Suvremena nastava: interkulturalne paradigme

Suvremena interkulturalna nastava (odgoj i obrazovanje), rezultat je potrebe da se multikulturalna društva urede prema načelima kulturnog pluralizma (međusobnog razumijevanja, tolerancije i dijaloga, doživljaja i prožimanja vlastitih i drugačijih kulturalnih obilježja), univerzalizma (zajednički int...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:314634/Details
Matična publikacija: CONTEMPORARY TEACHING - SUVREMENA NASTAVA
Osijek : Filozofski fakultet u Osijeku, 2005.
Glavni autor: Hrvatić, Neven (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02614naa a2200217uu 4500
008 131111s2005 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)192615 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Hrvatić, Neven 
245 1 0 |a Suvremena nastava: interkulturalne paradigme /  |c Hrvatić, Neven. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a CONTEMPORARY TEACHING: INTERCULTURAL PARADIGMS 
300 |a 74-81  |f str. 
520 |a Suvremena interkulturalna nastava (odgoj i obrazovanje), rezultat je potrebe da se multikulturalna društva urede prema načelima kulturnog pluralizma (međusobnog razumijevanja, tolerancije i dijaloga, doživljaja i prožimanja vlastitih i drugačijih kulturalnih obilježja), univerzalizma (zajednički interesi, uvjerenja i običaji) i socijalnog dijaloga (kulturne posebnosti i zajedničke poveznice). Nova odrednica sva tri segmenta nastave (učitelj, učenik i sadržaj), zavisit će i od interkulturalnog pristupa koji će u konačnici moći omogućiti učenicima pravo na različitost, doprinositi ostvarivanju jednakih mogućnosti, kao i pripremati sve učenike za zajednički život u demokratskom društvu. Rezultati istraživanja (u okviru znanstveno-istraživačkog projekta "Školski kurikulum i obilježja hrvatske nacionalne kulture") su pokazali kako vrijednosni stavovi ispitanika (učenici, nastavnici, roditelji) pokazuju različite tenedncije, u odnosu na ispitivane dimenzije kulture prema Hostedeovom modelu, te ih svakako treba uzeti u obzir kod strukturiranja nacionalnog školskog kurikuluma, kao i suvremenoj nastavi. Postojanje socijalne distance znakovito upućuju na potrebu utemeljenja interkulturalnog kurikuluma gdje će suvremena nastava biti u funkciji kulturne integracije, protiv predrasuda, stereotipova i diskriminacije, a za pluralizam i demokraciju. Školski kurikulum valjalo bi "osloboditi" od predmeta i sadržaja koji nepotrebno opterećuju učenike, a u nastavni program uključiti sadržaje vezane za odgoj za mir, demokraciju, kao i interkulturalne sadržaje. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130489 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a nastava, obrazovanje, učitelj, učenik, sadržaj, interkulturalni sadržaji  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a teaching, education, teacher, student, content, intercultural contents  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a Suvremena nastava (05.-06.12.2002. ; Osijek, Hrvatska.)  |t CONTEMPORARY TEACHING - SUVREMENA NASTAVA  |d Osijek : Filozofski fakultet u Osijeku, 2005.  |n Peko, Anđelka ; Borić, Edita ; Sablić, Marija  |g str. 74-81 
942 |c RZB  |u 1  |v Recenzija  |z Znanstveni - Plenarno - CijeliRad 
999 |c 314634  |d 314632