Željezničko povezivanje grada Zagreba s dolinom rijeke Drave u 19. stoljeću
U članku se analizira pitanje željezničkog povezivanja grada Zagreba s dolinom rijeke Drave pretežito prema objavljenim, ali nedovoljno korištenim izvorima, koje je priredio Bernard Stulli te prema literaturi. Autor pitanje željezničkog povezivanja grada Zagreba s dolinom rijeke Drave nastoji stavit...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:314221/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
140 godina željeznice u Zagrebu : (1862. - 2002.) : zbornik znanstvenog skupa Zagreb : Hrvatske željeznice : Zavod za arhivistiku, pomoćne povijesne znanosti i filmologiju Hrvatskog državnog arhiva, 2003 |
Glavni autor: | Petrić, Hrvoje (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02558naa a2200217uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131111s2003 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)128360 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Petrić, Hrvoje | |
245 | 1 | 0 | |a Željezničko povezivanje grada Zagreba s dolinom rijeke Drave u 19. stoljeću / |c Petrić, Hrvoje. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Railway Connection between Zagreb and the Valley of the Drava River in the 19th Century | |
300 | |a 65-74 |f str. | ||
520 | |a U članku se analizira pitanje željezničkog povezivanja grada Zagreba s dolinom rijeke Drave pretežito prema objavljenim, ali nedovoljno korištenim izvorima, koje je priredio Bernard Stulli te prema literaturi. Autor pitanje željezničkog povezivanja grada Zagreba s dolinom rijeke Drave nastoji staviti u širi kontekst procesa koji su se u 19. stoljeću odvijali na panonskom prostoru. Analizirani je put od prvog prijedloga gradnje pruge riječkog trgovca Andrije L. Adamića iz prosinca 1825. godine kao i brojni razovrsnii prijedlozi do izgradnje prve željezničke veze između grada Zagreba preko Križevaca i Koprivnice preko rijeke Drave do Budimpešte 1870. godine, kao i njenog daljnjeg razvitka. Također je pozornost usmjerena na planiranje i otvaranje druge željezničke veze grada Zagreba s dolinom rijeke Drave preko Zaboka do Varaždina i Čakovca 1886. godine. Otvaranjem tih dviju željezničkih prometnica dan je novi značaj prometnom povezivanju Zagreba s dolinom rijeke Drave. Zagreb je time dobio križišni željeznički značaj kao čvorište na važnim vezama između panonskog, jadranskog, podunavskog i alpskog prostora. Oba pravca su se vezala za šire željezničke mreže, a najveći je značaj bio povezivanje grada Zagreba preko doline rijeke Drave sa Budimpeštom. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 0130823 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.01 | ||
693 | |a željeznice, Zagreb, povezivanje, dolina rijeke Drave |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a railways, Zagreb, connecting, the valley of the Drava River |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |a Znanstveni skup Stočetrdeset godina željeznice u Zagrebu (1862-2002) (2002. ; Zagreb, Hrvatska) |t 140 godina željeznice u Zagrebu : (1862. - 2002.) : zbornik znanstvenog skupa |d Zagreb : Hrvatske željeznice : Zavod za arhivistiku, pomoćne povijesne znanosti i filmologiju Hrvatskog državnog arhiva, 2003 |n Slukan-Altić, Mirela ; Bunijevac, Helena ; Petrić, Hrvoje ; Kolar, Mira ; Feletar, Dragutin |g str. 65-74 | |
942 | |c RZB |u 1 |v Nista |z Znanstveni - Predavanje - CijeliRad | ||
999 | |c 314221 |d 314219 |