Izazovi i perspektive razvoja kurikuluma ranog odgoja
Kurikulum ranog odgoja određuje se kao teorijska razvojna koncepcija koja se u praksi propituje i modificira, u traganju efikasnim oblicima podrške odgoju i obrazovanju djece. Ona podrazumijeva praćenje i razumijevanje kompleksne dinamike aktivnosti djece i zajedničko promišljanje, realiziranje i ev...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:313193/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Suvremeni tokovi u ranom odgoju Pehlić, Izet ; Vejo, Edina ; Hasanagić, Anela |
Glavni autor: | Slunjski, Edita (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 03045naa a2200229uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20150110093303.0 | ||
008 | 131111s2012 xx hrv|d | ||
020 | |a 9789958-697-24-1 | ||
035 | |a (CROSBI)613712 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Slunjski, Edita |9 618 | |
245 | 1 | 0 | |a Izazovi i perspektive razvoja kurikuluma ranog odgoja / |c Edita Slunjski. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Challenges and perspectives of early education curriculum development | |
300 | |a 315-330 |f str. | ||
520 | |a Kurikulum ranog odgoja određuje se kao teorijska razvojna koncepcija koja se u praksi propituje i modificira, u traganju efikasnim oblicima podrške odgoju i obrazovanju djece. Ona podrazumijeva praćenje i razumijevanje kompleksne dinamike aktivnosti djece i zajedničko promišljanje, realiziranje i evaluaciju odgojno–obrazovnog procesa. Ustanovu ranog odgoja potrebno je transformirati u zajednicu koju karakterizira profesionalna povezanost, suradnja i timski rad. Suradnja i profesionalno partnerstvo odgajatelja nužne su pretpostavke ostvarivanja kvalitetne odgojno-obrazovne prakse i razvoja kurikuluma. Istraživanjem odgojno-obrazovne prakse u različitim ustanovama ranog odgoja, moguće je doći do nekih njezinih zajedničkih značajki, što može biti korisno za izgradnju teorije o kurikulumu. No, u svakoj ustanovi, kurikulum se konstruira kao jedinstvena i neponovljiva teorijska koncepcija izrasla na temeljima njene autentične prakse. Ovako određen kurikulum podupire autonomiju svake odgojno–obrazovne ustanove, ostavljajući prostor za pluralizam pedagoških ideja i koncepcija, temeljenih na humanističkim idejama i razvojno–primjerenoj praksi. Krucijalni instrument razvijanja odgojno-obrazovne prakse i kurikuluma, predstavljaju istraživačke i refleksivne kompetencije odgajatelja, koje se mogu izgraditi uključivanjem u akcijska istraživanja. Ovaj oblik profesionalizma, svakom odgajatelju omogućuje da u okviru svojeg odgojno-obrazovnog djelovanja funkcionira kao aktivni, kreativni, konstruktivni i misaoni subjekt. Time se odgajatelje može pretvoriti u predvodnike pozitivnih promjena, koji u ustanovama ranog odgoja postaju kreatorima i rekreatorima kurikuluma, osiguravajući im jedinstvenost i kvalitetu. Taj proces nije jednostavan nego zahtjevan, kompleksan i povezan s različitim izazovima. Ovim se radom nastoji doprinjeti rasvjetljavanju uvjeta koji omogućuju organizacijski razvoj ustanove ranog odgoja te kontinuiranu transformaciju odgojno–obrazovne prakse i razvoj kurikuluma u njoj. | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a kurikulum, istraživanje, pluralizam pedagoških ideja i koncepcija |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a curriculum, research, pluralism of pedagogical ideas and conceptions |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Suvremeni tokovi u ranom odgoju |d Zenica : Islamski pedagoški fakultet Univerziteta u Zenici, 2012 |n Pehlić, Izet ; Vejo, Edina ; Hasanagić, Anela |z 9789958697241 |g str. 315-330 | |
942 | |c POG |t 1.16.1 |u 2 |z Znanstveni | ||
999 | |c 313193 |d 313191 |