Mogu li elektronički izvori informacija zamijeniti knjižnice i knjižničare
U vrijeme kada se među knjižničarima sve češće javlja bojazan da će njihova struka izgubiti na važnosti zbog brzog širenja i sve veće upotrebe elektroničkih izvora informacija postavlja se pitanje jesi li knjižnice kakve smo do sada poznavali doista na prekretnici i kojim je smjerom potrebno krenuti...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:313939/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Zbornik radova 9. Proljetne škole školskih knjižničara Republike Hrvatske Rijeka : Ministarstvo prosvjete, kulture i športa; Prva sušačka hrvatska, 1998 |
Glavni autor: | Vrana, Radovan (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 03480naa a2200205uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131111s1998 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)91829 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Vrana, Radovan | |
245 | 1 | 0 | |a Mogu li elektronički izvori informacija zamijeniti knjižnice i knjižničare / |c Vrana, Radovan. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Can electronic information resources replace libraries and librarians? | |
300 | |a 83-89 |f str. | ||
520 | |a U vrijeme kada se među knjižničarima sve češće javlja bojazan da će njihova struka izgubiti na važnosti zbog brzog širenja i sve veće upotrebe elektroničkih izvora informacija postavlja se pitanje jesi li knjižnice kakve smo do sada poznavali doista na prekretnici i kojim je smjerom potrebno krenuti kako bi i dalje ostale središnjim izvorom znanja. Zbog sve veće zastupljenosti elektroničkih izvora informacija poput CD ROM-ova i Interneta koji pretendiraju dobrim dijelom zamijeniti i nadomjestiti knjižnice, potrebno je ponovo sagledati ulogu knjižnica u društvu i nekim njegovim institucijama poput škola zbog toga što je uloga knjižnice u školi posebno važna jer se u njoj ostvaruje prvi kontakt mladih naraštaja s knjižnicom općenito i knjižničarom kao osobom koja organizira informacije i iz njih izvlači smisao - znanje. Kako na tom polju školske knjižnice danas imaju jaku konkurenciju u spomenutim elektroničkim izvorima informacija, potrebno je reafirmirati knjižnicu kao primarno središte informacija i knjižničara kao glavnog organizatora znanja, a elektroničke izvore kao nadopunu postojećim sadržajima knjižnice.U vrijeme kada se među knjižničarima sve češće javlja bojazan da će njihova struka izgubiti na važnosti zbog brzog širenja i sve veće upotrebe elektroničkih izvora informacija postavlja se pitanje jesi li knjižnice kakve smo do sada poznavali doista na prekretnici i kojim je smjerom potrebno krenuti kako bi i dalje ostale središnjim izvorom znanja. Zbog sve veće zastupljenosti elektroničkih izvora informacija poput CD ROM-ova i Interneta koji pretendiraju dobrim dijelom zamijeniti i nadomjestiti knjižnice, potrebno je ponovo sagledati ulogu knjižnica u društvu i nekim njegovim institucijama poput škola zbog toga što je uloga knjižnice u školi posebno važna jer se u njoj ostvaruje prvi kontakt mladih naraštaja s knjižnicom općenito i knjižničarom kao osobom koja organizira informacije i iz njih izvlači smisao - znanje. Kako na tom polju školske knjižnice danas imaju jaku konkurenciju u spomenutim elektroničkim izvorima informacija, potrebno je reafirmirati knjižnicu kao primarno središte informacija i knjižničara kao glavnog organizatora znanja, a elektroničke izvore kao nadopunu postojećim sadržajima knjižnice. | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.04 | ||
693 | |a paradigma knjižnica, informacijski izvori, permanentno obrazovanje, informacijska tehnologija, internet |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a library paradigm, information resources, continuing educatio, information technology, internet |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |a 9. Proljetna škola školskih knjižničara Republike Hrvatske (xx.5.1997 ; Crikvenica) |t Zbornik radova 9. Proljetne škole školskih knjižničara Republike Hrvatske |d Rijeka : Ministarstvo prosvjete, kulture i športa; Prva sušačka hrvatska, 1998 |n Šeta, Višnja |g str. 83-89 | |
942 | |c RZB |u 1 |v Nista |z Znanstveni - Predavanje - CijeliRad | ||
999 | |c 313939 |d 313937 |