Pokušaj redefiniranja obrazovanja elita i modernizacije školovanja u kontekstu europskih integracija

Određujući pojmove "upravljačka elita" i "modernizacija" kao bitne sastavnice kolonijalnog i poslijekolonijalnog diskursa, koji omogućuje reprodukciju gospodarske neravnopravnosti ponajprije zahvaljujući jazu u proizvodnji i korištenju novih znanja i vještina između centara globa...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:313814/Details
Matična publikacija: Sociološki susreti Upravljačke elite i modernizacija- Knjiga sažetaka
Zagreb : Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb, 2000.
Glavni autor: Spajić-Vrkaš, Vedrana (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02814naa a2200241uu 4500
003 HR-ZaFF
005 20170526083143.0
008 131111s2000 xx 1 hrv|d
999 |c 313814  |d 313812 
035 |a (CROSBI)62534 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Spajić-Vrkaš, Vedrana  |9 620 
245 1 0 |a Pokušaj redefiniranja obrazovanja elita i modernizacije školovanja u kontekstu europskih integracija /   |c Vedrana Spajić-Vrkaš. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a The education of elites and school-system modernization within the context of European integration 
300 |a 10  |f str. 
520 |a Određujući pojmove "upravljačka elita" i "modernizacija" kao bitne sastavnice kolonijalnog i poslijekolonijalnog diskursa, koji omogućuje reprodukciju gospodarske neravnopravnosti ponajprije zahvaljujući jazu u proizvodnji i korištenju novih znanja i vještina između centara globalne moći i ovisnog dijela svijeta, u sklopu čega obrazovanje ima značajnu instrumentalnu ulogu, u izlaganju će se pokušati naznačiti kako najnovije gospodarske, društvene, kulturne, političke, znanstvene i tehnološke promjene u europskom prostoru redefiniraju smisao i ulogu obrazovanja u razvoju pojedinca i društvene zajednice. Osobita pozornost posvetit će se promjenama koje su rezultat prihvaćanja ideje održivog razvoja, osnaživanja pojedinca i civilnog društva, pozitivnog mira, kulture prava i odgovornosti, pluralizma, društvene kohezije i uključivanja, globalne međuovisnosti i solidarnosti te cjeloživotnog učenja i informatičkog društva, s jedne, te konkurentnosti na svjetskom tržištu i društvenog blagostanja, s druge strane. Pokušat će se dokazati da je promicanje tih ideja kao mjere europskih integracija u području obrazovanja nespojivo s klasičnim pristupom elitizmu i modernizaciji, osobito u tranzicijskim zemljama, u kojima se racionalno upravljanje ljudskim kapitalom (osiguranje održivih uvjeta za njegov razvoj i njegovo korištenje) pojavljuje kao jedino jamstvo njihova ravnopravnog položaja u izgradnji Europe kao "širokog područja demokratske sigurnosti".  
536 |a Projekt MZOS  |f 01940110 
546 |a HRV 
690 |a 5.05 
693 |a Obrazovanje elita, Hrvatska, modernizacija školstva, europske integracije   |l hrv  |2 crosbi 
693 |a Education of elites, Croatia, school-system modernization, European integration  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a Znanstveno-stručni skup Annales Pilar 2000. Sociološki susreti: Upravljačke elite i modernizacija (23.11.2000. ; Zagreb, Hrvatska)  |t Sociološki susreti Upravljačke elite i modernizacija- Knjiga sažetaka  |d Zagreb : Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb, 2000.  |n Čengić, Drago ; Rogić, Ivan   |g str. 10 
942 |c RZB  |u 2  |v DomRecenzija  |z Znanstveni - Pozvano - Sazetak  |t 1.10