Integriranje pedagogijske teorije u kompleksno područje prakse
Razmatrajući donos između pedagogijske teorije i pedagoške prakse postoji mogućnost njihovog sterotipnog promišljanja i procjenjivanja. Vrlo interesantna pojava na razini pedagoške prakse je njezina univerzalna percepcija koja je dominantno usmjerena na unificiranost i predvidljivost. Nerijetko se p...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:312609/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Interdisciplinarni pristup učenju - put ka kvalitetnijem obrazovanju djeteta Vujičić, Lidija ; Matjaž, Duh |
Glavni autori: | Šagud, Mirjana (-), Kermeci, Marinela (Author) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02922naa a2200253uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20150112164427.0 | ||
008 | 131111s2009 xx hrv|d | ||
020 | |a 978953-7070-20-5 | ||
035 | |a (CROSBI)492520 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 610 |a Šagud, Mirjana | |
245 | 1 | 0 | |a Integriranje pedagogijske teorije u kompleksno područje prakse / |c Mirjana Šagud ; Marinela Kermeci. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Implementation pedagogical theory in complex field of practice | |
300 | |a 235-244 |f str. | ||
520 | |a Razmatrajući donos između pedagogijske teorije i pedagoške prakse postoji mogućnost njihovog sterotipnog promišljanja i procjenjivanja. Vrlo interesantna pojava na razini pedagoške prakse je njezina univerzalna percepcija koja je dominantno usmjerena na unificiranost i predvidljivost. Nerijetko se pedagogijskoj teoriji, s druge strane, pristupa kao "znanstvenijoj", složenijoj i značajnijnijoj u odnosu na pedagošku praksu. Stoga se potrebno više usmjeriti na profesionalnu (i osobnu) pripremu budućih praktičara (odgajatelja, učitelja, pedagoga i ostalih) kako bi bili u stanju preuzeti ključne uloge u trenutku implementacije teorije u područje pedagoške prakse, te kako bi se emancipirali i razvili u kompetentne profesionalce spremne na autonomno donošenje odluka. Priprema za budućnost znači pripremu profesionalca za nove društvene uvjete i izazove. «Priprema za nepoznato» je osnovna misija koju imaju svi oni koji su uključleni u inicijalno obrazovanje budućih odgajatelja ili u njihov kasniji profesionalni razvoj i cjeloživotno učen. Istraživanje i učenje su dva kompatibilna i nedjeljiva procesa stjecanja profesionalnih kompetencija koja bi trebala konačno definirati i prihvatiti i nerijetko pretjerano zatvorena akademska zajednica. Ukoliko ta otvorenost "teorije" (pod tim podrazumijevamom područje učenja i poučavanja na formalnoj visokoškolskoj razini) prema praksi ne postoji znači da praksi pristupamo automatski slijedeći unaprijed naučene korake ili principe (koji su generalni i teško prevedivi za praktičara s manjim iskustvom na polje ogojno – obrazovne prakse), a koji nerijetko nisu u suglasju sa složenim praktičnim situacijama. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301761-1772 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a pedagogijska teorija i praksa, transmisijski i transakcijski pristup učenju, predškolski odgoj, obrazovanje odgajatelja |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a pedagogical theory and practice, transmission and transactional approaches to learning, preschool education, educators training |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Kermeci, Marinela |4 aut | |
773 | 0 | |t Interdisciplinarni pristup učenju - put ka kvalitetnijem obrazovanju djeteta |d Rijeka : Grafika Zambelli, 2009 |n Vujičić, Lidija ; Matjaž, Duh |z 978-953-7070-20-5 |g str. 235-244 | |
942 | |c POG |t 1.16.1 |u 2 |z Znanstveni | ||
999 | |c 312609 |d 312607 |