Pedagogija i politička kultura

U radu se problematizira odnos između pedagogije i političke kulture. O uvodnom dijelu autorica određuje predmet istraživanja pedagogije i upozorava na činjenicu da je, zbog nekritičkog oslanjanja na modernističku paradigmu, pedagogija ostala vjerna normativno-aplikativnoj dimenziji odgoja i obrazov...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:313130/Details
Matična publikacija: Pedagogija i kultura
Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita
Glavni autor: Spajić-Vrkaš, Vedrana (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02307naa a2200229uu 4500
005 20170322181238.0
008 131111s2012 xx hrv|d
999 |c 313130  |d 313128 
020 |a 9789539916747 
035 |a (CROSBI)602822 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 620  |a Spajić-Vrkaš, Vedrana 
245 1 0 |a Pedagogija i politička kultura /  |c Vedrana Spajić-Vrkaš. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Pedagogy and political culture 
300 |a 17-31  |f str. 
520 |a U radu se problematizira odnos između pedagogije i političke kulture. O uvodnom dijelu autorica određuje predmet istraživanja pedagogije i upozorava na činjenicu da je, zbog nekritičkog oslanjanja na modernističku paradigmu, pedagogija ostala vjerna normativno-aplikativnoj dimenziji odgoja i obrazovanja, koju nije dostatno provjerila ni empirijsko-analitički ni kritički. Posljedica toga je zanemarivanje političkog konteksta odgoja i obrazovanja i učenika kao političkog subjekta, zbog čega bi u današnje vrijeme, u kojemu dolazi do pluralizacije svrhe obrazovanja i politizacije odgojno-obrazovne djelatnosti, pedagogija mogla izgubiti svoju autonomiju. U nastavku teksta pojašnjava se zašto je važno da pedagogija promatra učenika kao političkog subjekta i kako politički subjekt doprinosi razvoju demokratske političke kulture. Nakon opisa ključnih komponenti političke kulture, autorica raspravlja o ulozi građanskog odgoja i obrazovanju u razvoju politički kompetentnog građanina. Na kraju teksta se pojašnjava zašto se pedagogija treba uključiti u rasprave o političkoj kulturi i, u svezi s tim, zašto je nužno razvijati kritičko-transformativni pedagoški diskurs. 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a pedagogija ; politička kultura ; politički subjekt ; participacija ; političko povjerenje ; politička djelotvornost ; politička kompetentnost ; građanski odgoj i obrazovanje  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a pedagogy ; political culture ; political subject ; participation ; political trust ; political efficacy ; political competence ; citizenship education  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Pedagogija i kultura  |d Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012  |n Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita  |z 978-953-99167-4-7  |g str. 17-31 
942 |c POG  |t 1.16.1  |u 2  |z Znanstveni