Jezični status djece urednog jezičnog razvoja i djece s posebnim jezičnim teškoćama

Posebne jezične teškoće (PJT) poremećaj su u razvoju govora još nepoznata uzroka. Djeca s PJT-om ne pokazuju slušne nedostatke, a kognitivne, socijalne i motoričke sposobnosi u skladu su s njihovom dobi. Ipak, novija istraživanja upućuju na specifična neuroanatomska obilježja u osoba s PJT-om te na...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:312627/Details
Matična publikacija: Proizvodnja i percepcija govora profesoru Damiru Horgi povodom njegovog sedamdesetog rođendana
433
Glavni autori: Vidović Zorić, Ana lingvist (-), Mildner, Vesna (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02675naa a2200265uu 4500
005 20131205141746.0
008 131111s2010 xx hrv|d
020 |a 978953-175-351-7 
035 |a (CROSBI)499321 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 443  |a Vidović Zorić, Ana  |c lingvist 
245 1 0 |a Jezični status djece urednog jezičnog razvoja i djece s posebnim jezičnim teškoćama /  |c Vidović, Ana ; Mildner, Vesna. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Language status in children with normal language development and children suffering from specific language impairment 
300 |a 186-197  |f str. 
520 |a Posebne jezične teškoće (PJT) poremećaj su u razvoju govora još nepoznata uzroka. Djeca s PJT-om ne pokazuju slušne nedostatke, a kognitivne, socijalne i motoričke sposobnosi u skladu su s njihovom dobi. Ipak, novija istraživanja upućuju na specifična neuroanatomska obilježja u osoba s PJT-om te na genetsku predisponiranost za ovaj razvojni poremećaj. Najčešće se manifestiraju kao zakašnjelo ovladavanje govorom i zakašnjeli razvoj sposobnosti njegova razumijevanja, te kao siromašniji vokabular u odnosu na djecu urednog jezičnog razvoja (UJR). Kada se govor napokon pojavi, agramatičan je. Riječi su obično kratke, rečenice jednostavne. Na fonetskoj razini česte su omisije, supstitucije i distorzije. Cilj ovoga rada bio je usporediti govor poetogodišnjaka UJR-a s govorom petogodišnjaka s PJT-om. Rezultati ispitivanja pokazali su da je sposobnost ponavljanja rečenica djece s PJT-om znantno manja u odnosu na kontrolnu skupinu, a posebno gramatički složenijih struktura. Djeca s PJT-om lošiji uspjeh pokazuju i u pripovijedanju, na što upućuje kraća prosječna dužina iskaza te manji broj glagola u iskazu. Dobiveni rezultati potvrđuju rezultate dosadašnjih istraživanja ove jezično-govorne pojave. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-0000000-0785 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-0000000-3096 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
693 |a posebne jezične teškoće, agramatičnost, sposobnost pripovijedanja, uredan jezični razvoj  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a special language impairments, agrammatism, story-telling ability, normal language development  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Proizvodnja i percepcija govora profesoru Damiru Horgi povodom njegovog sedamdesetog rođendana  |d Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za fonetiku ; Odjel za fonetiku Hrvatskoga filološkog društva ; FF pres, 2010  |h 433  |n Mildner, Vesna ; Liker, Marko  |z 978-953-175-351-7  |g str. 186-197 
700 1 |9 428  |a Mildner, Vesna  |4 aut 
942 |c POG  |t 1.16.1  |u 2  |z Znanstveni 
999 |c 312627  |d 312625