Vizualnost i zvuk u nastavi jezika - Uz osvrt na suvremene video tečajeve za početnike

Neosporna je važnost vizualne recepcije u nastavi živih jezika, pogotovo u početnoj fazi učenja. Vizualnost je bitan elemenat koji početniku omogućuje aktivno otkrivanje njemu novog i nepoznatog govornog svijeta. Vizualnost u nastavi jezika trebamo sagledavati s najmanje dva aspekta: 1. vizualni doj...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:313650/Details
Matična publikacija: Znanstveni skup "Rana dijagnostika i rana rehabilitacija"
Zagreb : Poliklinika SUVAG, 1996
Glavni autor: Pavelin Lešić, Bogdanka (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02303naa a2200217uu 4500
008 131111s1996 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)40991 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 661  |a Pavelin Lešić, Bogdanka 
245 1 0 |a Vizualnost i zvuk u nastavi jezika - Uz osvrt na suvremene video tečajeve za početnike /  |c Pavelin Lešić, Bogdanka. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a . 
300 |a 33-34  |f str. 
520 |a Neosporna je važnost vizualne recepcije u nastavi živih jezika, pogotovo u početnoj fazi učenja. Vizualnost je bitan elemenat koji početniku omogućuje aktivno otkrivanje njemu novog i nepoznatog govornog svijeta. Vizualnost u nastavi jezika trebamo sagledavati s najmanje dva aspekta: 1. vizualni dojam kojeg ostvaruje nastavnik svojim posturomimogestualnim (PMG) ponašanjima u razredu, 2. vizualna prezentacija sadržaja i situacija u nastavnom materijalu. Što se potonjeg aspekta tiče, moderna tehnologija nam pruža raznolike mogućnosti korištenja vizualnosti u nastavi jezika. Dapače, u AVGS pristupu nastavi živih jezika možemo pronaći brojne putokaze u tom smislu. Nažalost, suvremeni video tečajevi ograničavaju se na principu tzv. "autentičnosti" interakcije kojeg pruža slika u pokretu. Namjera ovog izlaganja nije u odbacivanju takvog principa, nego u njegovom obogaćivanju drugim načinima korištenja vizualne prezentacije. Tako se u ime takvog principa zasipa početnika raznovrsnim audiovizualnim sadržajima koje on nije u stanju "prihvatiti", ne pružajući mu mogućnost postupnog i "sporijeg" uronjavanja u situaciju s kojom se upoznaje na stranom jeziku. Po našem mišljenju, primjenom AVGS pristupa u video tečajevima za početnike moglo bi se znatno bolje (nego što je zasad slučaj) iskoristiti brojne mogućnosti koje nam pruža korištenje suvremene tehnologije u nastavi živih jezika. 
536 |a Projekt MZOS  |f 207001 
546 |a HRV 
690 |a 3.02 
693 |a .  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a .  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a Znanstveni skup "Rana dijagnostika i rana rehabilitacija" (16-18.05 1996. ; Zagreb, Hrvatska)  |t Znanstveni skup "Rana dijagnostika i rana rehabilitacija"  |d Zagreb : Poliklinika SUVAG, 1996  |g str. 33-34 
942 |c RZB  |u 1  |v Nista  |z Ostalo - Predavanje - Sazetak 
999 |c 313650  |d 313648