Recepcija glasu v zrcaljenju književnosti (modernizem in postmodernizem) ter igralskega filmskega govora

Teorija recepcije (W. Iser) stavlja u analogan odnos recipijenta – čitatelja, koji određenim afektivnim dojmom predočuje književno djelo kao da jest svijet s glumcem, koji kao recipijent svojim glumačkim materijalom daje irealnoj osobi mogućnost stvarne pojave. Polazište je izlaganja da književno dj...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:313384/Details
Matična publikacija: Govor med znanostjo in umetnostjo
22
Glavni autor: Varošanec-Škarić, Gordana (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: slv
LEADER 02092naa a2200217uu 4500
005 20131205133456.0
008 131111s2013 xx slv|d
020 |a 978961-220-086-2 
035 |a (CROSBI)648488 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 432  |a Varošanec-Škarić, Gordana 
245 1 0 |a Recepcija glasu v zrcaljenju književnosti (modernizem in postmodernizem) ter igralskega filmskega govora /  |c Varošanec-Škarić, Gordana. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Voice reception in mirroring the literature (modernism and postmodernism) and actors speech 
300 |a 13-35  |f str. 
520 |a Teorija recepcije (W. Iser) stavlja u analogan odnos recipijenta – čitatelja, koji određenim afektivnim dojmom predočuje književno djelo kao da jest svijet s glumcem, koji kao recipijent svojim glumačkim materijalom daje irealnoj osobi mogućnost stvarne pojave. Polazište je izlaganja da književno djelo ne daje nužno neiscrpnija značenja glasa nego u filmskom glumačkom govoru. Ako čitatelj, ovisno o mogućnostima, može i prekoračiti horizont očekivanja (H. R. Jauss), pretpostavka je da to može i glumac. Indeksna značenja glasa predočit će se pojavnicama u odabranim važnim djelima književnosti modernizma (npr. Joseph Conrad, Franz Kafka, T. Mann, Boris Pasternak) i postmodernizma (npr. Vladimir Nabokov, S. Rushdie, A. Oz) te konkretnim glumačkim glasovima u filmskim ekranizacijama velikih romana. Fonetski se glas opisuje kroz lingvističke, sociolingvističke i idiosinkratične obavijesti te kroz ekstralingvistički i paralingvistički sloj sa svrhom da se približi recepcija zahtjevnog čitatelja i vrsnog glumčevog izraza kroz sloj glasa. 
546 |a SLV 
693 |a recepcija glasu, modernizem, postmodernizem, igralski govor  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a voice reception, modernism, postmodernism, actors voice  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Govor med znanostjo in umetnostjo  |d Ljubljana : Aristej, 2013  |h 22  |n Podbevšek, Katarina ; Smolej Mojca  |z 978-961-220-086-2  |g str. 13-35 
942 |c POG  |t 1.16.1  |u 2  |z Znanstveni 
999 |c 313384  |d 313382