Vizualnost i zvuk u nastavi jezika - Uz osvrt na suvremene video tečajeve za početnike
Neosporna je važnost vizualne recepcije u nastavi živih jezika, pogotovo u početnoj fazi učenja. Vizualnost je bitan elemenat koji početniku omogućuje aktivno otkrivanje njemu novog i nepoznatog govornog svijeta. Vizualnost u nastavi jezika trebamo sagledavati s najmanje dva aspekta: 1. vizualni doj...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:313650/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Znanstveni skup "Rana dijagnostika i rana rehabilitacija" Zagreb : Poliklinika SUVAG, 1996 |
Glavni autor: | Pavelin Lešić, Bogdanka (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02303naa a2200217uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131111s1996 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)40991 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 661 |a Pavelin Lešić, Bogdanka | |
245 | 1 | 0 | |a Vizualnost i zvuk u nastavi jezika - Uz osvrt na suvremene video tečajeve za početnike / |c Pavelin Lešić, Bogdanka. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a . | |
300 | |a 33-34 |f str. | ||
520 | |a Neosporna je važnost vizualne recepcije u nastavi živih jezika, pogotovo u početnoj fazi učenja. Vizualnost je bitan elemenat koji početniku omogućuje aktivno otkrivanje njemu novog i nepoznatog govornog svijeta. Vizualnost u nastavi jezika trebamo sagledavati s najmanje dva aspekta: 1. vizualni dojam kojeg ostvaruje nastavnik svojim posturomimogestualnim (PMG) ponašanjima u razredu, 2. vizualna prezentacija sadržaja i situacija u nastavnom materijalu. Što se potonjeg aspekta tiče, moderna tehnologija nam pruža raznolike mogućnosti korištenja vizualnosti u nastavi jezika. Dapače, u AVGS pristupu nastavi živih jezika možemo pronaći brojne putokaze u tom smislu. Nažalost, suvremeni video tečajevi ograničavaju se na principu tzv. "autentičnosti" interakcije kojeg pruža slika u pokretu. Namjera ovog izlaganja nije u odbacivanju takvog principa, nego u njegovom obogaćivanju drugim načinima korištenja vizualne prezentacije. Tako se u ime takvog principa zasipa početnika raznovrsnim audiovizualnim sadržajima koje on nije u stanju "prihvatiti", ne pružajući mu mogućnost postupnog i "sporijeg" uronjavanja u situaciju s kojom se upoznaje na stranom jeziku. Po našem mišljenju, primjenom AVGS pristupa u video tečajevima za početnike moglo bi se znatno bolje (nego što je zasad slučaj) iskoristiti brojne mogućnosti koje nam pruža korištenje suvremene tehnologije u nastavi živih jezika. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 207001 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 3.02 | ||
693 | |a . |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a . |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |a Znanstveni skup "Rana dijagnostika i rana rehabilitacija" (16-18.05 1996. ; Zagreb, Hrvatska) |t Znanstveni skup "Rana dijagnostika i rana rehabilitacija" |d Zagreb : Poliklinika SUVAG, 1996 |g str. 33-34 | |
942 | |c RZB |u 1 |v Nista |z Ostalo - Predavanje - Sazetak | ||
999 | |c 313650 |d 313648 |