Disleksija – nezaobilazna tema u edukaciji odgojitelja, učitelja i predmetnih nastavnika
Rad polazi od ideje da je disleksija kompleksna kognitivno utemeljena poteškoća koja se, osim u samom čitanju, može manifestirati u različitim sferama ljudskih aktivnosti, pa u tom smislu predstavlja ozbiljnu prepreku u ostvarivanju očekivanoga učenikova uspjeha prije svega u obrazovanju. Bez adekva...
| Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:313201/Details |
|---|---|
| Matična publikacija: |
Suvremeni tokovi u ranom odgoju ; znanstvena monografija Contemporary trends in early education ; scientific monography 13 |
| Glavni autori: | Erdeljac, Vlasta (-), Franc, Vendi (Author) |
| Vrsta građe: | Članak |
| Jezik: | hrv |
| LEADER | 02641naa a2200241uu 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 008 | 131111s1912 xx hrv|d | ||
| 020 | |a 9789958-697-24-1 | ||
| 035 | |a (CROSBI)614282 | ||
| 040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
| 100 | 1 | |a Erdeljac, Vlasta | |
| 245 | 1 | 0 | |a Disleksija – nezaobilazna tema u edukaciji odgojitelja, učitelja i predmetnih nastavnika / |c Erdeljac, Vlasta ; Franc, Vendi. |
| 246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Dyslexia – the unavoidable topic in the education of kindergarten, class and subject teachers | |
| 300 | |a 637-649 |f str. | ||
| 520 | |a Rad polazi od ideje da je disleksija kompleksna kognitivno utemeljena poteškoća koja se, osim u samom čitanju, može manifestirati u različitim sferama ljudskih aktivnosti, pa u tom smislu predstavlja ozbiljnu prepreku u ostvarivanju očekivanoga učenikova uspjeha prije svega u obrazovanju. Bez adekvatnog tretmana disleksija može imati kumulativan negativan efekt ne samo za pojedinca već i za širu društvenu zajednicu. Zbog toga je potrebno prepoznati rizičnu djecu već u vrtićkoj i osnovnoškolskoj dobi. Da bi rano otkrivanje simptoma disleksije bilo moguće, treba dodatno obrazovati one koji se po prirodi svojega posla susreću s djecom u njihovoj ranoj dobi – odgojitelje, učitelje i predmetne nastavnike. Kako bi rehabilitacija dislektične djece bila što uspješnija, u taj proces treba uključiti (uz roditelje) i interdisciplinarni tim stručnjaka – ponajprije logopede, psihologe, neuro i psiholingviste. Provedeno pilot-istraživanje obuhvatilo je podatke o postojećim studijskim programima i pružilo uvid u stečene kompetencije današnjih odgojitelja/učitelja/predmetnih nastavnika, te ukazalo na problem nesustavne i nedovoljne edukacije o disleksiji i metodama rada s rizičnom skupinom djece. Rezultati su pokazali da je promjena tih studijskih programa ili pedagoških modula nužna, s posebnim obzirom na kompleksan problem disleksije. | ||
| 536 | |a Projekt MZOS |f 227-2270674-0724 | ||
| 546 | |a HRV | ||
| 690 | |a 6.03 | ||
| 693 | |a disleksija, edukacija nastavnika, interdisciplinarni pristup |l hrv |2 crosbi | ||
| 693 | |a Dyslexia, teacher education, interdisciplinary approach |l eng |2 crosbi | ||
| 700 | 1 | |a Franc, Vendi |4 aut | |
| 773 | 0 | |t Suvremeni tokovi u ranom odgoju ; znanstvena monografija Contemporary trends in early education ; scientific monography |d Zenica : Islamski pedagoški fakultet Univerziteta u Zenici Faculty of Islamic Education of the University of Zenica, 1912 |h 13 |n Pehlić, Izet ; Vejo, Edina ; Hasanagić, Anela |z 978-9958-697-24-1 |g str. 637-649 | |
| 942 | |c POG |t 1.16.1 |u 1 |z Znanstveni | ||
| 999 | |c 313201 |d 313199 | ||


