacije kao specifičnog načina jezičnog izražavanja. Srednjoškolski kurikulum posebnu pozornost treba pridati učenju javnog govora. Polazeći...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:312037/Details
Matična publikacija: Jezik, književnost i mediji u nastavi hrvatskoga jezika: suvremeni pristupi poučavanju u osnovnim i srednjim školama
21
Glavni autor: Pletikos Olof, Elenmari (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02719naa a2200241uu 4500
005 20131205133349.0
008 131111s2008 xx hrv|d
020 |a 978953-191-370-6 
035 |a (CROSBI)397753 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 438  |a Pletikos Olof, Elenmari 
245 1 0 |a Kriteriji procjene govornoga izražavanja u nastavi hrvatskoga jezika /  |c Pletikos, Elenmari. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Assigning and Evaluating Speaking Skills in Teaching Croatian 
300 |a 43-63  |f str. 
520 |a Pomicanjem težišta s jezične normativnosti na komunikacijsku kompetenciju u nastavi hrvatskoga jezika otvara se potreba izdvajanja i razrađivanja govorne komunikacije kao specifičnog načina jezičnog izražavanja. Srednjoškolski kurikulum posebnu pozornost treba pridati učenju javnog govora. Polazeći od temeljnih odrednica javnoga govora, a to su upućenost publici i odgovornost, ovaj rad razrađuje kriterije vrednovanja javnog govornog izražavanja. Kriteriji vrednovanja podijeljeni su u tri skupine: retorička obilježja, govorna obilježja i neverbalne znakove. Pod retoričkim obilježjima analiziraju se tema govora, upućenost publici, elementi kompozicije govora, standardnost jezika te primjerenost, figurativnost i duhovitost stila ; u kategoriji govornih obilježja analiziraju se pripremljenost, govornost, izražajnost, glas, izgovor i tečnost ; u kategoriji neverbalnih znakova proučava se pogled govornika, položaj tijela, geste, mimika i izgled, razne vizualne i auditivne potpore govoru te vrijeme. Za svaku od kategorija procjene govornog izražavanja razrađen je niz pitanja koja navode učenika na što treba obratiti pozornost kod slušanja govora kako bi pomoću svojih odgovora mogao izgraditi i argumentirati svoj stav o kvaliteti pojedinog javnog govora i govornika. U radu je ponuđena tablica s razrađenim elementima vrednovanja govornog izražavanja pomoću bodovanja. Važnost pojedinih elemenata ponderirana je na način da se od ukupnog broja bodova 50% daje retoričkim obilježjima, 40% govornim obilježjima, a 10% neverbalnim znakovima. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-0000000-0745 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
693 |a govorne vještine, govorništvo, procjenjivanje  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a speaking skills, rhetoric, assigning, evaluating  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Jezik, književnost i mediji u nastavi hrvatskoga jezika: suvremeni pristupi poučavanju u osnovnim i srednjim školama  |d Jastrebarsko ; Zagreb : Naklada Slap" ; Agencija za odgoj i obrazovanje, 2008  |h 21  |n Češi, Marijana ; Barbaroša-Šikić, Mirela  |z 978-953-191-370-6  |g str. 43-63 
942 |c POG  |t 1.16.2  |u 2  |z Pregledni 
999 |c 312037  |d 312035