Jezik udžbenika: prisutnost sociolingvističkih i pragmatičkih elemenata

Suvremeni je talijanski jezik već godinama pod utjecajem govorenog jezika te se događaju brojna odstupanja od jezične norme i to najčešće na morfosintaktičkoj ra-zini. Usporedo razvijanju lingvističke norme u učenju i poučavanju stranih jezika, ZEROJ-e ukazuje na važnost stjecanja i sociolingvističk...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:312570/Details
Matična publikacija: Prostor i vrijeme u jeziku: jezik u prostoru i vremenu
269
Glavni autori: Štokovac, Tarita (-), Sandra Mardešić (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 03048naa a2200241uu 4500
008 131111s2010 xx hrv|d
020 |a 978953-314-017-9 
035 |a (CROSBI)472919 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Štokovac, Tarita 
245 1 0 |a Jezik udžbenika: prisutnost sociolingvističkih i pragmatičkih elemenata /  |c Štokovac, Tarita ; Sandra Mardešić. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a The Language of Coursebooks: the Presence of Sociolinguistic and Pragmatic Elements 
300 |a 219-231  |f str. 
520 |a Suvremeni je talijanski jezik već godinama pod utjecajem govorenog jezika te se događaju brojna odstupanja od jezične norme i to najčešće na morfosintaktičkoj ra-zini. Usporedo razvijanju lingvističke norme u učenju i poučavanju stranih jezika, ZEROJ-e ukazuje na važnost stjecanja i sociolingvističke i pragmatičke (pragma-lingvističke) kompetencije. Želimo li da učenici steknu jezično-komunikacijsku kompetenciju bilo kojeg drugog (stranog) jezika, nužno je u poučavanje uključiti i elemente koji će doprinijeti i razvijanje i usvajanje sociolingvističke i pragmatičke kompetencije. Pritom je važno naglasiti ulogu svih nastavnih materijala i nastavni-ka, naročito udžbeničkih tekstova – jezičnih predložaka (lingvometodičkih teksto-va).U ovom radu analizirana je zastupljenost određenih sociolingvističkih i prag-matičkih elemenata u udžbenicima talijanskog jezika za srednje škole odobrenih od strane MZOŠ-a. Usporedba dijaloških tekstova talijanskih i hrvatskih izdanja poka-zala je da talijanska izdanja u znatno većoj mjeri prate fenomene suvremenog tali-janskog neostandarda kao što su: dislokacije ulijevo, udesno i segmentirane rečeni-ce, te je u njima prisutan znatno veći broj elemenata govornog jezika, odnosno dis-kurzivnih signala. Dobiveni rezultati ukazuju na znatno sporiji prodor tendencija suvremenog talijanskog jezika u udžbenicima hrvatskih izdanja čiji je normativni karakter jednim dijelom rezultat tendencije stavljanja većeg naglaska na lingvistič-ku, a manje na komunikacijsku kompetenciju. Važno je da svi oblici poučavanja talijanskog jezika prihvate gramatiku neostandarda kao polazišnu točku, budući da je upravo ona odraz žive jezične uporabe, ne odbacujući pritom standard koji bi za-držao ulogu formalnog modela. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1300869-0635 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
693 |a udžbenik, sociolingvistički i pragmalingvistički elementi, talijanski jezik  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a course book, sociolinguistic and pragmalinguistic elements, Italian language  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Sandra Mardešić  |4 aut 
773 0 |t Prostor i vrijeme u jeziku: jezik u prostoru i vremenu  |d Zagreb - Osijek : HDPL ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera, 2010  |h 269  |n Brdar, Mario ; Omazić, Marija ; Pavičić Takač , Višnja ; Gradečak -Erdeljić Tanja ; Buljan Gabrijela  |z 978-953-314-017-9  |g str. 219-231 
942 |c POG  |t 1.17  |u 2  |z Strucni 
999 |c 312570  |d 312568