Diskussion über den Deutschunterricht an Mittelschulen im Kroatischen Parlament im Jahre 1861

Na prvom zasjedanju Hrvatskog sabora nakon desetljeća apsolutizma, 1861. godine, zastupnici su raspravljali i o prijedlogu naučne osnove za ustrojenje gimnazija i realnih škola. Saborski odbor, tj. grupa stručnjaka, izradila je prijedlog prema vrlo naprednom i liberalnom autrijskom predlošku iz 1849...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:313988/Details
Glavni autor: Häusler, Maja (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: ger
LEADER 02259naa a2200217uu 4500
008 131111s2001 xx 1 ger|d
035 |a (CROSBI)100566 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Häusler, Maja 
245 1 0 |a Diskussion über den Deutschunterricht an Mittelschulen im Kroatischen Parlament im Jahre 1861 /  |c Häusler, Maja. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Discussion about the Teaching of German in Croatian Secondary Schools, held in the Croatian Diet in 1861 
300 |f str. 
520 |a Na prvom zasjedanju Hrvatskog sabora nakon desetljeća apsolutizma, 1861. godine, zastupnici su raspravljali i o prijedlogu naučne osnove za ustrojenje gimnazija i realnih škola. Saborski odbor, tj. grupa stručnjaka, izradila je prijedlog prema vrlo naprednom i liberalnom autrijskom predlošku iz 1849. kojim je u carevini bila uvedena suvremena gimnazija. Prijedlog je predvidio učenje njemačkog kao prvog stranog jezika u svim gimnazijama i realnim školama u Hrvatskoj, odnosno u školama Dalmacije i Rijeke talijanskog jezika. O pitanju treba li u Hrvatskim srednjim školama podučavati njemački jezik razvila se vrlo žućljiva diskusija. Istaknute ličnosti tadašnje političke scene u Hrvatskoj iznosile su svoje argumente za i protiv. Raspravljalo se koji će se strani jezik ili jezici učiti (njemački, francuski, engleski, mađarski, neki srodan slavenski jezik), a govornici su zastupali razne političke i pedagoške stavove. Motivirana povijesnim događajima i doživljajem represije, koji su joj neposredno prethodili, ta je diskusija primjer (strano)jezične politike u hrvatskoj povijesti, a zbog oštrih polemičkih tonova i raznolikosti argumenata vjerojatno je jedinstvena u povijesti parlamentarizma. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130730 
546 |a GER 
690 |a 6.03 
693 |a Fremdsprachenunterricht, Deutsch als Fremdsprache, Geschichte des Schulwesens  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a German as foreign language, foreign language teaching, history of education  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a 19. Kongress für Fremdsprachendidaktik der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung (4-6.10.2001. ; Dresden, Njemačka) 
942 |c RZB  |u 1  |v Nista  |z Znanstveni - Predavanje - Nista 
999 |c 313988  |d 313986