Mogu li elektronički izvori informacija zamijeniti knjižnice i knjižničare

U vrijeme kada se među knjižničarima sve češće javlja bojazan da će njihova struka izgubiti na važnosti zbog brzog širenja i sve veće upotrebe elektroničkih izvora informacija postavlja se pitanje jesi li knjižnice kakve smo do sada poznavali doista na prekretnici i kojim je smjerom potrebno krenuti...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:313939/Details
Matična publikacija: Zbornik radova 9. Proljetne škole školskih knjižničara Republike Hrvatske
Rijeka : Ministarstvo prosvjete, kulture i športa; Prva sušačka hrvatska, 1998
Glavni autor: Vrana, Radovan (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 03480naa a2200205uu 4500
008 131111s1998 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)91829 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Vrana, Radovan 
245 1 0 |a Mogu li elektronički izvori informacija zamijeniti knjižnice i knjižničare /  |c Vrana, Radovan. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Can electronic information resources replace libraries and librarians? 
300 |a 83-89  |f str. 
520 |a U vrijeme kada se među knjižničarima sve češće javlja bojazan da će njihova struka izgubiti na važnosti zbog brzog širenja i sve veće upotrebe elektroničkih izvora informacija postavlja se pitanje jesi li knjižnice kakve smo do sada poznavali doista na prekretnici i kojim je smjerom potrebno krenuti kako bi i dalje ostale središnjim izvorom znanja. Zbog sve veće zastupljenosti elektroničkih izvora informacija poput CD ROM-ova i Interneta koji pretendiraju dobrim dijelom zamijeniti i nadomjestiti knjižnice, potrebno je ponovo sagledati ulogu knjižnica u društvu i nekim njegovim institucijama poput škola zbog toga što je uloga knjižnice u školi posebno važna jer se u njoj ostvaruje prvi kontakt mladih naraštaja s knjižnicom općenito i knjižničarom kao osobom koja organizira informacije i iz njih izvlači smisao - znanje. Kako na tom polju školske knjižnice danas imaju jaku konkurenciju u spomenutim elektroničkim izvorima informacija, potrebno je reafirmirati knjižnicu kao primarno središte informacija i knjižničara kao glavnog organizatora znanja, a elektroničke izvore kao nadopunu postojećim sadržajima knjižnice.U vrijeme kada se među knjižničarima sve češće javlja bojazan da će njihova struka izgubiti na važnosti zbog brzog širenja i sve veće upotrebe elektroničkih izvora informacija postavlja se pitanje jesi li knjižnice kakve smo do sada poznavali doista na prekretnici i kojim je smjerom potrebno krenuti kako bi i dalje ostale središnjim izvorom znanja. Zbog sve veće zastupljenosti elektroničkih izvora informacija poput CD ROM-ova i Interneta koji pretendiraju dobrim dijelom zamijeniti i nadomjestiti knjižnice, potrebno je ponovo sagledati ulogu knjižnica u društvu i nekim njegovim institucijama poput škola zbog toga što je uloga knjižnice u školi posebno važna jer se u njoj ostvaruje prvi kontakt mladih naraštaja s knjižnicom općenito i knjižničarom kao osobom koja organizira informacije i iz njih izvlači smisao - znanje. Kako na tom polju školske knjižnice danas imaju jaku konkurenciju u spomenutim elektroničkim izvorima informacija, potrebno je reafirmirati knjižnicu kao primarno središte informacija i knjižničara kao glavnog organizatora znanja, a elektroničke izvore kao nadopunu postojećim sadržajima knjižnice. 
546 |a HRV 
690 |a 5.04 
693 |a paradigma knjižnica, informacijski izvori, permanentno obrazovanje, informacijska tehnologija, internet  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a library paradigm, information resources, continuing educatio, information technology, internet  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a 9. Proljetna škola školskih knjižničara Republike Hrvatske (xx.5.1997 ; Crikvenica)  |t Zbornik radova 9. Proljetne škole školskih knjižničara Republike Hrvatske  |d Rijeka : Ministarstvo prosvjete, kulture i športa; Prva sušačka hrvatska, 1998  |n Šeta, Višnja  |g str. 83-89 
942 |c RZB  |u 1  |v Nista  |z Znanstveni - Predavanje - CijeliRad 
999 |c 313939  |d 313937