Prikaz postanka suvremene Republike Hrvatske u hrvatskim udžbenicima povijesti za osnovnu školu

Autor daje prikaz kako je u hrvatskim osnovnoškolskim udžbenicima povijesti prikazan raspad SFRJ i postanak Republike Hrvatske, napose rat 1991-1995 – koliko se pozornosti posvećuje političkoj i vojnoj povijesti, a koliko povijesti svakodnevice, dakle stradanjima i strahovima obična čovjeka. U kratk...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:312644/Details
Matična publikacija: Kultura sjećanja: 1991. Povijesni lomovi i svladavanje prošlosti
18
Glavni autor: Agičić, Damir (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02122naa a2200229uu 4500
008 131111s2011 xx hrv|d
020 |a 978953-260-092-6 
035 |a (CROSBI)501895 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 1021  |a Agičić, Damir 
245 1 0 |a Prikaz postanka suvremene Republike Hrvatske u hrvatskim udžbenicima povijesti za osnovnu školu /  |c Agičić, Damir. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Creation of the Modern Republic of Croatia in Elemetary School History Textbooks 
300 |a 359-377  |f str. 
520 |a Autor daje prikaz kako je u hrvatskim osnovnoškolskim udžbenicima povijesti prikazan raspad SFRJ i postanak Republike Hrvatske, napose rat 1991-1995 – koliko se pozornosti posvećuje političkoj i vojnoj povijesti, a koliko povijesti svakodnevice, dakle stradanjima i strahovima obična čovjeka. U kratkim crtama pokazuje kakve su promjene i pomaci provedeni od prvog udžbenika Ive Perića do današnjih udžbenika. Ocjenjuje da su se bitni pomaci u udžbenicima dogodili nakon što se od 2000. pojavio veći broj izdavača s različitim udžbenicima, a nastavnicima je omogućen slobodan izbor. Autor zaključuje da nastava povijesti ne bi trebala služiti tek pukom prenošenju pozitivnog znanja i učenju napamet kojekakvih činjenica (koje se ionako brzo zaboravljaju), nego bi trebala pomoći u izgradnji kritički usmjerenih građana, spremnih suočiti se sa životnim problemima. Ne bi trebala nuditi „Istinu“, nego govoriti o različitim mogućnostima percepcije prošlosti. U tom je smislu i odgovornost autora udžbenika za poboljšanje nastave povijesti u cjelini. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-0000000-0890 
546 |a HRV 
690 |a 6.04 
693 |a udžbenici povijesti, postanak suvremene Hrvatske, Domovinski rat  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a history textbooks, creation of Republic of Croatia, war 1991-1995  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Kultura sjećanja: 1991. Povijesni lomovi i svladavanje prošlosti  |d Zagreb : Disput, 2011  |h 18  |n Cipek, Tihomir  |z 978-953-260-092-6  |g str. 359-377 
942 |c POG  |t 1.16.1  |u 2  |z Znanstveni 
999 |c 312644  |d 312642