Može li lako, brzo i uspješno ili moram birati?

Kako se danas ulaže znatan trud u proučavanje učenja i razvijanje nastave stranih jezika zbog svijesti o važnosti uspješnoga sporazumijevanja na različitim jezicima, mnogi su nastavnici ili cijele ustanove skloni hvatanju koraka sa zbivanjima u nastavi stranih jezika. Ustanove koje se bave poučavanj...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:313986/Details
Glavni autori: Jelaska, Zrinka (-), Barbaroša-Šikić, Mirela (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 03298naa a2200229uu 4500
008 131111s2002 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)100507 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Jelaska, Zrinka 
245 1 0 |a Može li lako, brzo i uspješno ili moram birati? /  |c Jelaska, Zrinka ; Barbaroša-Šikić, Mirela. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Easy, funny, quickly and successfully - do I have to choose? 
300 |f str. 
520 |a Kako se danas ulaže znatan trud u proučavanje učenja i razvijanje nastave stranih jezika zbog svijesti o važnosti uspješnoga sporazumijevanja na različitim jezicima, mnogi su nastavnici ili cijele ustanove skloni hvatanju koraka sa zbivanjima u nastavi stranih jezika. Ustanove koje se bave poučavanjem stranih jezika razumljivo žele privući što veći broj polaznika, a konkurencija je sve veća. Stoga se mnoge od njih trude zadovoljiti sadašnje i buduće polaznike što privlačnijim metodama ili načinima poučavanja, uključujući i nastavna sredstva i priručnike. Uvođenje novih metoda i osuvremenjivanje priručnika često je posljedica prihvaćanja najnovijih stručnih ili znanstvenih spoznaja. Međutim, katkada se time ide u drugu krajnost - kada se napuštaju vrijedna dostignuća i pokušava na silu pronaći nešto novo, posebno, drugačije, što bi donijelo popularnost i veći broj polaznika. U želji da ih privuku što više, pojedine škole ili nastavne metode gube iz vida razvojne potrebe onih koji uče nove jezike. To što se polaznici na nastavi osjećaju ugodno, što lako i zabavljajući se vježbaju i uče zadano, ne znači nužno i dugoročan uspjeh. Naročito se to tiče spoznaja nastalih istraživanjima drugačijih jezika ili drugačije vrste polaznika. Različiti ljudi u učenju stranih jezika imaju drugačije potrebe, motive, namjere, sposobnosti, mogućnosti, sklonosti, predznanja, polazne jezike itd., pa se može očekivati da će se neke metode i načini poučavanja pokazati uspješnima u ovisnosti o svim okolnostima. Naprimjer, oni koji žele naučiti engleski i zbog njegove strukture, i zbog njegove uloge kao glavnoga sredstva međunarodnoga sporazumijevanja, i zbog njegove proširenosti na mnoga područja suvremenoga života (glazba, film, računalstvo...) načelno se u učenju nalaze u posve različitim okolostima od onih koji žele naučiti hebrejski zato da bi živjeli u Izraelu ili pak hrvatski da bi posjećivali Hrvatsku i razgovarali s rođacima. Stoga je u brojnosti različitih mogućnosti potrebno i temeljitije provjeravati kratkoročne, ali predviđati i dugoročne posljedice promijenjenih pristupa u nastavi i učenju. U radu se pokazuje i model suradnje između stručnih i znanstvenih istraživanja i nastave stranoga jezika koja se razvija u skladu sa sastavom i potrebama polaznika na primjeru Sveučilišne škole hrvatskoga jezika. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130738 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
693 |l hrv  |2 crosbi 
693 |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Barbaroša-Šikić, Mirela  |4 aut 
773 0 |a XVI. savjetovanje Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku Suvremena kretanja u nastavi stranih jezika (17.-18. 5. 2002. ; Opatija, Hrvatska) 
942 |c RZB  |u 1  |v Recenzija  |z Ostalo - Predavanje - Nista 
999 |c 313986  |d 313984