Željezničko povezivanje grada Zagreba s dolinom rijeke Drave u 19. stoljeću

U članku se analizira pitanje željezničkog povezivanja grada Zagreba s dolinom rijeke Drave pretežito prema objavljenim, ali nedovoljno korištenim izvorima, koje je priredio Bernard Stulli te prema literaturi. Autor pitanje željezničkog povezivanja grada Zagreba s dolinom rijeke Drave nastoji stavit...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:314221/Details
Matična publikacija: 140 godina željeznice u Zagrebu : (1862. - 2002.) : zbornik znanstvenog skupa
Zagreb : Hrvatske željeznice : Zavod za arhivistiku, pomoćne povijesne znanosti i filmologiju Hrvatskog državnog arhiva, 2003
Glavni autor: Petrić, Hrvoje (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02558naa a2200217uu 4500
008 131111s2003 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)128360 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Petrić, Hrvoje 
245 1 0 |a Željezničko povezivanje grada Zagreba s dolinom rijeke Drave u 19. stoljeću /  |c Petrić, Hrvoje. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Railway Connection between Zagreb and the Valley of the Drava River in the 19th Century 
300 |a 65-74  |f str. 
520 |a U članku se analizira pitanje željezničkog povezivanja grada Zagreba s dolinom rijeke Drave pretežito prema objavljenim, ali nedovoljno korištenim izvorima, koje je priredio Bernard Stulli te prema literaturi. Autor pitanje željezničkog povezivanja grada Zagreba s dolinom rijeke Drave nastoji staviti u širi kontekst procesa koji su se u 19. stoljeću odvijali na panonskom prostoru. Analizirani je put od prvog prijedloga gradnje pruge riječkog trgovca Andrije L. Adamića iz prosinca 1825. godine kao i brojni razovrsnii prijedlozi do izgradnje prve željezničke veze između grada Zagreba preko Križevaca i Koprivnice preko rijeke Drave do Budimpešte 1870. godine, kao i njenog daljnjeg razvitka. Također je pozornost usmjerena na planiranje i otvaranje druge željezničke veze grada Zagreba s dolinom rijeke Drave preko Zaboka do Varaždina i Čakovca 1886. godine. Otvaranjem tih dviju željezničkih prometnica dan je novi značaj prometnom povezivanju Zagreba s dolinom rijeke Drave. Zagreb je time dobio križišni željeznički značaj kao čvorište na važnim vezama između panonskog, jadranskog, podunavskog i alpskog prostora. Oba pravca su se vezala za šire željezničke mreže, a najveći je značaj bio povezivanje grada Zagreba preko doline rijeke Drave sa Budimpeštom. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130823 
546 |a HRV 
690 |a 6.01 
693 |a željeznice, Zagreb, povezivanje, dolina rijeke Drave  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a railways, Zagreb, connecting, the valley of the Drava River  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a Znanstveni skup Stočetrdeset godina željeznice u Zagrebu (1862-2002) (2002. ; Zagreb, Hrvatska)  |t 140 godina željeznice u Zagrebu : (1862. - 2002.) : zbornik znanstvenog skupa  |d Zagreb : Hrvatske željeznice : Zavod za arhivistiku, pomoćne povijesne znanosti i filmologiju Hrvatskog državnog arhiva, 2003  |n Slukan-Altić, Mirela ; Bunijevac, Helena ; Petrić, Hrvoje ; Kolar, Mira ; Feletar, Dragutin  |g str. 65-74 
942 |c RZB  |u 1  |v Nista  |z Znanstveni - Predavanje - CijeliRad 
999 |c 314221  |d 314219