Jezični status djece urednog jezičnog razvoja i djece s posebnim jezičnim teškoćama
Posebne jezične teškoće (PJT) poremećaj su u razvoju govora još nepoznata uzroka. Djeca s PJT-om ne pokazuju slušne nedostatke, a kognitivne, socijalne i motoričke sposobnosi u skladu su s njihovom dobi. Ipak, novija istraživanja upućuju na specifična neuroanatomska obilježja u osoba s PJT-om te na...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:312627/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Proizvodnja i percepcija govora profesoru Damiru Horgi povodom njegovog sedamdesetog rođendana 433 |
Glavni autori: | Vidović Zorić, Ana lingvist (-), Mildner, Vesna (Author) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02675naa a2200265uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20131205141746.0 | ||
008 | 131111s2010 xx hrv|d | ||
020 | |a 978953-175-351-7 | ||
035 | |a (CROSBI)499321 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 443 |a Vidović Zorić, Ana |c lingvist | |
245 | 1 | 0 | |a Jezični status djece urednog jezičnog razvoja i djece s posebnim jezičnim teškoćama / |c Vidović, Ana ; Mildner, Vesna. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Language status in children with normal language development and children suffering from specific language impairment | |
300 | |a 186-197 |f str. | ||
520 | |a Posebne jezične teškoće (PJT) poremećaj su u razvoju govora još nepoznata uzroka. Djeca s PJT-om ne pokazuju slušne nedostatke, a kognitivne, socijalne i motoričke sposobnosi u skladu su s njihovom dobi. Ipak, novija istraživanja upućuju na specifična neuroanatomska obilježja u osoba s PJT-om te na genetsku predisponiranost za ovaj razvojni poremećaj. Najčešće se manifestiraju kao zakašnjelo ovladavanje govorom i zakašnjeli razvoj sposobnosti njegova razumijevanja, te kao siromašniji vokabular u odnosu na djecu urednog jezičnog razvoja (UJR). Kada se govor napokon pojavi, agramatičan je. Riječi su obično kratke, rečenice jednostavne. Na fonetskoj razini česte su omisije, supstitucije i distorzije. Cilj ovoga rada bio je usporediti govor poetogodišnjaka UJR-a s govorom petogodišnjaka s PJT-om. Rezultati ispitivanja pokazali su da je sposobnost ponavljanja rečenica djece s PJT-om znantno manja u odnosu na kontrolnu skupinu, a posebno gramatički složenijih struktura. Djeca s PJT-om lošiji uspjeh pokazuju i u pripovijedanju, na što upućuje kraća prosječna dužina iskaza te manji broj glagola u iskazu. Dobiveni rezultati potvrđuju rezultate dosadašnjih istraživanja ove jezično-govorne pojave. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-0000000-0785 | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-0000000-3096 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.03 | ||
693 | |a posebne jezične teškoće, agramatičnost, sposobnost pripovijedanja, uredan jezični razvoj |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a special language impairments, agrammatism, story-telling ability, normal language development |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Proizvodnja i percepcija govora profesoru Damiru Horgi povodom njegovog sedamdesetog rođendana |d Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za fonetiku ; Odjel za fonetiku Hrvatskoga filološkog društva ; FF pres, 2010 |h 433 |n Mildner, Vesna ; Liker, Marko |z 978-953-175-351-7 |g str. 186-197 | |
700 | 1 | |9 428 |a Mildner, Vesna |4 aut | |
942 | |c POG |t 1.16.1 |u 2 |z Znanstveni | ||
999 | |c 312627 |d 312625 |