Domska pedagogija : od teorije do odgojne prakse

Određujući domsku pedagogiju kao znanstvenu pedagogijsku disciplinu koja proučava i unapređuje rad u domovima, ne možemo zanemariti njenu teorijsku autonomnost kroz predmetno-metodološku utemeljenost i povezanost s drugim pedagogijskim disciplinama. Kao i kod mnogih pedagogijskih disciplina, praksa...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:314273/Details
Matična publikacija: Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse
Rijeka : Filozofski fakultet u Rijeci, Odsjek za pedagogiju, 2002.
Glavni autor: Hrvatić, Neven (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: mul
hrv
eng
LEADER 02509naa a2200241uu 4500
003 HR-ZaFF
008 131111s2002 xx 1 mul|d
999 |c 314273  |d 314271 
035 |a (CROSBI)133931 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
041 |a hrv  |a eng 
100 1 |a Hrvatić, Neven  |9 589 
245 1 0 |a Domska pedagogija : od teorije do odgojne prakse /  |c Hrvatić, Neven. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Home Pedagogy: from Theory to Educational Practice 
300 |a 190-202  |f str. 
520 |a Određujući domsku pedagogiju kao znanstvenu pedagogijsku disciplinu koja proučava i unapređuje rad u domovima, ne možemo zanemariti njenu teorijsku autonomnost kroz predmetno-metodološku utemeljenost i povezanost s drugim pedagogijskim disciplinama. Kao i kod mnogih pedagogijskih disciplina, praksa je prethodila teorijskom utemeljenju, tako da domovi imaju dugu povijest, a njihovo mjesto i uloga relevantni su i danas. Cilj i sadržaj domske pedagogije određeni su teorijskim polazištima (znanstvenim, svjetonazornim, specifično pedagoškim...) društvenim mijenama i inovacijskim postignućima u domskoj praksi. To je jedan od razloga što je domska pedagogija danas (i u Hrvatskoj) utemeljena poglavito kao normativno-pedagogijska disciplina i često je isticana njena deskriptivna i praktična usmjerenost. Uz Hansenovu komparativnu analizu domskog, institucionalnog odgoja (neposredan rad s djecom, indirektan rad, planiranje, administrativne djelatnosti) i Fulcherov komparativni model, konceptualne i kurikularne osnove domskog odgoja mogu se strukturirati u kontekstu procesnih varijabli: dom, odgajanik(učenik), odgajatelj, okružje. Odgojna praksa u domovima pretpostavlja primjenu različitih teorijskih modela koji će se provoditi kroz demokratski, partnerski i pluralistički odnos. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130489 
546 |a HRV-ENG 
690 |a 5.07 
693 |a domska pedagogija, teorijska autonomnost, institucionalni odgoj, dom, odgajnik, odgajatelj  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a home pedagogy, theoretical autonomy, institutional education, home, inmate, educator  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a Međunarodni znanstveni kolokvij "Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse" (18-19.04.2002. ; Crikvenica, Hrvatska)  |t Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse  |d Rijeka : Filozofski fakultet u Rijeci, Odsjek za pedagogiju, 2002.  |n Rosić, Vladimir  |g str. 190-202 
942 |c RZB  |u 1  |v Recenzija  |z Znanstveni - Plenarno - CijeliRad