Stavovi o slici Hrvatske u drugim zemljama

S obzirom na velike ekonomske, političke i kulturne promjene kroz koje je hrvatsko društvo prolazilo u posljednjih 20ak godina, za očekivati je da se promijenila i slika (imidž) koju u drugim zemljama imaju o Hrvatskoj. U ovom radu bavimo se percepcijom građana RH o tome koji čimbenici i u kojoj mje...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:313259/Details
Matična publikacija: Hrvatski identitet u promjeni? Relacijski identiteti 2
Knjiga 20
Glavni autori: Klasnić, Ksenija, sociologinja (-), Rukavina, Izvor, sociolog (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 03072naa a2200253uu 4500
005 20131205145515.0
008 131111s2013 xx hrv|d
020 |a 978953-6552-81-8 
035 |a (CROSBI)621938 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 569  |a Klasnić, Ksenija,   |c sociologinja 
245 1 0 |a Stavovi o slici Hrvatske u drugim zemljama /   |c Ksenija Klasnić ; Izvor Rukavina. 
246 3 |i Naslov na engleskom:   |a Perception of Croatia's Image in Other Countries 
300 |a 63-83  |f str. 
520 |a S obzirom na velike ekonomske, političke i kulturne promjene kroz koje je hrvatsko društvo prolazilo u posljednjih 20ak godina, za očekivati je da se promijenila i slika (imidž) koju u drugim zemljama imaju o Hrvatskoj. U ovom radu bavimo se percepcijom građana RH o tome koji čimbenici i u kojoj mjeri utječu na formiranje tog imidža. Ova percepcija ne samo da odražava internu sliku Hrvatske, već je također s jedne strane formirana na temelju nacionalnog ponosa i njegove projekcije na internu sliku Hrvatske, a s druge strane na temelju poznavanja konkretnih izvora prepoznatljivosti Hrvatske u svijetu. Prema mišljenjima najvećeg broja građana RH, na sliku koju u drugim zemljama imaju o Hrvatskoj najviše utječu tri sadržaja: turizam, prirodne ljepote i hrvatski sportaši, dok su sloboda medija i političke ideologije (komunističko naslijeđe, antifašizam i ustaštvo) procijenjeni kao sadržaji s najmanjim utjecajem. Analizom latentnog prostora procjena utvrđeno je 5 dimenzija slike o Hrvatskoj: turistička, balkanska, moderna, domovinska i inovativna. Svaka od ovih dimenzija može se (samo) djelomično protumačiti nekim od socio-demografskih karakteristika ispitanika. S obzirom na distribucije varijabli koje ih čine, može se zaključiti kako je percepcija turističke i balkanske slike Hrvatske najzastupljenija. Komparativnom analizom podataka iz 2004. i 2010. godine utvrđeno je da se najveće promjene u procjenama odnose na haške optužnice čiji se utjecaj smanjio te na ponašanje navijača čiji se utjecaj na formiranje slike o Hrvatskoj povećao. Povećani utjecaj, u odnosu na 2004. godinu, također se odnosi i na prirodne ljepote, izume te korupciju i organizirani kriminal. Došlo je također i do promjene latentne strukture procjena na način da se broj latentnih dimenzija smanjio, a pojedini se sadržaji više ne grupiraju na isti način. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301180-0915 
546 |a HRV 
690 |a 5.05 
693 |a imidž Hrvatske u svijetu, prirodne ljepote, slika o Hrvatskoj, turizam  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a image of Croatia abroad, areas of naturals beauty, tourism  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Hrvatski identitet u promjeni? Relacijski identiteti 2  |d Zagreb : Hrvatsko sociološko društvo: Zavod za sociologiju Filozofskog fakulteta, 2013  |k Knjiga 20  |h 295  |n Cifrić, Ivan ; Trako Poljak, Tijana ; Klasnić, Ksenija  |z 978-953-6552-81-8  |g str. 63-83 
700 1 |9 599  |a Rukavina, Izvor,   |c sociolog  |4 aut 
942 |c POG  |t 1.16.1  |u 2  |z Znanstveni 
999 |c 313259  |d 313257