Pokušaj redefiniranja obrazovanja elita i modernizacije školovanja u kontekstu europskih integracija
Određujući pojmove "upravljačka elita" i "modernizacija" kao bitne sastavnice kolonijalnog i poslijekolonijalnog diskursa, koji omogućuje reprodukciju gospodarske neravnopravnosti ponajprije zahvaljujući jazu u proizvodnji i korištenju novih znanja i vještina između centara globa...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:313814/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Sociološki susreti Upravljačke elite i modernizacija- Knjiga sažetaka Zagreb : Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb, 2000. |
Glavni autor: | Spajić-Vrkaš, Vedrana (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02814naa a2200241uu 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | HR-ZaFF | ||
005 | 20170526083143.0 | ||
008 | 131111s2000 xx 1 hrv|d | ||
999 | |c 313814 |d 313812 | ||
035 | |a (CROSBI)62534 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Spajić-Vrkaš, Vedrana |9 620 | |
245 | 1 | 0 | |a Pokušaj redefiniranja obrazovanja elita i modernizacije školovanja u kontekstu europskih integracija / |c Vedrana Spajić-Vrkaš. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a The education of elites and school-system modernization within the context of European integration | |
300 | |a 10 |f str. | ||
520 | |a Određujući pojmove "upravljačka elita" i "modernizacija" kao bitne sastavnice kolonijalnog i poslijekolonijalnog diskursa, koji omogućuje reprodukciju gospodarske neravnopravnosti ponajprije zahvaljujući jazu u proizvodnji i korištenju novih znanja i vještina između centara globalne moći i ovisnog dijela svijeta, u sklopu čega obrazovanje ima značajnu instrumentalnu ulogu, u izlaganju će se pokušati naznačiti kako najnovije gospodarske, društvene, kulturne, političke, znanstvene i tehnološke promjene u europskom prostoru redefiniraju smisao i ulogu obrazovanja u razvoju pojedinca i društvene zajednice. Osobita pozornost posvetit će se promjenama koje su rezultat prihvaćanja ideje održivog razvoja, osnaživanja pojedinca i civilnog društva, pozitivnog mira, kulture prava i odgovornosti, pluralizma, društvene kohezije i uključivanja, globalne međuovisnosti i solidarnosti te cjeloživotnog učenja i informatičkog društva, s jedne, te konkurentnosti na svjetskom tržištu i društvenog blagostanja, s druge strane. Pokušat će se dokazati da je promicanje tih ideja kao mjere europskih integracija u području obrazovanja nespojivo s klasičnim pristupom elitizmu i modernizaciji, osobito u tranzicijskim zemljama, u kojima se racionalno upravljanje ljudskim kapitalom (osiguranje održivih uvjeta za njegov razvoj i njegovo korištenje) pojavljuje kao jedino jamstvo njihova ravnopravnog položaja u izgradnji Europe kao "širokog područja demokratske sigurnosti". | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 01940110 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.05 | ||
693 | |a Obrazovanje elita, Hrvatska, modernizacija školstva, europske integracije |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a Education of elites, Croatia, school-system modernization, European integration |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |a Znanstveno-stručni skup Annales Pilar 2000. Sociološki susreti: Upravljačke elite i modernizacija (23.11.2000. ; Zagreb, Hrvatska) |t Sociološki susreti Upravljačke elite i modernizacija- Knjiga sažetaka |d Zagreb : Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb, 2000. |n Čengić, Drago ; Rogić, Ivan |g str. 10 | |
942 | |c RZB |u 2 |v DomRecenzija |z Znanstveni - Pozvano - Sazetak |t 1.10 |