Pedagogija i politička kultura
U radu se problematizira odnos između pedagogije i političke kulture. O uvodnom dijelu autorica određuje predmet istraživanja pedagogije i upozorava na činjenicu da je, zbog nekritičkog oslanjanja na modernističku paradigmu, pedagogija ostala vjerna normativno-aplikativnoj dimenziji odgoja i obrazov...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:313130/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Pedagogija i kultura Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita |
Glavni autor: | Spajić-Vrkaš, Vedrana (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02307naa a2200229uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20170322181238.0 | ||
008 | 131111s2012 xx hrv|d | ||
999 | |c 313130 |d 313128 | ||
020 | |a 9789539916747 | ||
035 | |a (CROSBI)602822 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 620 |a Spajić-Vrkaš, Vedrana | |
245 | 1 | 0 | |a Pedagogija i politička kultura / |c Vedrana Spajić-Vrkaš. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Pedagogy and political culture | |
300 | |a 17-31 |f str. | ||
520 | |a U radu se problematizira odnos između pedagogije i političke kulture. O uvodnom dijelu autorica određuje predmet istraživanja pedagogije i upozorava na činjenicu da je, zbog nekritičkog oslanjanja na modernističku paradigmu, pedagogija ostala vjerna normativno-aplikativnoj dimenziji odgoja i obrazovanja, koju nije dostatno provjerila ni empirijsko-analitički ni kritički. Posljedica toga je zanemarivanje političkog konteksta odgoja i obrazovanja i učenika kao političkog subjekta, zbog čega bi u današnje vrijeme, u kojemu dolazi do pluralizacije svrhe obrazovanja i politizacije odgojno-obrazovne djelatnosti, pedagogija mogla izgubiti svoju autonomiju. U nastavku teksta pojašnjava se zašto je važno da pedagogija promatra učenika kao političkog subjekta i kako politički subjekt doprinosi razvoju demokratske političke kulture. Nakon opisa ključnih komponenti političke kulture, autorica raspravlja o ulozi građanskog odgoja i obrazovanju u razvoju politički kompetentnog građanina. Na kraju teksta se pojašnjava zašto se pedagogija treba uključiti u rasprave o političkoj kulturi i, u svezi s tim, zašto je nužno razvijati kritičko-transformativni pedagoški diskurs. | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a pedagogija ; politička kultura ; politički subjekt ; participacija ; političko povjerenje ; politička djelotvornost ; politička kompetentnost ; građanski odgoj i obrazovanje |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a pedagogy ; political culture ; political subject ; participation ; political trust ; political efficacy ; political competence ; citizenship education |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Pedagogija i kultura |d Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012 |n Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita |z 978-953-99167-4-7 |g str. 17-31 | |
942 | |c POG |t 1.16.1 |u 2 |z Znanstveni |