Govorenje hrvatskoga
U radu se govori o okomitoj višejezičnosti - služenju zavičajnim i standardnim idiomom, kao vrijednosti koju je u svojemu književnomu djelu promicao i Vladimir Nazor. Nakon kratkoga pregleda jezičnih uloga govori se o ovladavanju hrvatskim kao materinskim jezikom navode se neke razlike među hrvatski...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:312079/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Nazovori dani, zbornik radova 2003.-2009 Biličić, Andrija ; Ostoja, Mirjana |
Glavni autor: | Jelaska, Zrinka (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02180naa a2200253uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20131205151145.0 | ||
008 | 131111s2009 xx hrv|d | ||
020 | |a 978953-98931-4-7 | ||
035 | |a (CROSBI)404136 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 573 |a Jelaska, Zrinka | |
245 | 1 | 0 | |a Govorenje hrvatskoga / |c Jelaska, Zrinka. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Speaking Croatian | |
300 | |a 88-98 |f str. | ||
520 | |a U radu se govori o okomitoj višejezičnosti - služenju zavičajnim i standardnim idiomom, kao vrijednosti koju je u svojemu književnomu djelu promicao i Vladimir Nazor. Nakon kratkoga pregleda jezičnih uloga govori se o ovladavanju hrvatskim kao materinskim jezikom navode se neke razlike među hrvatskim idiomima te razlike u usvajanju zavičajnoga idioma i učenju hrvatskoga književnoga jezika. Potom se prikazuju obilježja usvajanja i učenja jezika, tj. materinskoga i standardnoga idioma, uključujući i odstupanja. Nakon kratkoga raspravljanja o ulozi škole u jezičnomu razvoju i različitomu odnosu govornika prema govorenju hrvatskim jezikom, navode se postupci kojima se može poticati svijest o važnosti hrvatskoga zavičajnoga i književnoga jezika. Posebno se ističu identifikacijska i izražajna uloga, kao i kulturna vrijednost okomite višejezičnosti. Većina se primjera zavičajnih idioma daje iz nekoliko djela Vladimira Nazora, koji je unošenjem raznolikih hrvatskih govora promicao i višejezičnost, i prototipnu, a posebno unutarhrvatsku. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301001-0991 | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 227-2270729-0725 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.03 | ||
693 | |a hrvatski jezik, materinski jezik, okomita višejezičnost, jezični identitet, Vladimir Nazor |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a Croatian language, mother tonque, vertical plurilingualism, language identity, Vladimir Nazor |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Nazovori dani, zbornik radova 2003.-2009. |d Postira : Organizacijski odbor NAZOROVI DANI, postira - Brač ; Osnovna škola VLADIMIRA NAZORA, Postira, 2009 |n Biličić, Andrija ; Ostoja, Mirjana |z 978-953-98931-4-7 |g str. 88-98 | |
942 | |c POG |t 1.16.1 |u 2 |z Znanstveni | ||
999 | |c 312079 |d 312077 |