Domska pedagogija : od teorije do odgojne prakse
Određujući domsku pedagogiju kao znanstvenu pedagogijsku disciplinu koja proučava i unapređuje rad u domovima, ne možemo zanemariti njenu teorijsku autonomnost kroz predmetno-metodološku utemeljenost i povezanost s drugim pedagogijskim disciplinama. Kao i kod mnogih pedagogijskih disciplina, praksa...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:314273/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse Rijeka : Filozofski fakultet u Rijeci, Odsjek za pedagogiju, 2002. |
Glavni autor: | Hrvatić, Neven (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | mul hrv eng |
LEADER | 02509naa a2200241uu 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | HR-ZaFF | ||
008 | 131111s2002 xx 1 mul|d | ||
999 | |c 314273 |d 314271 | ||
035 | |a (CROSBI)133931 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
041 | |a hrv |a eng | ||
100 | 1 | |a Hrvatić, Neven |9 589 | |
245 | 1 | 0 | |a Domska pedagogija : od teorije do odgojne prakse / |c Hrvatić, Neven. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Home Pedagogy: from Theory to Educational Practice | |
300 | |a 190-202 |f str. | ||
520 | |a Određujući domsku pedagogiju kao znanstvenu pedagogijsku disciplinu koja proučava i unapređuje rad u domovima, ne možemo zanemariti njenu teorijsku autonomnost kroz predmetno-metodološku utemeljenost i povezanost s drugim pedagogijskim disciplinama. Kao i kod mnogih pedagogijskih disciplina, praksa je prethodila teorijskom utemeljenju, tako da domovi imaju dugu povijest, a njihovo mjesto i uloga relevantni su i danas. Cilj i sadržaj domske pedagogije određeni su teorijskim polazištima (znanstvenim, svjetonazornim, specifično pedagoškim...) društvenim mijenama i inovacijskim postignućima u domskoj praksi. To je jedan od razloga što je domska pedagogija danas (i u Hrvatskoj) utemeljena poglavito kao normativno-pedagogijska disciplina i često je isticana njena deskriptivna i praktična usmjerenost. Uz Hansenovu komparativnu analizu domskog, institucionalnog odgoja (neposredan rad s djecom, indirektan rad, planiranje, administrativne djelatnosti) i Fulcherov komparativni model, konceptualne i kurikularne osnove domskog odgoja mogu se strukturirati u kontekstu procesnih varijabli: dom, odgajanik(učenik), odgajatelj, okružje. Odgojna praksa u domovima pretpostavlja primjenu različitih teorijskih modela koji će se provoditi kroz demokratski, partnerski i pluralistički odnos. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 0130489 | ||
546 | |a HRV-ENG | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a domska pedagogija, teorijska autonomnost, institucionalni odgoj, dom, odgajnik, odgajatelj |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a home pedagogy, theoretical autonomy, institutional education, home, inmate, educator |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |a Međunarodni znanstveni kolokvij "Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse" (18-19.04.2002. ; Crikvenica, Hrvatska) |t Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse |d Rijeka : Filozofski fakultet u Rijeci, Odsjek za pedagogiju, 2002. |n Rosić, Vladimir |g str. 190-202 | |
942 | |c RZB |u 1 |v Recenzija |z Znanstveni - Plenarno - CijeliRad |