Prikaz postanka suvremene Republike Hrvatske u hrvatskim udžbenicima povijesti za osnovnu školu
Autor daje prikaz kako je u hrvatskim osnovnoškolskim udžbenicima povijesti prikazan raspad SFRJ i postanak Republike Hrvatske, napose rat 1991-1995 – koliko se pozornosti posvećuje političkoj i vojnoj povijesti, a koliko povijesti svakodnevice, dakle stradanjima i strahovima obična čovjeka. U kratk...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:312644/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Kultura sjećanja: 1991. Povijesni lomovi i svladavanje prošlosti 18 |
Glavni autor: | Agičić, Damir (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02122naa a2200229uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131111s2011 xx hrv|d | ||
020 | |a 978953-260-092-6 | ||
035 | |a (CROSBI)501895 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 1021 |a Agičić, Damir | |
245 | 1 | 0 | |a Prikaz postanka suvremene Republike Hrvatske u hrvatskim udžbenicima povijesti za osnovnu školu / |c Agičić, Damir. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Creation of the Modern Republic of Croatia in Elemetary School History Textbooks | |
300 | |a 359-377 |f str. | ||
520 | |a Autor daje prikaz kako je u hrvatskim osnovnoškolskim udžbenicima povijesti prikazan raspad SFRJ i postanak Republike Hrvatske, napose rat 1991-1995 – koliko se pozornosti posvećuje političkoj i vojnoj povijesti, a koliko povijesti svakodnevice, dakle stradanjima i strahovima obična čovjeka. U kratkim crtama pokazuje kakve su promjene i pomaci provedeni od prvog udžbenika Ive Perića do današnjih udžbenika. Ocjenjuje da su se bitni pomaci u udžbenicima dogodili nakon što se od 2000. pojavio veći broj izdavača s različitim udžbenicima, a nastavnicima je omogućen slobodan izbor. Autor zaključuje da nastava povijesti ne bi trebala služiti tek pukom prenošenju pozitivnog znanja i učenju napamet kojekakvih činjenica (koje se ionako brzo zaboravljaju), nego bi trebala pomoći u izgradnji kritički usmjerenih građana, spremnih suočiti se sa životnim problemima. Ne bi trebala nuditi „Istinu“, nego govoriti o različitim mogućnostima percepcije prošlosti. U tom je smislu i odgovornost autora udžbenika za poboljšanje nastave povijesti u cjelini. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-0000000-0890 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.04 | ||
693 | |a udžbenici povijesti, postanak suvremene Hrvatske, Domovinski rat |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a history textbooks, creation of Republic of Croatia, war 1991-1995 |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Kultura sjećanja: 1991. Povijesni lomovi i svladavanje prošlosti |d Zagreb : Disput, 2011 |h 18 |n Cipek, Tihomir |z 978-953-260-092-6 |g str. 359-377 | |
942 | |c POG |t 1.16.1 |u 2 |z Znanstveni | ||
999 | |c 312644 |d 312642 |