Recepcija glasu v zrcaljenju književnosti (modernizem in postmodernizem) ter igralskega filmskega govora
Teorija recepcije (W. Iser) stavlja u analogan odnos recipijenta – čitatelja, koji određenim afektivnim dojmom predočuje književno djelo kao da jest svijet s glumcem, koji kao recipijent svojim glumačkim materijalom daje irealnoj osobi mogućnost stvarne pojave. Polazište je izlaganja da književno dj...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:313384/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Govor med znanostjo in umetnostjo 22 |
Glavni autor: | Varošanec-Škarić, Gordana (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | slv |
LEADER | 02092naa a2200217uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20131205133456.0 | ||
008 | 131111s2013 xx slv|d | ||
020 | |a 978961-220-086-2 | ||
035 | |a (CROSBI)648488 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 432 |a Varošanec-Škarić, Gordana | |
245 | 1 | 0 | |a Recepcija glasu v zrcaljenju književnosti (modernizem in postmodernizem) ter igralskega filmskega govora / |c Varošanec-Škarić, Gordana. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Voice reception in mirroring the literature (modernism and postmodernism) and actors speech | |
300 | |a 13-35 |f str. | ||
520 | |a Teorija recepcije (W. Iser) stavlja u analogan odnos recipijenta – čitatelja, koji određenim afektivnim dojmom predočuje književno djelo kao da jest svijet s glumcem, koji kao recipijent svojim glumačkim materijalom daje irealnoj osobi mogućnost stvarne pojave. Polazište je izlaganja da književno djelo ne daje nužno neiscrpnija značenja glasa nego u filmskom glumačkom govoru. Ako čitatelj, ovisno o mogućnostima, može i prekoračiti horizont očekivanja (H. R. Jauss), pretpostavka je da to može i glumac. Indeksna značenja glasa predočit će se pojavnicama u odabranim važnim djelima književnosti modernizma (npr. Joseph Conrad, Franz Kafka, T. Mann, Boris Pasternak) i postmodernizma (npr. Vladimir Nabokov, S. Rushdie, A. Oz) te konkretnim glumačkim glasovima u filmskim ekranizacijama velikih romana. Fonetski se glas opisuje kroz lingvističke, sociolingvističke i idiosinkratične obavijesti te kroz ekstralingvistički i paralingvistički sloj sa svrhom da se približi recepcija zahtjevnog čitatelja i vrsnog glumčevog izraza kroz sloj glasa. | ||
546 | |a SLV | ||
693 | |a recepcija glasu, modernizem, postmodernizem, igralski govor |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a voice reception, modernism, postmodernism, actors voice |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Govor med znanostjo in umetnostjo |d Ljubljana : Aristej, 2013 |h 22 |n Podbevšek, Katarina ; Smolej Mojca |z 978-961-220-086-2 |g str. 13-35 | |
942 | |c POG |t 1.16.1 |u 2 |z Znanstveni | ||
999 | |c 313384 |d 313382 |