Miraculous Simulacra of the Same: Performing the Marian Myth

Članak se bavi razradom obredno-ikonografskog materijala marijanskoga mita kao motivskim uporištem u Marinkovićevoj Gloriji. Marinkovićev dramski zaplet počiva na imanentnome paradoksu transontološke Bogorodičine uloge u reprezentacijskom sklopu Utjelovljenja, što u kršćanskoj teologiji zaprema mjes...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:314065/Details
Matična publikacija: Mythen, Riten, Simulakra. Semiotische Perspektiven/Myths, Rites, Simulacra. Semiotic Viewpoints. Zbornik 10. Međunarodnog simpozija Austrijskog društva za semiotiku, Sveučilište primijenjenih umjetnosti u Beču, svezak II
Beč : Österreichische Gesellschaft für Semiotik, 2001
Glavni autor: Čale, Morana (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: eng
LEADER 03097naa a2200217uu 4500
008 131111s2001 xx 1 eng|d
035 |a (CROSBI)117791 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Čale, Morana 
245 1 0 |a Miraculous Simulacra of the Same: Performing the Marian Myth /  |c Čale, Morana. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Miraculous Simulacra of the Same: Performing the Marian Myth 
300 |a 727-743  |f str. 
520 |a Članak se bavi razradom obredno-ikonografskog materijala marijanskoga mita kao motivskim uporištem u Marinkovićevoj Gloriji. Marinkovićev dramski zaplet počiva na imanentnome paradoksu transontološke Bogorodičine uloge u reprezentacijskom sklopu Utjelovljenja, što u kršćanskoj teologiji zaprema mjesto vrhunskoga otajstva, obilježavajući misao zapadne kulture aporetičnim raskorakom između platonistički nastrojenog poimanja neprikazivosti autentičnog apsoluta i neizbježne potrebe za njegovim postvarenim prikazom, koji je zbog svoje posrednosti, izvedenosti i drugotnosti istodobno i svjedočanstvo o izagnanosti ljudske spoznaje iz iskonske čistoće kao posljedice pada, i jedini mogući medij prizivanja predreprezentacijske neposredovanosti. Simbolički potencijal plastičkog simulakruma Majke Božje, mjesta rascijepa između izvornosti i krivotvorine, dokumentiraju etnografski zapisi diljem kršćanskoga svijeta, a Marinkovićevu dramskom tekstu poslužio je kao motivski stožer oko kojega se strukturira razmatranje ontološkog, etičkog, gnoseološkog i estetskog statusa kopije naprama uzoru, patvorine naprama izvorniku, reprezentacijske slike naprama biti, drugotnoj reprodukcijskoj izvedenici naprama identitetu, pojavnoga naprama transcendentnome, zastupničkog označiteljskog nadomjestka ili &#8220 ; suplementa&#8221 ; (nebitnog dodatka) naprama metafizičkome označenom, fragmentarnog ponavljanja naprama mitskome jedinstvu. Iza naoko psihološko-realističnog zapleta Glorije, kriju se edipalne strukture Freudove &#8220 ; druge pozornice&#8221 ; , koje rekurzivno reproduciraju odnose sveopće drugotnosti, izvedenosti i reprezentacijske prerušenosti, osporavajući mogućnost uspostave prvobitne autentičnosti. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130408 
546 |a ENG 
690 |a 6.08 
693 |a myth, rite, simulacrum, copy, original, identity, otherness, representation, reproduction  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a myth, rite, simulacrum, copy, original, identity, otherness, representation, reproduction  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a Mythen, Riten, Simulakra. Semiotische Perspektiven/Myths, Rites, Simulacra. Semiotic Viewpoints (8-10. 12. 2000. ; Beč, Austrija)  |t Mythen, Riten, Simulakra. Semiotische Perspektiven/Myths, Rites, Simulacra. Semiotic Viewpoints. Zbornik 10. Međunarodnog simpozija Austrijskog društva za semiotiku, Sveučilište primijenjenih umjetnosti u Beču, svezak II  |d Beč : Österreichische Gesellschaft für Semiotik, 2001  |n Bernard, Jeff ; Withalm, Gloria  |g str. 727-743 
942 |c RZB  |u 1  |v Recenzija  |z Znanstveni - Predavanje - CijeliRad 
999 |c 314065  |d 314063